Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Jeg som har engelskeksamen i morra ... Det kommer til å gå til helvete.

Neida, det gikk fint selv om jeg ikke kom i seng før 7. Fikk 5. Fikk heldigvis bl.a. om valget. Og et dikt som jeg over hodet ikke kunne noe om. Alt i alt gikk det bra.

 

Sorry for off-topic.

 

Hva skjedde med denne tråden? Det var jo så koslig stemning her i natt. Nå har det utviklet seg til den store "Hva er definisjonen på en rasist" -tråden. Cut the crap, dette er jo gledens dag, USA har kommet tilbake som et seriøst land. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha! Er for øyeblikket utvekslingstudent i Utah, og folk er så republikanske her at det er villt, alt annet er hat.

 

Noen gullkorn fra skolen idag:

 

 

``America has the best healthcare system in the world, and Obama is going screw that up``

 

``You Europeans only like Obama because you know he´s going to destroy America``

 

``Barack Hussein Obama, yepp thats our new president, a muslim (sagt av lærer)``

 

En annen ting jeg har lagt merke til at folka på min alder egentlig ikke har peiling på amerikansk politikk i det heletatt, de mener bare det samme som foreldrene sine, men de går rundt å sier at Obama suger og skulle vært skutt....

Endret av bavac
Lenke til kommentar
Jeg snakket med en norsk-amerikaner, opprinnelig afro-amerikaner for ikke så lenge siden. Han er gift med en norsk jente. De var på besøk i nordstatene for et par år siden. Der gikk de på gata og holdt hverandre i hånda som jo par pleier å gjøre noen ganger. De ble regelrett stoppet av hvite som henvendte seg til henne og spurte om det var frivillig det hun gjorde og om hun visste hva hun gjorde..? Det er en enorm rasisme fortsatt, selv oppe i nord der en skulle tro at det var mindre blest rundt de svarte.

 

Var det en av de tradisjonelle nordstatene (typ nordøstkysten) eller bare nord i landet (typ Idaho)?

Nordstatene type Idahoe, Minnesota..

Lenke til kommentar
Jeg snakket med en norsk-amerikaner, opprinnelig afro-amerikaner for ikke så lenge siden. Han er gift med en norsk jente. De var på besøk i nordstatene for et par år siden. Der gikk de på gata og holdt hverandre i hånda som jo par pleier å gjøre noen ganger. De ble regelrett stoppet av hvite som henvendte seg til henne og spurte om det var frivillig det hun gjorde og om hun visste hva hun gjorde..? Det er en enorm rasisme fortsatt, selv oppe i nord der en skulle tro at det var mindre blest rundt de svarte.

 

Var det en av de tradisjonelle nordstatene (typ nordøstkysten) eller bare nord i landet (typ Idaho)?

Nordstatene type Idahoe, Minnesota..

 

Mhm, disse statene er jo hjemmet til mange av de mest høyreekstreme rasistgruppene i USA, typ Aryan Nations og sånn. Husker jeg leste mye om det sist jeg var i Idaho.

Lenke til kommentar
Jeg snakket med en norsk-amerikaner, opprinnelig afro-amerikaner for ikke så lenge siden. Han er gift med en norsk jente. De var på besøk i nordstatene for et par år siden. Der gikk de på gata og holdt hverandre i hånda som jo par pleier å gjøre noen ganger. De ble regelrett stoppet av hvite som henvendte seg til henne og spurte om det var frivillig det hun gjorde og om hun visste hva hun gjorde..? Det er en enorm rasisme fortsatt, selv oppe i nord der en skulle tro at det var mindre blest rundt de svarte.

 

Var det en av de tradisjonelle nordstatene (typ nordøstkysten) eller bare nord i landet (typ Idaho)?

Nordstatene type Idahoe, Minnesota..

 

Mhm, disse statene er jo hjemmet til mange av de mest høyreekstreme rasistgruppene i USA, typ Aryan Nations og sånn. Husker jeg leste mye om det sist jeg var i Idaho.

Spennende. Det interessante er at det er mange skandinaver bosatt i området også, spesielt av norsk avstamning..

Lenke til kommentar
Jeg snakket med en norsk-amerikaner, opprinnelig afro-amerikaner for ikke så lenge siden. Han er gift med en norsk jente. De var på besøk i nordstatene for et par år siden. Der gikk de på gata og holdt hverandre i hånda som jo par pleier å gjøre noen ganger. De ble regelrett stoppet av hvite som henvendte seg til henne og spurte om det var frivillig det hun gjorde og om hun visste hva hun gjorde..? Det er en enorm rasisme fortsatt, selv oppe i nord der en skulle tro at det var mindre blest rundt de svarte.

 

Var det en av de tradisjonelle nordstatene (typ nordøstkysten) eller bare nord i landet (typ Idaho)?

Nordstatene type Idahoe, Minnesota..

 

Mhm, disse statene er jo hjemmet til mange av de mest høyreekstreme rasistgruppene i USA, typ Aryan Nations og sånn. Husker jeg leste mye om det sist jeg var i Idaho.

Grøss og gru: Slo opp Aryan Nations på Google. Uff, er det rart vi har rasisme.. Den hjemmesida til gruppa med hakekors etc...

Lenke til kommentar
Nei, det er sant, og det er viktig at om man er sterkt uenig, og sier ifra om hvorfor, eller bare velger å ignorere det. Men man kan ikke lage lover for å "beskytte" mot at andre skal ytre sine meninger.

Snakker du privat eller generelt? Helt klart så må det være lover mot at arbeidslivet etc skal diskriminere.

Men privat så ja der bør man ikke ha lover. Men om man truer andre med sine meninger så bør de selvfølgelig bli straffet slik som med alle andre trusler

Endret av sureup
Lenke til kommentar
``Barack Hussein Obama, yepp thats our new president, a muslim (sagt av lærer)``

 

En annen ting jeg har lagt merke til at folka på min alder egentlig ikke har peiling på amerikansk politikk i det heletatt, de mener bare det samme som foreldrene sine, men de går rundt å sier at Obama suger og skulle vært skutt....

 

Navnet Barack Hussein Obama er korrekt det da, men at han er muslim er jeg vel heller skeptisk til.

Lenke til kommentar
``Barack Hussein Obama, yepp thats our new president, a muslim (sagt av lærer)``

 

En annen ting jeg har lagt merke til at folka på min alder egentlig ikke har peiling på amerikansk politikk i det heletatt, de mener bare det samme som foreldrene sine, men de går rundt å sier at Obama suger og skulle vært skutt....

 

Navnet Barack Hussein Obama er korrekt det da, men at han er muslim er jeg vel heller skeptisk til.

 

Ja vet det, men det ble sagt i en slik nedlatende tone :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...