Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Haha! Er for øyeblikket utvekslingstudent i Utah, og folk er så republikanske her at det er villt, alt annet er hat.

 

Noen gullkorn fra skolen idag:

 

 

``America has the best healthcare system in the world, and Obama is going screw that up``

 

``You Europeans only like Obama because you know he´s going to destroy America``

 

``Barack Hussein Obama, yepp thats our new president, a muslim (sagt av lærer)``

 

En annen ting jeg har lagt merke til at folka på min alder egentlig ikke har peiling på amerikansk politikk i det heletatt, de mener bare det samme som foreldrene sine, men de går rundt å sier at Obama suger og skulle vært skutt....

 

 

Genialt :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor? Hva er begrunnelsen i at en svart mann, svart kvinne eller hvit kvinne ikke kan være like kvalifiserte til å drive et land?

McCain er den perfekte Rebulikaner! Han er mann, han er krigshelt, han er konservativ (selv om han ikke er av de mest konservative), han har lang erfaring og han fremstår som en styrke for Amerika, som kjent gikk det ikke veien og mye av skylden for dette, er Bush. Om en svart kvinne ville gjort en like god jobb, vet jeg ikke, vet heller ikke om en hvit kvinne ville gjort en god jobb, eller om McCain vile gjort en god jobb, men det jeg vet er at jeg heller velge og stole på McCain eller Obama pga. av erfaring. Så får vi se om noen år hvem som fikk rett. Mange sier at det var de svarte i Amerika som avgjorde valget og at dette har vært en "protestvalg".

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Det var ikke hva som gjorde McCain bra jeg spurte om. Hva er din begrunnelse for at noe annet enn en hvit mann skal være president i USA. Dersom du vil peke mot intelligens eller noe slikt, vil jeg anbefale på det sterkeste å komme med beinharde kilder på påstandene dine.

 

Jeg tror også at McCain er en god politiker, men det finnes ingen automatikk i at Obama er en dårlig politiker på grunn av hudfarge eller noe annet.

Lenke til kommentar
Hvorfor? Hva er begrunnelsen i at en svart mann, svart kvinne eller hvit kvinne ikke kan være like kvalifiserte til å drive et land?

McCain er den perfekte Rebulikaner! Han er mann, han er krigshelt, han er konservativ (selv om han ikke er av de mest konservative), han har lang erfaring og han fremstår som en styrke for Amerika, som kjent gikk det ikke veien og mye av skylden for dette, er Bush. Om en svart kvinne ville gjort en like god jobb, vet jeg ikke, vet heller ikke om en hvit kvinne ville gjort en god jobb, eller om McCain vile gjort en god jobb, men det jeg vet er at jeg heller velge og stole på McCain eller Obama pga. av erfaring. Så får vi se om noen år hvem som fikk rett. Mange sier at det var de svarte i Amerika som avgjorde valget og at dette har vært en "protestvalg".

 

Har du lest hvem som stemte på Obama. Han var mer populær blant hvite menn enn f.eks. Kerry.

Lenke til kommentar
Hva er din begrunnelse for at noe annet enn en hvit mann skal være president i USA. Dersom du vil peke mot intelligens eller noe slikt, vil jeg anbefale på det sterkeste å komme med beinharde kilder på påstandene dine.

Har ikke med intelligens og gjøre, etter hva jeg har forstått er Obama ganske smart. Blir problematisk og begrunne hvofor McCain er og fortrekke uten og virke rasistisk og fordommsfull. Her på forumet bryter jo helvete løs bare man hinter til at man har et konservativt syn på politikken. Har ikke noen og sammenligne med da verken, en svart mann, eller en hvit kvinne noengang har vært president. Men som nevt handler dette om hvem man stoler på og føler seg trygg rundt. Personlig føler jeg større tilhørighet og tryggeht til McCain enn til Obama. Mulig fordi han er svart, men også pga. hans politikk. Hadde jeg vært en afroamerikaner ville jeg sikkert følt annerledes.

Lenke til kommentar
``America has the best healthcare system in the world, and Obama is going screw that up``
Genialt :rofl:
Direkte feil blir ikke dette da. USA har noe av den største kompentansen som finnes på enkelte områder innenfor helsevesenet. Det er bare det at den kun er tilgjengelig for et mindretall som er problemet.
Lenke til kommentar
Hvilke faktorer er det som diskvalifiserer en svart mann fra å bli president?

 

Du vet:

 

1. han er svart

2. han er ikke hvit

3. han er ikke som de forrige (hvit)

4. svarte mennesker er muslimer

5. muslimer er terrorister

6. terrorister er onde mennesker

7. onde mennesker burde ikke være president

 

også er han svart, da.

Lenke til kommentar
``America has the best healthcare system in the world, and Obama is going screw that up``
Genialt :rofl:
Direkte feil blir ikke dette da. USA har noe av den største kompentansen som finnes på enkelte områder innenfor helsevesenet. Det er bare det at den kun er tilgjengelig for et mindretall som er problemet.

Ja, tilgjengeligheten er ikke god. Men for de som har en god helseforsikring er det utvilsomt verdens beste sykehus og kompetanse som finnes der borte. Hadde jeg fått valget mellom privat helse forsikring i USA eller "gratis" behandling i Norge er det ikke tvil om at jeg hadde valgt USA. Der hadde jeg da vært sikret rask og effektiv behandling, noe man på langt nær kan garantere i Norge.

Lenke til kommentar

Sitat min venninne i NY, etter at jeg gratulerte henne med en afroamerikansk president:

 

I don't mean to sound ungracious or ungrateful but please don't congratulate me. I had nothing to do with his election and am vehemently opposed to it. That his skin is black is of no interest to me. What worries me is that his heart is.
Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...