Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Javelja? Fascistisk? Du må nesten begrunne det også.

De er facister på den måte at de fokuserer mer på å ta vare på store bedrifter sine interesser enn å ta vare på befolkningen. Store bedrifter støtter f.eks. Mitt Romney og styrer sannsynligvis mye av valget i USA med tanke på hva de velger å vise. Man kan tydelig se at Ron Paul holdes utenfor ofte og gjøres til latter, kun fordi han ikke vil ta vare på deres interesser.

 

Mitt Romney er ikke mannen til å få USA på fote igjen økonomisk sett. Ron Paul er en mye bedre kandidat om det er akkurat det du fokuserer på. Det at Romney i det hele tatt ønsker å fortsette krigen i Irak er et bevis på at han ikke bryr seg om USA's økonomi. Men heller Romney enn mange av demokratene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ron Paul har ingen sjanse uansett.

Han vil hvertfall holde løpet ut. Har allerede fått flere 2. plasser i stater med litt færre delegater. Kjører han som independent dersom han ikke blir republikanernes kandidat, velger jeg å tro at han sannsynligvis har en enda større sjanse. Selv tror jeg at det blir Giuliani som rykker ut nå neste gang, deretter Huckabee. RP kommer til å holde løpet ut pga. økonomisk støtte, mens McCain kommer til å slite økonomisk. Tror likevel at Romney blir republikanernes kandidat.

Lenke til kommentar
Jeg bare venter på det store børs-cracket, tror ikke det er lenge til heller.. :ph34r:

Ja, hvis/når dette kommer vil det ikke da bli mye værre enn i 1929? Tenker spessielt på at siden USAs økonomi er så rotten kan de ikke lansere noen ny "New Deal" heller.

 

Det er ikke en sjans i havet for at dette skjer. Med de tiltaken som er gjort i det siste med lavere renter og lavere skatt, kombinert med en lav dollar er det bare et tidsspørsmål før USA er oppe igjen av den økonomisk hengemyra.

Lenke til kommentar

Da sitter vi igjen med trynefaktor-kandidatene amerikanerne vil ha på barbeque (fordi de er kvinne og svart, ikke fordi de er best kvalifisert) på demokratsiden og en gjeng warmongerers på republikanerne (med ett hellig undertak Ron Paul - som gjerne har gode intensjoner, men er altfor liberal og jeg mistenker å være ekstremt kristen).

 

Må jo bare elske dette fremragende demokratiet.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

McCain er kanskje det minste ondet blant republikanerne. Selv om han er en flipflopper og storløgner så... vel, jeg har kanskje best inntrykk av ham. Ikke at det sier så mye... :(

 

captain_obvious: Det er jo nøyaktig slik i Norge også. Stoltenberg er valgt på trynefaktor og store, luftige, ubrukelige, tåkeord.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

McCain er den jeg personlig liker minst. Da vil jeg heller ha Romney. Han har vist seg som en dyktig fyr før med blant annet OL. Litt kald og glatt, men tvers gjennom profesjonell. Tror han er rette mannen hvis det blir nedgangstider. Ron Paul er jo min personlige favoritt på republikansk side, men han er dessverre ikke noen realistisk kandidat.

Lenke til kommentar
Jeg bare venter på det store børs-cracket, tror ikke det er lenge til heller.. :ph34r:

Ja, hvis/når dette kommer vil det ikke da bli mye værre enn i 1929? Tenker spessielt på at siden USAs økonomi er så rotten kan de ikke lansere noen ny "New Deal" heller.

 

Det er ikke en sjans i havet for at dette skjer. Med de tiltaken som er gjort i det siste med lavere renter og lavere skatt, kombinert med en lav dollar er det bare et tidsspørsmål før USA er oppe igjen av den økonomisk hengemyra.

 

Mange vil si disse tiltakene er "som å pisse i buksa", dvs. kun godt & varmt til å begynne med, uten at det kurerer det grunnleggende problemet med at det lånes utenlandsk kapital for å finansiere den "daglige driften" av nasjonen.

 

Jeg tror nesten "alle eksperter" innen finans vet med seg selv at det kommer til å rakne, men at få ser seg tjent med å si for mye om det.. :whistle:

Lenke til kommentar
Mange vil si disse tiltakene er "som å pisse i buksa", dvs. kun godt & varmt til å begynne med, uten at det kurerer det grunnleggende problemet med at det lånes utenlandsk kapital for å finansiere den "daglige driften" av nasjonen.

 

Jeg tror nesten "alle eksperter" innen finans vet med seg selv at det kommer til å rakne, men at få ser seg tjent med å si for mye om det.. :whistle:

 

Hvorfor er det galt å låne? Det er ikke mer enn 6 % av BNP som er current acc. deficit.

 

Lån i vanlig forstand er jo noe annet. Ikke noe problem at en japse eier noe i USA.

 

 

Tviler på at det skjer noe særlig nytt fremover, og om det så gjør så må vanlige folk betale prisen, og den blir høy.

 

Kanskje får vi et nytt solidaritetsalternativ i Norge om noen år. .............................

Lenke til kommentar

De har hatt mange år på å prøve å stabilisere den økonomiske hengemyra de er oppe i.

USA har jo nå en enorm utenlandsgjeld. Si hva en vil om Bill Clinton, personlig synes jeg ikke noe særlig om han selv.

 

Men det spiller ingen rolle; det jeg skulle si var det at han klarte iløpet av sine to perioder å betale ned nesten hele utenlandsgjelden, og få en viss stabilitet på systemet. Uheldigvis ble Clintons etterfølger Herr. Bush, som har klart å kjøre USA langt nede i hengemyra igjen, men det er jo typisk og særegent for det Republikanske partiet.

Å gi store skattelette til de rike, og litt mindre til den vanlige mann i gata.

Det de burde gjøre er å stopp med skatteletten til de rike i landet og heller la de betale mer, og heller gi mer til mannen i gata.

 

Hvis dette får meg til å virke som en som støtter bare Demokratene, så var det ikke meningen, jeg støtter også Republikanerne i enkelte saker; som f.eks. saker om nasjonalsikkerhet og innvandring. Men jeg mener at deres økonomiske politikk henger ikke på geip med hvordan et land egentlig burde drive en økonomi som er verdensledende og har sterk påvirkning på andre økonomier, da særlig europeiske.

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...