Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
haha, bombe at enkelte kom opp med "folk valgte Obama fordi han er svart" Vel jeg håpet på McCain, fordi han hadde en SMART VP som trodde at jorden var 6000 gammel og at vitenskapen var bare tullete.

Mange av mine(fanatikere) kristne venner ville stemt på McCain fordi han var mer religiøs enn negeren.. Men det hadde vel vært det samme hvis McCain hadde vunnet. "Stemte han bare fordi han var er religiøs"

"JEEESUS, HALLELUJA. PRIIIS HERREN"

...eller hvit for den saks skyld? Rasisme går begge veier.

Syns det er veldig positivt at Obama vant. Sender absolutt en melding til verden om at USA er i endring.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Må vi paste det roberteh skrev en gang til for å minne ham på at vi ikke kommer til å glemme det bare fordi han overser det?

Det blir uansett retarded å si at Obama kommer til å gi mer til de svarte enn f eks Clinton, når begge fikk 90%+ av stemmene til de svarte. Hadde Obama vært hvit med de samme synspunktene hadde han fortsatt fått 90% av de svarte stemmene, fordi svarte stemmer konsekvent med demokratene. Skal man si at McCain hadde gitt ekstra til innbyggere av Texas fordi det var så viktig for ham å vinne staten?

Det er veldig mye statistikk som blir kastet ut etter en valgkamp, men hvis man ikke har noe å sammenligne med (tidligere valg) så vil man gjøre som robert og misforstå. Man vil lese "90% av svarte stemte på Obama" og tenke at de svarte kun stemte på ham fordi han er svart. Det er fordi statistikken helst skulle lest "Nok en gang stemmer 90% av de svarte på den demokratiske kandidaten", slik at man får litt perspektiv.

Lenke til kommentar

Republikanerne har fire år på seg til å komme opp med en kandidat som ikke er for gammel. I tillegg bør de gjerne vurdere visepresidentkandidaten litt mer nøye.

Obama får et vanskelig valg om 4 år. Fallhøyden er enorm. Men lykkes han er plassen i historiebøkene åpen for mer enn "tidenes første svarte president".

Lenke til kommentar
Det er liksom en side siden du sa at det at obama var svart var en faktor i at du ikke liker han. Det er ikke en beskyldning om rasisme, det er en konstantering av rasisme.

Ja, det stemmer, men det er ikke en "dum kommentar", er mer en personlig analyse og en konstatering av jeg hadde hatt problemer med og stemme på en som var svart (men ikke ene og alene), altså en faktor blandt mange. Mulig jeg tar feil jeg ville uansett ikke stemt på han. Har ikke noe med rasisme og gjøre.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...