Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Obama er en av de minst prisippfaste av alle kandidatene.

Har du noe bevis for å underbygge den påstanden? Jeg har nemlig sett over en del av de forskjellige tingene han har stemt over i kongressen, og han virker ganske prinsippfast på meg. Men jeg er enig i at han snakker med veldig mange store ord, hvis han eventuelt blir valgt blir det spennende å se om han kan leve opp til alt det fantastiske han har lovet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har, gjennom debatter med folk irl og på nett, innsett at mine tidligere holdninger ikke har alltid vært like gode. Situasjoner har også forandret seg, som gjør at mine holdninger har forandret seg. Jeg føler at jeg har blitt smartere av dette, at jeg kan mer om sakene og ikke vil like lett ekskludere alternative løsninger, samtidig som jeg ikke stiller meg bak prinsipper men heller behandler saker hver for seg og finner ut hva som er den beste løsningen.

 

Jeg er tydeligvis tidenes kjipeste presidentkandidat.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den største politikk-geeken, men jeg har alltid hatt en interesse for det, både norsk og internasjonal politikk. Er definitivt demokrat, og hadde virkelig håpet på Kerry/Edwards i '04 foran Bush, men nesh, amerikanerne lærte ikke. Har fortsatt Kerry/Edwards-capsen jeg kjøpte noen måneder før valget liggende her. :p

 

Av de demokratiske kandidatene i år, holder jeg definitivt med Obama. Rett og slett fordi jeg deler det meste av hans syn på politikk, og jeg synes det er på tide etter de siste årene å få inn noe komplett nytt blod i White House, er sikker på at det vil gjøre godt. USA trenger en liberal demokrat nå. Obama svarer godt for seg i debatter og redegjør for sine synspunkter, og det gleder meg å se at det ser ut til at det amerikanske folk ser det samme. Og ja, han kan definitivt snakke for seg. Klart at han også bruker en del store ord, men bare talene hans greier å samle og engasjere folk mer enn Bush har gjort i åtte år nå, så jeg ser heller på det som en positiv egenskap.

 

Men jeg har uansett ingen stemmerett i USA, så skal bli spennende å følge valget. Det viktigste for min del er uansett at det blir en demokrat som vinner. Obama ligger nærmest min politikk, men jeg kan si meg fornøyd så lenge en demokrat vinner.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen stor fan av politikk, men har sett over hva alle kanditatene står for og jeg håper virkelig at Ron Paul blir Republikanerenes kandidat og at Obama blir Demokratenes kandidat.

 

Ron Paul virker som en veldig smart mann, men tror at han er litt for "radikal" for at han skal bli president.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over, han blir også avstumpet av mainstream media, fordi de virkelig store aktørene innenfor politikken, lobbygrupper og andre store konserner, er han imot. Som på like linje med FED-reserve og hans ikke-intervensjonspolitikk som kan ta knekken på mange mektige mennesker og deres moneymakingmachines.

Lenke til kommentar
Har du noe bevis for å underbygge den påstanden? Jeg har nemlig sett over en del av de forskjellige tingene han har stemt over i kongressen, og han virker ganske prinsippfast på meg. Men jeg er enig i at han snakker med veldig mange store ord, hvis han eventuelt blir valgt blir det spennende å se om han kan leve opp til alt det fantastiske han har lovet.

Beklager for et så sent svar, men jeg kan tydelig huske flere hendelser der Obama skifter mening over kort tid og flip floper, samt enkelte episoder der han etter flere år har endret mening. Gir du meg litt tid så skal jeg finne kilder. Det virker uansett som om Obama blir veldig usikker og klarer seg veldig dårlig når han prater om spesifikk politikk. Den eneste måten han kommer seg utav dette på er å prate med store ord igjen, og folk biter faktisk på dette pjattet. Enkelte ganger virker det som Obama enten ikke kan noe særlig mye om politikk slik som de andre kandidatene eller så tør han bare ikke å komme seg inn på emnene.

 

Jeg har, gjennom debatter med folk irl og på nett, innsett at mine tidligere holdninger ikke har alltid vært like gode. Situasjoner har også forandret seg, som gjør at mine holdninger har forandret seg. Jeg føler at jeg har blitt smartere av dette, at jeg kan mer om sakene og ikke vil like lett ekskludere alternative løsninger, samtidig som jeg ikke stiller meg bak prinsipper men heller behandler saker hver for seg og finner ut hva som er den beste løsningen.

 

Jeg er tydeligvis tidenes kjipeste presidentkandidat.

