Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge BT stemte 95% av de afroamerikanske velgerne på Obama. I tillegg fikk han ca. 2/3 av stemmene fra den latin- og asiatiskættede befolkningen. 43% av de hvite velgerne stemte på Obama, de hvite utgjorde til sammen 74% av velgerne.

 

"Rosa sat so Martin could walk. Martin walked so Obama could run. Obama ran so our children can fly."

Lenke til kommentar
Haha! Er for øyeblikket utvekslingstudent i Utah, og folk er så republikanske her at det er villt, alt annet er hat.

 

Noen gullkorn fra skolen idag:

 

 

``America has the best healthcare system in the world, and Obama is going screw that up``

 

``You Europeans only like Obama because you know he´s going to destroy America``

 

``Barack Hussein Obama, yepp thats our new president, a muslim (sagt av lærer)``

 

En annen ting jeg har lagt merke til at folka på min alder egentlig ikke har peiling på amerikansk politikk i det heletatt, de mener bare det samme som foreldrene sine, men de går rundt å sier at Obama suger og skulle vært skutt....

 

 

Genialt :rofl:

 

Jeg syns det er sjokkerende og ganske skremmende..

Lenke til kommentar
USA-børsen har stupt med over 10% siden det ble klart at Obama blir president.

Det er vel begrenset hvor mye Obama har anledning til å påvirke økonomien før han faktisk begynner på jobben som president... forventningene er høye, men man får ha beina litt plantet på jorda.... :ermm:

 

For øvrig.. en liten artikkel om hvorfor børsen falt her.

Lenke til kommentar
Blir problematisk og begrunne hvofor McCain er og fortrekke uten og virke rasistisk og fordommsfull. Her på forumet bryter jo helvete løs bare man hinter til at man har et konservativt syn på politikken. Har ikke noen og sammenligne med da verken, en svart mann, eller en hvit kvinne noengang har vært president. Men som nevt handler dette om hvem man stoler på og føler seg trygg rundt. Personlig føler jeg større tilhørighet og tryggeht til McCain enn til Obama. Mulig fordi han er svart, men også pga. hans politikk. Hadde jeg vært en afroamerikaner ville jeg sikkert følt annerledes.

Nei, det er ikke problematisk å begrunne hvorfor man liker McCain i stedet for Obama uten å virke rasistisk. Det holder å bruke argumentasjon som ikke inkluderer kandidatenes hudfarge. Det gjør ikke du, og du gjentar det i dette innlegget. Det hjelper faktisk ikke at det kun er et delmotiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...