Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Du må ikke blande nominasjonsvalg og presidentvalget. Nominasjonsvalget er et åpent valg hvor felleskapet, skal bestemme hvilke kandidater som skal stå som presidentkandidater i November. Når vi kommer til selve presidentvalget er dette ett hemmelig valg... (Selvfølgelig)

Men siden kampen hovedsaklig står mellom republikanere og demokrater, og begge sidene bare stiller med en kandidat hver, vet man med veldig stor sansynlighet hva folk vil stemme i presidentvalget hvis man vet hvilket møte de gikk på under nominasjonsprosessen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drøye to minutter med pompøs patosretorikk. Han har talegaver, det er sikkert. Lytt til de siste 30 sekundene...

Bedre enn stotringen til våre politikere. Det går lenge mellom hver "ehh"-løse setning til Jens Stoltenberg. Det triste med norsk politikk er at den er så sjelløs, det er jo null entusiasme å spore når man hører på Siv Jensen, Jens Stoltenberg, Kristin Halvorsen og co. Er så bittert. Og ikke minst aggresivt.

Obama minner meg om presidenten i Independence Day. Om han ikke klarer noe annet som en eventuell president så har han i hvert fall levert et par forrykende taler. De kan uansett være gode å ha, for de beste talene inspirerer folk i mange generasjoner og setter sitt avtrykk. Har vi i det hele tatt en eneste tale som folk kan minnes her til lands?

Lenke til kommentar
Hvorfor sier de " I approve this message"? På TV reklamene, altså

Finnes det falske innslag?

Det er lovpålagt at kandidatene må si det før reklamene sine om det finansieres med pengene de har samlet inn til presidentkampanjen sin. Tror det har noe med at man skal ikke kunne betale for anonyme svertekampanjer uten at man ser hvem den er i regi av.

Lenke til kommentar
Har vi i det hele tatt en eneste tale som folk kan minnes her til lands?

rektor2.jpg

:D

Hva testen til Kaptalisten angår så fikk jeg følgende resultat:

Dennis Kucinich - 62%

Bill Richardson - 62%

Barack Obama - 61%

Dennis Kucinich - the pocketmaster! :D

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Finn ut hvilken kandidat som passer deg best. Ta testen!

Fikk selv følgende resultat:

Duncan Hunter - 75%

Mike Huckabee - 70%

Rudy Giuliani - 68%

Litt overrasket...

Skal si du er rød av deg! Skikkelig republikaner. Da er det vel ingen hemmelighet at du stemmer H/FrP i Norge?

Det er korrekt.

På forsøk nr.2 fikk jeg dette resultatet:

Mitt Romney - 72%

Mike Huckabee - 70%

Duncan Hunter - 69%

Lenke til kommentar

Jeg forsto ikke alle spørsmålene/sakene, men her er resultatet:

1. Chris Dodd - 71%

Dodd is a liberal democrat who consistently receives somewhere between a 95-100% approval rating from Americans for Democratic Action and the National Committee for an Effective Congress. Unlike his Democrat counterparts, he believes that same-sex marriage and civil unions should be an issue left to states and supports free trade agreements. As a legislator, he is known for his work on expanding health care coverage to the uninsured, particularly children.

2. Dennis Kucinich - 70%

2. Bill Richardson - 70%

Lenke til kommentar

Dennis Kucinich - 73%

Bill Richardson - 69%

Chris Dodd - 69%

Jeg har lenge hatt sansen for Kucinich, men han er nok rimelig sjanseløs in the US of A. Synd det. Passet forresten minst med John McCaine.

Og til kapitalisten, du tok vel ikke testen en gang til for å prøve å lande på den kandidaten du på forhånd likte best?

Lenke til kommentar

Har ikke innsikt nok til å vite hva alle spørsmålene i testen betyr, så en god del ble nok stående på midten.

Fikk dette på første forsøk:

Barack Obama - 67%

"...a liberal democrat "

Mike Gravel - 65%

"..deeply left-wing."

Dennis Kucinich - 64%

"..a far-left liberal democrat."

Heldigvis betyr ikke left-wing det samme i USA som i Norge. :p

Lenke til kommentar

Dennis Kucinich - 66% - far-left liberal democrat

Ron Paul - 60% - socially conservative Libertarian...err... Republican points of view

Mike Gravel - 58% - deeply left-wing

Tyder vel på at de moderate demokratene er litt for konservative for min del. Og jeg er Høyre-velger i Norge... Ron Paul er eneste jeg orker å bry meg om på republikansk side.

Chris Dodd har forresten trukket seg fra president-racet etter å ha fått bare 0,1% av stemmene i Iowa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...