Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Ron Paul har da aldri hvert engasjert i kampen mot de store selskapene, han er jo den store tallsmannen for dem som ønsker å gi fri flyt for de store selskapene

Nei, han er den store talsmannen for dem som ønsker å gi fri flyt for alle.

 

Helsevesenet i USA kneler snart.

Det gjør det i Norge også. For eksempel tar enkeltleger seg friheter og lar folk i sykehuskø dø for å ta seg av ulovlige pasienter:

 

"Tilfellet med Gro er ikke enestående. Jeg har godkjent andre operasjoner for andre pasienter i tilsvarende situasjon. Det har vært snakk om innvandrere og utenlandstrygdede som ikke har hatt papirene formelt i orden. Rutinene vil bli skjerpet inn hos oss, og trolig gjelder dette hele helsevesenet, sier Røise."

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2184763.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å ha det sagt - Mitt Romney er jævla frekkas. Noen som har fått med seg den republikanske debatten i NH? Han ler av de andre kandidatene og avbryter dem midt i setninger, samtidig som han tydelig ser ned på de andre (særlig Ron Paul). Giuiliani ikke særlig mye bedre, men kanskje litt. McCain er bare en slappfisk versjon av en ny Bush. Huckabee virker grei personlighetsmessig, men politikken hans er ikke særlig endrende. Dessuten er han aaaaalt for langtrukken. Krever ekstrem tolmodighet for å gidde å høre på det han sier. Thompson virker gammel og sliten, men kommer av og til med et par gode poenger. Grei virker han hvertfall.

Lenke til kommentar

Begynner å bli så drittlei den ensidige oppmerksomheten Obama og Hillary skal få i det norske media. Jeg har også lyst til å lese litt om hva som skjer på republikkanernes side, men det er jo ikke eksisterende og helt uinteressant for de sosialistiske journalistene våres.

 

På de fleste norske meningsmålene jeg har sett er det vanligvis 60% stemmer til Obama og 30% til Hillary mens det er rundt 1-3% for de republikanske senatorene, noe som viser hvor patetisk og ensformig det norske mediasynet på USAs valg er.

 

Nei nå har det gått så langt at vi begynner å bli servert rykter og sladder om Obama som hva bestemoren fra Kenya synes om han og den mystiske fetteren som mener han er i slekt med Obama.

Totalt uinteressant med andre ord.

Lenke til kommentar

Mjeee, Clinton leder over Obama når 10% av stemmene er talt opp. Det er snakk om en differanse på 600 stemmer da, men ... COME ON, BARACK!

 

Edit:

McCain leder klart på republikansk side foreløpig.

 

Edit 2:

Da er det over i New Hampshire, gratulerer til Clinton med en sterk seier der det så ut som hun ville tape suverent. Skuffet over at Obama gikk så kraftig tilbake i forhold til målingene.

 

Hører Obamas og Clintons taler nå, og ... wow. Obama er virkelig en fantastisk taler og folkesamler, merker at jeg faktisk får frysninger når jeg hører ham tale (kan selvfølgelig ha litt med å gjøre at jeg er inhabil, meeen ;)). Han vil levere flere av USAs beste president-taler noensinne hvis han vinner, og hvis han ikke vinner så har han garantert noen kommende legendariske taler uansett. Clinton på den annen side er en middelmådig taler. Å hoppe fra en Obama-tale til en Clinton-tale er - for å tale med fotballspråket - som å se Man Utd - Portsmouth etter å ha sett Liverpool slå AC Milan. ;) Hun leser jo nærmest bare opp fra arkene sine, lite entusiasme å spore, ingen høydepunkt i talen, det går stort sett i samme monotone leie.

 

Jeg tror en som kan samle folket i større grad enn hva Bush greier i dag og hva de andre kandidatene greier i sine taler, er en stor del av hva USA trenger.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Clint vant over Obama i New Hampshire. Dette bare noen timer etter at Dagbladet slår opp at "løpet er kjørt for Hilary". Det blir nok videre kniving mellom de to.

 

McCain vant klart hos republikanerne. Romney og Huckabee på 2.plass og 3.plass. Vil nok stå mellom de tre og Guiliani. McCain den siste jeg vil se i presidentstolen, så håper realistisk på Romney eller helst et mirakelcomeback fra Ron Paul.

Lenke til kommentar
Begynner å bli så drittlei den ensidige oppmerksomheten Obama og Hillary skal få i det norske media. Jeg har også lyst til å lese litt om hva som skjer på republikkanernes side, men det er jo ikke eksisterende og helt uinteressant for de sosialistiske journalistene våres.

Vel, hvis man ser på den tragiske gjengen republikanerne har å velge mellom så er det kanskje ikke så rart. Du har de vanlige kristenfundamentalistene som vil tvinge alle til å være pietistiske kristne, og så har du McCain som ikke klarer å bestemme seg for noe som helst. Et lite unntak er Ron Paul, men han har ikke en sjanse i havet uansett.

 

 

Clint vant over Obama i New Hampshire.

Trist. Veldig trist.

Lenke til kommentar

Hvordan har Giuliani kollapset så totalt? Fra mitt norske synspunkt virket det som om alle på forhånd regnet med at vi skulle ende opp med ham og Clinton til slutt. Nå ligger han med 8% i meningsmålingene, knapt over Ron Paul. Hva har skjedd? Kan han komme tilbake?

Lenke til kommentar
Hvordan har Giuliani kollapset så totalt? Fra mitt norske synspunkt virket det som om alle på forhånd regnet med at vi skulle ende opp med ham og Clinton til slutt. Nå ligger han med 8% i meningsmålingene, knapt over Ron Paul. Hva har skjedd? Kan han komme tilbake?

Giuliani har konsentrert seg om de store statene, så dette overrasker vel de færreste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...