Flip flopere og lite prinsippfast kandidater er ikke noe å ta vare på. Det har vært flere presidenter som har vært lite prinsippfaste. I valgkamper sier de en ting, og i presidenttiden gjør de noe helt annet enn det folket ble lovet. Det er skuffende og man gjør ikke de folket har valgt deg for å gjøre. Bush var blandt annet den "fredsbevarende" republikanske kandidaten, men hva gjorde han i senere tid? Jo, han gikk til angrep på både Irak og Afganistan og startet en helt uvinnelig krig mot terror. Det å ha en prinsippfast kandidat er noe av det viktigste som finnes dersom man faktisk vil at personen man velger som president skal gjøre det han har lovet.

 

Ron Paul virker som en veldig smart mann, men tror at han er litt for "radikal" for at han skal bli president.

RP er ikke radikal. Han vil ikke gå til krig og drepe. Han vil ikke at staten skal inngå griske avtaler med store firmaer. Det er de andre som er ødeleggende og radikale. Amerikanerne ser nå mot staten og ønsker at de skal hjelpe dem ut av økonomiske vanskeligheter og ut av den amerikanske økonomiske krisen, men for å forstå at dette ikke fungerer så må de først forstå hvorfor. De må høre på Ron Paul.

Lenke til kommentar
Beklager for et så sent svar, men jeg kan tydelig huske flere hendelser der Obama skifter mening over kort tid og flip floper, samt enkelte episoder der han etter flere år har endret mening. Gir du meg litt tid så skal jeg finne kilder.

Finn gjerne kilder. Foreløpig har jeg bare inntrykk av han er mer reflektert enn det er vanlig for amerikanske politikere å være, og tør å se saker fra mer enn en side.

 

Det er mulig lobbyistene som personer er mot Ron Paul, siden de vil miste jobben. De store selskapene er det derimot definitivt ikke, selv om de neppe er så dumme at de sier det høyt. Uten noen kontrollerende organ vil de kunne drive fagforeningsknusing, dele markeder mellom seg, og bli monopolister hele gjengen. De prøver seg med vekslende hell på det nå, selv om de risikere enorme bøter, så å tro at ikke det vil skje hvis det ikke lenger finnes noen kontroll blir i overkant naivt.

Lenke til kommentar

Nyhetskanalen setter standarden på den norske mediedekningen med den latterlige "living in america"-reklamen. Altså "hvem som skal rydde opp i rotet fra denne mannen". Republikanerne nevnes ikke med et ord i nyhetssendingene. Nå har jeg ikke den kunnskapen om de respektive partiene som skal til for å avgjøre hvilken side jeg er på, men at en norsk nyhetskanal i reneste fox-news stil tar parti så åpenbart som de gjør er intet annet enn en skandale.

Lenke til kommentar

Det er mye snakk om Ron Paul for tiden. Ron Paul ditt, Ron Paul datt. Jeg vil gjerne peke på en annen man som er vel så engasjert i kampen mot de store selskapene. Ralph Nader (det er sikkert en del her som drar kjensel på navnet) har viet livet sitt for å forsvare rettighetene til menigmann. Juristen fra Connecticut har ennå ikke avgjort om han skal stille til valg i år. Og han blir naturligvis ikke president. I overskuelig fremtid kan ingen bli president uten støtte fra storkapitalen. Men kanskje, Ralph. Kanskje. En vakker dag...

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar
Det er mye snakk om Ron Paul for tiden. Ron Paul ditt, Ron Paul datt. Jeg vil gjerne peke på en annen man som er vel så engasjert i kampen mot de store selskapene. Ralph Nader (det er sikkert en del her som drar kjensel på navnet) har viet livet sitt for å forsvare rettighetene til menigmann.

 

Ron Paul har da aldri hvert engasjert i kampen mot de store selskapene, han er jo den store tallsmannen for dem som ønsker å gi fri flyt for de store selskapene (regner med at du vet dette, bare formuleringen med vel så mye som kan missforstås).

Lenke til kommentar
Det er mye snakk om Ron Paul for tiden. Ron Paul ditt, Ron Paul datt. Jeg vil gjerne peke på en annen man som er vel så engasjert i kampen mot de store selskapene. Ralph Nader (det er sikkert en del her som drar kjensel på navnet) har viet livet sitt for å forsvare rettighetene til menigmann.

 

Ron Paul har da aldri hvert engasjert i kampen mot de store selskapene, han er jo den store tallsmannen for dem som ønsker å gi fri flyt for de store selskapene (regner med at du vet dette, bare formuleringen med vel så mye som kan missforstås).

 

Jeg er av samme oppfatning som deg. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...