Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En god del rare holdninger her, folkens. Det hjelper ikke å være prinsippfast hvis prinsippene stinker.

 

Ron Paul - Dagbladet

 

 

En latterlig artikkel. Du kan ikke si noe om RP med mindre du vet hvorfor han tror det han tror. Sakene hans kan ikke formuleres i små lett-tygde soundbites.

 

Og det rasist-jaget er bare bløff.

 

 

Ron Paul Racist Propaganda Exposed

Establishment finds no skeletons in Congressman's closet, resorts to crass guilt by association smear

 

http://www.prisonplanet.com/articles/decem...nda_exposed.htm

 

Noen fiffige bilder på den linken.

Lenke til kommentar
Finn ut hvilken kandidat som passer deg best. Ta testen!

 

Dennis Kucinich - 79%

Barack Obama - 75%

Bill Richardson - 75%

 

Egentlig som forventet, men som andre må jeg ta forbehold om at jeg ikke er godt informert om alle sakene det spørres etter..

 

En god del rare holdninger her, folkens. Det hjelper ikke å være prinsippfast hvis prinsippene stinker.

 

Ron Paul - Dagbladet

 

Jeg skjønner meg ikke på dette sitatet: "Suksessen til Ron Paul ligger i at hans politikk varierer veldig fra sak til sak, og de fleste kan finne noe de liker ved politikken hans." Han sider konsistent med grunnloven, og med libertarianske prinsipper. Det er lusne prinsipper, men jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha det til at de vingler.

Lenke til kommentar
Hvilke jøder?

 

Det finnes en jøde/sionist-lobby, og noen vil ha det til at de styrer landet. Den troen er vel en blanding av myte og sannhet; såvidt jeg husker er lobbyens eksistens ganske godt dokumentert, men at den har så stor makt som den tilskrives er ikke spesielt godt etablert. Denne boka lå på topp i USA i høst, og om du er virkelig interessert vil du sikkert finne noe der.

 

Jeg ville skjært med din navnebrors berømte blad og sagt at vi lett kan forklare amerikansk utenrikspolitikk uten å ty til konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Finn ut hvilken kandidat som passer deg best. Ta testen!

 

Enkel test. Veldig mange spørsmål som er helt åpenbare. For eksempel:

 

Would you vote for a women or a person of a minority race? JA, JEG ER VERKEN RASIST ELLER MANNSSJOVINIST

 

Do you believe the government should spend more on the military and defense systems? NEI; DE BRUKER NOK SOM DET ER.

 

Would you support a constitutional ban on same-sex marriage? JA; JEG ER IKKE HOMOFOB LENGER.

 

Do you support the death penalty? NEI; JEG ER IKKE FRA MIDDELALDEREN.

 

Would you consider yourself pro-choice when it comes to abortion issues? JA; DET ER DAMA SIN KROPP.

 

Do you want some form of universal health care for all Americans? NEI (ironosk), LA DE BARE DØ...

 

Should religious beliefs affect policy decisions? NEI; POLITIKK OG RELIGION MÅ HOLDES ATSKILT.

Lenke til kommentar

Joe Biden - 61%

Dennis Kucinich - 61%

Mike Gravel - 60%

 

Kan eventuelt splitte "resultatinnleggene" i egen tråd om det skulle bli mye av dem :)

 

Would you support a constitutional ban on same-sex marriage? JA; JEG ER IKKE HOMOFOB LENGER.

.

 

Du er ikke homofob men støtter at det skal bli forbudt for homofile å gifte seg? En leif eller? :)

Lenke til kommentar

Jippiii! Romney vant i Wyoming!

 

 

En god del fra nattens debatt:

 

Demokratisk debatt DEL 1

 

DEL 2

 

DEL 3

 

DEL 4

 

DEL 5

 

DEL 6

 

DEL 7

 

DEL 8

 

DEL 9

 

DEL 10

 

Nrk - utdrag

 

 

---------------

 

Republikanernes debatt DEL 1

 

DEL 2

 

DEL 3

 

DEL 4

 

DEL 5

 

DEL 6

 

DEL 7

 

DEL 8

 

DEl 9

 

NRK - utdrag

Endret av kapitalisten
Lenke til kommentar
Her er en link kapitalisten burde kikke litt på. Med denne listen som utgangspunkt er det ikke lett å forutse om Romney vil velge å være konservativ eller liberal om han vinner valget, han tilpasser jo bare politikken sin etter publikumet sitt.

 

Flipp-Flopp'eren Romney.

