Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi prøver med bold:

Hvis hudfargen er en faktor, enten hele eller bare en bitteliten del, så er det rasistisk. Slutt å nevne ting som personlighet og meninger rundt ordet "hudfarge", ingen snakker om det og dine "oja så jeg blir rasist hvis.."-argumenter er stråmenn. Vi snakker utelukkende om at du har hudfarge som en faktor i avgjørelsen.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Ja, det stemmer, men det er ikke en "dum kommentar", er mer en personlig analyse og en konstatering av jeg hadde hatt problemer med og stemme på en som var svart (men ikke ene og alene), altså en faktor blandt mange. Mulig jeg tar feil jeg ville uansett ikke stemt på han. Har ikke noe med rasisme og gjøre.

Det er om ikke annet imponerende intellektuell akrobatikk.

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Det er rasisme.

Nei, det er en sunn skeptisk holdning til Obama som person.

 

Ettersom din negative holdning (eller skepsis, som du kaller det) til Obama er basert på hans hudfarge, hvilket du allerede har innrømmet, så er du en rasist. Personlig syns jeg ikke det er positivt, men det er klart du skal få lov til å ha den meningen. Det jeg reagerer på her er at du ikke er ærlig på det. Litt rart egentlig, at du klarer å gå rett ut og si at du er negativ til han fordi han er svart, men benekter å være rasist.

Lenke til kommentar
Jeg står i min fulle rett til og være skeptisk til Obama på grunnlag av hans personlighet, hudfarge og meninger. Dette gjør meg ikke til rasist.

 

Jeg er sikker på at i en annen tråd, der en Somaler hadde sagt at han var skeptisk til en hvit person bl.a fordi han er hvit ville du vært en av de første til å rope "ulv".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Ja, det stemmer, men det er ikke en "dum kommentar", er mer en personlig analyse og en konstatering av jeg hadde hatt problemer med og stemme på en som var svart (men ikke ene og alene), altså en faktor blandt mange. Mulig jeg tar feil jeg ville uansett ikke stemt på han. Har ikke noe med rasisme og gjøre.

Det er om ikke annet imponerende intellektuell akrobatikk.

 

Intellektuell akrobatikk uten sikkerhetsline eller -nett, med sprukne trapeser og innoljede hender. Imponerende, men ikke på den måten man kanskje vil imponere.

Vi prøver med hemmelige forhold:

Hvis en med mørk hudfarge hadde stilt som statsminister i Norge, ville der da ha stemt på han, på samme måte?

Hemmelige forhold? :dontgetit:

Uansett: Kanskje, kanskje ikke. Kanskje på grunn av hudfargen, og da ville det vært rasisme. Jeg tror ikke Norge kunne valgt en farget statsminister i morgen, men det er ikke hva vi ville gjort, det er hva som er rasisme som diskuteres. Uansett hvem rasisten er.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hemmelige forhold? :dontgetit:

Nei, hjemlige, liten leif...

 

Kanskje, kanskje ikke. Kanskje på grunn av hudfargen, og da ville det vært rasisme. Jeg tror ikke Norge kunne valgt en farget statsminister i morgen, men det er ikke hva vi ville gjort, det er hva som er rasisme som diskuteres. Uansett hvem rasisten er.

Vet mange her hjemme ikke kunne ha stemt på en svart statsminister i Norge, dette handler om hvem man stoler på og hvem man føler trygget rundt. Mange er skeptiske til mennesker med mørk hudfarge, begrunnet eller ikke. Det gjenstår og se om Obama kan levere i Amerika, det tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...