Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mekanicus: Vanskelig å si, men det kan bli avgjort i natt, fordi da holdes det primærvalg i hele 24 stater samtidig, derfor kalles det Super-Tuesday. Men, det kan fortsatt være jevnt selv etter i natt, alt avhenger av hvor mange delstater hver kandidat vinner.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Men, det kan fortsatt være jevnt selv etter i natt, alt avhenger av hvor mange delstater hver kandidat vinner.

Så hvis det fortsatt er jevnt løp så kan "sikuset" fortsette til langt ut på høsten eller? (worst-case scenario)

Blir et jævla langt forspill i såfall. Hvem her greier liksom å holde gnisten og entusiasmen opp så lenge? :p

Lenke til kommentar

Demokratenes siste primærvalg er 3 juni i South Dakota og Montana

Republikanernes siste primærvalg er 3 juni i South Dakota og New Mexico

Ja, lang prosess, men etter all sannsynlighet blir det avgjort før dette :)

Selve presidentvalget er 4 november!

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Altså snakker han om å ta ut terroristledere.

Det samme sa Bush, før Irak ble angrepet, og se bare hvordan Irak ser ut i dag...

Hva har Bush med saken å gjøre? Obama har vært motstander av Irak-krigen hele tiden. Er du uærlig, eller leser du bare ikke det folk skriver? Bare se her:

Når Obama tar så lett på det å angripe Pakistan i dag, så forteller det mye om Obama.

Jeg forklarte deg nettopp at han ikke snakket om å angripe PAKISTAN, men terroristledere som oppholder seg der. Overså du dette med vilje for å få inn billige poenger mot Obama fordi du ikke har noe saklig å komme med?

Mister mer og mer respekt for Obama. Uff, jeg kommer til å savne Bush, om Obama blir president

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Jeg forklarte deg nettopp at han ikke snakket om å angripe PAKISTAN, men terroristledere som oppholder seg der. Overså du dette med vilje for å få inn billige poenger mot Obama fordi du ikke har noe saklig å komme med?

Nei, jeg refererer kun til fakta. "Senatoren fra Illinois advarte Pakistans president Pervez Musharraf fra talerstolen, og sa at hvis Musharraf ikke gjorde mer for å slå ned på terroristene, vil han flytte amerikanske styrker fra slagmarken i Irak til Pakistan." Selve artikkelen ligger HER

Han vil altså flytte amerikanske styrker fra Irak til Pakistan, så dette handler altså ikke bare om å bare ta ut terroristene, men å angripe Pakistan- trenger jeg å minne deg på at Pakistan har atombombe. Så, hva forteller dette om Obama?

Lenke til kommentar
Når Obama tar så lett på det å angripe Pakistan i dag, så forteller det mye om Obama.

Og da fortsetter man jo bare samme linja som fikk de i terroruføret i første omgang.

Ms Aslam said that such conditions were "in no way conducive to the promotion of a healthy relationship" between Pakistan and the United States.

"If assistance is curtailed it would surely damage the kind of relationship that our two countries desire to build," she said.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/6933495.stm

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Obama påstod at han ville angripe pakistan, eh, okey...

Han kritiserer Hillary for at hun stemte for å angripe Irak. Men, vent et sekund, hvilken rett har han til å kritisere henne for det? Obama var ikke en gang senator da det spørsmålet kom opp, så vi vet virkelig ikke hvordan han hadde stemt. Men etter hans utsagn om Pakistan kan vi kanskje tenke oss til svaret likevel. Videre våger han ikke å ta opp de store spørsmålene, han er på den ene siden redd for å gjøre de svarte velgerne sure, på den andre siden vil han heller ikke miste de hvite velgerne. Det er det jeg mener med falskhet, det slipper vi i hvert fall med Hillary.

