Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Da er det godt vi har deg Meckanicus, hvis skarpe og lynraske konklusjoner kan informere oss om det resten av verden tydeligvis ikke vet.

 

Mine spådommer er like så gode som andres. :) Spesiellt i forhold til de som er innvolvert i (for egen vinning) å håndtere andres penger. For slike folk er himmelen alltid blå. Skal de greie å få godtroende mennesker å investere sparepengene i f.eks. fond, så gjelder det å ha et godt "langtidsvarsel"..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da sitter vi igjen med trynefaktor-kandidatene amerikanerne vil ha på barbeque (fordi de er kvinne og svart, ikke fordi de er best kvalifisert)

 

 

Jeg føler at du her antar at de har slått seg opp på grunn av dette, selv om de appelerer til folk ( i Hillary tilfelle vekker hun jo også avsky mange steder). Så behøver ikke det å bety at de er dårlig kvalifisert, Obama vil feks. bli blant de mest inteligente og best utdannet (inkluderer akademisk kariere) presidentene USA noen gang har hatt. Både Obama, Hillary Clinton, og Edwards er jurister, men Obama er vel den av dem som har gjort størst fagli kariere Clinton har nok tilsvarende evner, men å gjøre kariere som kvinnelig akademiker er ikke kompatibelt med å ha barn. Edwards er uegnet fordi han har en kreftsyk kone som sansynligvis vil dø i løpet av presidentperioden og ser ikke ut til å innse at dette vil bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Så behøver ikke det å bety at de er dårlig kvalifisert, Obama vil feks. bli blant de mest inteligente og best utdannet (inkluderer akademisk kariere) presidentene USA noen gang har hatt.

Jeg antar at du har inngående kunnskaper om de mindre kjente presidentenes intelligens? Det har jo tross alt ikke vært mer enn 40 av dem, og de døde jo bare hundrevis av år før pålitelige intelligenstester ble utviklet, så det sier jo seg selv at du har det. Du har utvilsomt kunnskapen til å si at Obama, som jeg antar at du kan bevise at er uhyre intelligent, hadde vært en av de mest intelligente menn som har hatt jobben. :roll:

Lenke til kommentar
McCain er kanskje det minste ondet blant republikanerne. Selv om han er en flipflopper og storløgner så... vel, jeg har kanskje best inntrykk av ham. Ikke at det sier så mye... :(

 

Alle de republikanske kandidatene er slimåler og lystløgnere (kanskje bortsett fra Ron Paul). Det eneste positive som kan sies om McCain er at han ikke støtter tortur som avhørsmetode, men utover det har han nøyaktig den samme ideologien som Mitt Romney og 9/11 (AKA Rudy Guiliani). Han er imot selvbestemt abort, for dødsstraff, og støtter (fremdeles) Irak-krigen. Med andre ord en klassisk republikaner. For unge amerikanske liberals fremstår han kanskje mer spiselig enn de andre kandidatene fordi han er "hip" og stiller opp på Colbert Report og The DailyShow.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Jeg antar at du har inngående kunnskaper om de mindre kjente presidentenes intelligens? Det har jo tross alt ikke vært mer enn 40 av dem, og de døde jo bare hundrevis av år før pålitelige intelligenstester ble utviklet, så det sier jo seg selv at du har det. Du har utvilsomt kunnskapen til å si at Obama, som jeg antar at du kan bevise at er uhyre intelligent, hadde vært en av de mest intelligente menn som har hatt jobben. :roll:

 

Jeg sa ikke den mest inteligente, men det er ikke å stikke under en stol at han er en inteligent mann. Uten at jeg er en ekspert på tema, men jeg vil jo si at det vi har sett av taler og ikke minst samtaler hvor man må svare på uforbredte tyder på at Obama har mer i toppen enn Bush. Om han er den mest inteligente amerikanske presidenten noensinne tviler jeg på, men han innehar en god kombinasjon av god utdannelse og høy inteligens. Begge disse tingene er viktig for å gjøre en god og aktiv jobb som president det er ikke nødvendig, men en klar fordel. Obama har i tillegg egenskapen av å være inteligent, velutdannet og folkelig, noe som er heller sjeldent Bill Clinton og Kennedy hadde det. Hillary Clinton er alt annet enn folkelig hvordan hun kan være gift med en mann som spiller saksofon, og elsker fastfood (og er det Toni Morrison betegner som en svart mann med hvit hud) finner jeg ganske ubegripelig. Folkelighet er essensielt for å bli valgt, det var nok det som felte både Al Gore og John Kerry.

 

Jimmy Carter og Ronald Reagan var nok uten tvil inteligente og folkelige, men de manglet utdannelse, alle som har akademisk (eller studerer) utdannelse vet hvor viktig dette er for å bli reflektert og viktigheten av å få med seg en del kritisk tankegang, metoder og en viss referanseramme. Hvis man ser tilbake på tiden før man begynte å studere så forstår man ikke at man kunne være så naiv ureflektert, osv osv. Dagens president er uinteligent, men han er folkelig og han har slitt seg igjenom en utdannelse, men det skyldes vel kun bakgrunnen hans at han klarte det. Den er ikke veldig imponerende og det er snakk om Buisness og ikke juss eller statsvitenskap som er langt mer relevante fag når det kommer til å bygge akademisk dybde.