Tror du helt alvorlig at jeg følger såpass dårlig med at jeg ikke vet dette? Dette har blitt brukt mot ham i lang tid uten at det forandrer det faktum at han er den personen med (etter min mening) best økonomisk plan for USA.

Lenke til kommentar
Tror du helt alvorlig at jeg følger såpass dårlig med at jeg ikke vet dette?

Det hadde forundret meg sterkt om du på forhånd var kjent med alle de opplistede sakene, ja. Spesielt med tanke på at din støtte til ham fortsatt er så sterk.

 

Dette har blitt brukt mot ham i lang tid uten at det forandrer det faktum at han er den personen med (etter min mening) best økonomisk plan for USA.

Det er bare det at du ikke vet om han kommer til å gå inn for den økonomiske politikken han støtter nå, når folkeopinionen en gang i framtiden sannsynligvis snur seg mot ham. Derfor vet du heller ikke om politikken du har stemt på er den som kandidaten vil fremme om noen år.

 

På siden jeg linket til sto det blant annet om hvordan han over få år har skiftet mening om skatter, trygdeordninger og minstelønnen. Dette er relativt viktige sider ved den økonomiske politikken, så jeg vil si at dette sår tvil om hvorvidt han er noen god kandidat om man skulle støtte den nåværende politikken hans.

Lenke til kommentar

Er det noen i det hele tatt som faktisk hører på det Obama sier under talene sine? Det er KUN store ord. 99% hype. Han snakker ikke om politikken sin i det hele tatt og utnytter taleferdighetene sine på det groveste. At folk faller for dette er latterlig. "We need to change" bla bla bla. Sier meg ingenting.

 

ser man hva en Ron Paul tilhenger mener om saken fra ca. 02:10 til 04:33.

 

Dr. Paul er by far den mest intelligente av kandidatene imo.

Lenke til kommentar
Det hadde forundret meg sterkt om du på forhånd var kjent med alle de opplistede sakene, ja. Spesielt med tanke på at din støtte til ham fortsatt er så sterk.

 

Denne siden har blitt linket til i debatt etter debatt, så det blir vel kanskje litt naivt å tro at dette er nytt for meg?

 

Det er bare det at du ikke vet om han kommer til å gå inn for den økonomiske politikken han støtter nå, når folkeopinionen en gang i framtiden sannsynligvis snur seg mot ham. Derfor vet du heller ikke om politikken du har stemt på er den som kandidaten vil fremme om noen år.

Har du bevis på at han bevisst har gått imot den politikken han selv har gått til valgkamp på, da han ble guvenør i Massachusetts? Isåfall vil jeg gjerne se disse. Hvis ikke har du ingen grunn til å tro at han ikke vil gjøre alt for å gjennomføre den politikken han i dag står for.

Lenke til kommentar
Det hadde forundret meg sterkt om du på forhånd var kjent med alle de opplistede sakene, ja. Spesielt med tanke på at din støtte til ham fortsatt er så sterk.

Denne siden har blitt linket til i debatt etter debatt, så det blir vel kanskje litt naivt å tro at dette er nytt for meg?

Jeg leser ikke på så mange forskjellige debattsider, så den var ny for meg.

 

Det er bare det at du ikke vet om han kommer til å gå inn for den økonomiske politikken han støtter nå, når folkeopinionen en gang i framtiden sannsynligvis snur seg mot ham. Derfor vet du heller ikke om politikken du har stemt på er den som kandidaten vil fremme om noen år.

Har du bevis på at han bevisst har gått imot den politikken han selv har gått til valgkamp på, da han ble guvenør i Massachusetts? Isåfall vil jeg gjerne se disse. Hvis ikke har du ingen grunn til å tro at han ikke vil gjøre alt for å gjennomføre den politikken han i dag står for.

Jeg har ikke nevnt noe om politikken da han ble guvernør i Massachusetts, jeg vet ikke når det var og det bryr meg egentlig ikke heller. Det jeg synes er betenkelig er hvordan han kommer med vidt forskjellige uttalelser innenfor en tidsramme på, i mange tilfeller, under 5 år.

 

Dette tyder på at han enten; uttaler seg på for dårlig grunnlag og senere ombestemmer seg når han får nok informasjon om sakene, eller at flere av hans personlige meninger forandres drastisk over kortere perioder eller at han skifter politikken sin avhengig av hva han tror vil treffe målgruppen. Ingen av disse karaktertrekkene synes jeg er annet enn utelukkende negative når det er snakk om USAs neste president.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...