EDIT: skrivefeil

Obama holdt blant annet en tale mot krigen i Irak før innvanderingen. Til og med Hillary-gjengen har innsett at Obama faktisk var mot krigen fra starten av, så hvorfor du gidder lage spekulasjoner ut av det skjønner jeg ikke. At han stemte mot krigen sier mye om ham. Han har også lovet å trekke ut styrkene fra Irak innen 16 måter etter at han eventuelt kommer til makten.

Jeg ser heller ingen problemer med hans uttalelser om Pakistan.

- Jeg vil gjøre våre betingelser veldig klare: Pakistan må gjøre mye mer for å stenge treningsleire, kaste ut utlendinger og forhindre at Taliban bruker Pakistan som arena for å planlegge nye angrep i Afghanistan, sa Obama ifølge nyhetsbyrået Reuters.

Hvem kan være uenig?

Å ta opp kampen mot terror er viktig, men det må gjøres på riktig måte, ikke slik som Irak-krigen som har vist seg å ha blitt startet på feilaktig informasjon.

Lenke til kommentar
Obama holdt blant annet en tale mot krigen i Irak før innvanderingen. T At han stemte mot krigen sier mye om ham.

Han kunne ikke stemme i mot, fordi da satt han ikke i senatet en gang. Ikke for å være frekk, men du burde sette deg ordentlig inn i dette, før du kommenterer her. Da han kom med denne talen, var han ikke senator, så kanskje ikke så rart at han sa disse tingene.

Han sa i en tale nylig at han var villig til å flytte styrkene fra Irak til Pakistan, et land med atombombe. Pakistan og USA har dessuten et svært godt forhold, men Obama er villig til å angripe en alliert.

Lenke til kommentar

Min feil, formulerte meg litt feil, var litt i farten her. :) Jeg har tydeligvis satt meg mer inn i det enn deg, som ikke var klar over at han hadde sagt klart ifra fra starten av at han var imot invasjon av Irak.

Da han kom med denne talen, var han ikke senator, så kanskje ikke så rart at han sa disse tingene.

Kan ikke si jeg skjønte den. Skulle han si noe annet om han var senator ..?

Obama sa meningen sin fra starten - han var klart imot krigen. Jeg ser ikke hvordan dette kan være noe å diskutere.

Lenke til kommentar
Han sa i en tale nylig at han var villig til å flytte styrkene fra Irak til Pakistan, et land med atombombe. Pakistan og USA har dessuten et svært godt forhold, men Obama er villig til å angripe en alliert.

Han svarte på et hypotetisk spm. fra en konservativ journalist, tror ikke vi skal legge for mye i det. Spm. av typen hva ville du gjort om teroristene fikk lov til å gjøre som de vil av en Pakistansk regjering eller noe slikt?

Nesten uansett hva man svarer på slik spm. så blir de galt oppfattet, hvis man svarer at det er greit at teroristene får holde på blir det også framstillt galt. Det er også grunnen til at konservativ media liker å gi liberale kandidater slike spm. her har det helt klart oppnød målet med som er slå tvil om kandidaten blant hans liberale tilhengerskare.

Sonja en jente som har såpass mye i toppen som deg selv bør holde deg for god til å (intensjonelt?) misstolke Obamas utalelser til å tro at Bush er en fredens mann i forhold. Han er vel den eneste kandidaten som fortsatt er aktuell som tar klar avstand fra den gamle neocon. doktrinen. Som sier at USA må endre politikk for å bli likt ute i verden igjen, samtidig taler han om samhold innad i landet og ønsker derfor ikke å være provoserende for de som er tilhenger av den gamle doktrinen.

Lenke til kommentar
pro-israel

Hva er alternativet? Å mene at Israel skal slettes fra jordens overflate? :lol:

Nei. Alternativet er å slutte å forsyne Israel med våpen og penger, slutte å forsvare absolutt alt landet foretar seg, samt slutte å legge ned veto mot alle resolusjoner og forslag som går i Israels minste disfavør. Dessverre er det ikke mulig å bli amerikansk president uten å tilfredsstille Israel-lobbyen, så Israel kan se frem til mange år med fortsatt økonomisk, politisk og militær støtte fra USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...