Lenke til kommentar

Deler ikke ditt syn på viktigheten av akademisk utdannelse, og jeg har snart 6 år på universitetet... Tror man kan få minst like mye livserfaring/refleksjon fra næringslivet, militæret og annet.

 

Mulig jeg er pessimist nå, men jeg tror at når alt kommer til stykke får amerikanerne kalde føtter for å velge en svart/kvinne og begge kandidatene vil få kjørt seg når republikanerne starter svertekampanjene sine. Så det blir nok en republikaner ved roret igjen :(

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Deler ikke ditt syn på viktigheten av akademisk utdannelse, og jeg har snart 6 år på universitetet... Tror man kan få minst like mye livserfaring/refleksjon fra næringslivet, militæret og annet.

 

Mulig jeg er pessimist nå, men jeg tror at når alt kommer til stykke får amerikanerne kalde føtter for å velge en svart/kvinne og begge kandidatene vil få kjørt seg når republikanerne starter svertekampanjene sine. Så det blir nok en republikaner ved roret igjen :(

 

Vel jeg vet ikke, jeg tror at det er en viss viktighet, feks det å få et forhold til ting som kunst litteratur og en del estetiske ting er godt for sjelen. Ting som leder erfaring etc. kan man nok få andre steder, men en del sjelige og åndelige kvaliteter tror jeg man best refinerer på universitet, og typisk akademiske miljøer, hvor det å lære seg å nyte slike gleder er naturlig.

 

Det er bare mine tanker, det vakre gir liksom en ro som kan brukes positivt.

Lenke til kommentar

Man kan jo nesten spørre seg om motivene til Nader ved å stille. Han vil ta stemmer fra Demokratene. Han har jo ikke sjangs i havet til å vinne, så da øker han sjangsen for Republikanerne. Er det noe han gjør bevisst? Hvorfor ser vi ikke Michael "Sicko" Moore lage dokumentarer om dette? Hvor er konspirasjonsteoretikerne? Åja, stemmer, dette er jo en de trykker til sitt bryst.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Man kan jo nesten spørre seg om motivene til Nader ved å stille. Han vil ta stemmer fra Demokratene. Han har jo ikke sjangs i havet til å vinne, så da øker han sjangsen for Republikanerne. Er det noe han gjør bevisst? Hvorfor ser vi ikke Michael "Sicko" Moore lage dokumentarer om dette? Hvor er konspirasjonsteoretikerne? Åja, stemmer, dette er jo en de trykker til sitt bryst.

 

Fullstendig enig, han klarte jo å ødelegge for demokratene ved forrige valg. Det er jo helt latterlig når folk som vet de kommer til å få under "10% oppslutning" stiller opp til et valg i det heletatt. [Hører dere etter nå Venstre Sponheim og SV Halvorsen :tease: ]

Lenke til kommentar

Det som er latterlig er at uavhengige kandidater og kandidater fra mindre partier nærmest blir truet til å ikke stille av de to store partiene. Det er store deler av USA som ikke stemmer eller stemmer på det minst dårlige alternativet. Nader gir disse et alternativ, og det er flott. Så kan demokratene sutre og bære seg over at de taper eller fundere på hvorfor Nader stjeler stemmer fra dem, eller akseptere at ikke alle amerikanere ønsker å stemme på det minst dårlige alternativet!

Lenke til kommentar
Fullstendig enig, han klarte jo å ødelegge for demokratene ved forrige valg. Det er jo helt latterlig når folk som vet de kommer til å få under "10% oppslutning" stiller opp til et valg i det heletatt. [Hører dere etter nå Venstre Sponheim og SV Halvorsen :tease: ]

 

Vel den siste det var unødvendig, regner med at du vet at alle stemmer blir hørt i det europeiske systemet i motsetning til det amerikanske. Så lenge man har parlamentarisme og mindretallskretser er det bare positivt at alle får gode alternativ å stemme på, synes nå jeg. Selvsagt finnes det en grense og i Italia har det gått litt langt.

Lenke til kommentar

Mike Gravel holder en egen debatt. Han har hatt en før. TV-debatten spilles av på storskjerm mens Gravel setter sendingen på pause og kommer med innspill underveis. Anbefales!

 

Mike's Alternative Debate -- Live, Tonight, January 31!

January 31st, 2008 by jpeters

 

IMPORTANT SITE CHANGE: Visit our Ustream.tv site to watch Mike's Alternative Debate tonight beginning at 8 p.m. ET (5 p.m. PT). Don't forget to sign in to chat in real-time, too.

 

If you can't click on the link, copy and paste the following link into your browser:

 

http://ustream.tv/channel/alternative-debate

 

http://www.gravel2008.us/content/mikes-alt...ight-january-31

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...