Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror du samtidig at han kommer til å føre en annerledes politikk for red states og blue states? Du har virkelig ikke et eneste holdepunkt for det du sier, robert.

Holdepunkter eller ikke. Trenger ikke dette. Stemmer ikke på Demokratene uansett. Dessuten har jeg til gode og se noen gode holdepunkter for at Obama er sett mann for jobben. Jeg tror han vant nye pga. flaks og politisk korrekthet.

Lenke til kommentar
Tror du samtidig at han kommer til å føre en annerledes politikk for red states og blue states? Du har virkelig ikke et eneste holdepunkt for det du sier, robert.

Holdepunkter eller ikke. Trenger ikke dette. Stemmer ikke på Demokratene uansett. Dessuten har jeg til gode og se noen gode holdepunkter for at Obama er sett mann for jobben. Jeg tror han vant nye pga. flaks og politisk korrekthet.

Hvis du føler du ikke trenger holdepunkter for hva du sier, så foreslår jeg at du slutter med idiotiske kommentarer om svarte. Vi VEIT at du ikke liker mørkhudete nå... Det er greit, vi har fått det med oss. Det er ikke en sjarmerende egenskap.

Lenke til kommentar
Men som jeg også har sagt frykter jeg at han vil prioritere de svarte i Amerika og ikke den jevne hvite arbeider familie.

Et av Obamas mest kjente sitater hittil er kanskje dette:

There is not a liberal America and a conservative America. There is the United States of America. There is not a black America and a white America and Latino America and Asian America. There's the United States of America.

Selv om dette skulle vise seg å være uærlig valgkampprat, ser jeg vanskelig hvordan han skulle prioritere de svarte. Han har til hensikt å hjelpe de fattige og middelklassen gjennom bedre offentlige helseordninger og en mer progressiv skatt. Dette kommer selvsagt til å slå gunstig ut for mange svarte, men ikke fordi de er svarte, men fordi mange svarte tilhører de lavere klassene. Det kommer også til å slå gunstig ut for hvite, latino, asiatiske, urbefolkning, ja alle som er i disse klassene. Dersom han lykkes.

Lenke til kommentar
Hvis du føler du ikke trenger holdepunkter for hva du sier, så foreslår jeg at du slutter med idiotiske kommentarer om svarte.

Hvilken kommentarer? Mener har er feil mann for jobben, samme hvor svart han er. Du kommer jo heller ikke med noen gode holdepunkter på hvorfor Obama er rett mann for jobben :hmm: Kaster bare ut beskyldninger om rasime til alle som ikke liker han.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Veldig gøy at Obama ble valgt - en historisk dag. Tror den forhandringen han (sier han) står for virkelig er noe USA og verden trenger.

Det republikanske partiet virker for øvrig til å være i skikkelig trøbbel... ser ut til å ha stagnert ganske mye... blitt et parti for hvite menn....og det holder ikke lenger. Og splittelsen på republikansk side mellom kristen-konservative og det mer moderate tror jeg vil bli enda sterkere etter dette.

Uansett... gratulerer, USA og verden! :)

Lenke til kommentar
Hvis du føler du ikke trenger holdepunkter for hva du sier, så foreslår jeg at du slutter med idiotiske kommentarer om svarte.

Hvilken kommentarer? Mener har er feil mann for jobben, samme hvor svart han er. Du kommer jo heller ikke med noen gode holdepunkter på hvorfor Obama er rett mann for jobben :hmm: Kaster bare ut beskyldninger om rasime til alle som ikke liker han.

Det er liksom en side siden du sa at det at obama var svart var en faktor i at du ikke liker han. Det er ikke en beskyldning om rasisme, det er en konstantering av rasisme.

Nå tror jeg personlig at mange kommer til å bli skuffet over obama, for han må jo fortsatt forholde seg til de politiske realiteter i USA. Likevel tror jeg han er det beste valget til å styre. Han har en klar plan for uttrekking av Irak, han vil beskytte Roe, han er for våpenkontroll, han har stemt mot immunitet for teleselskaper som hjalp bushadministrasjonen med ulovlig avlytting, han støtter stamcelleforskning.

Det finnes likevel problemer med han, som hans støtte for Isreal, og at han er imot homofilt ekteskap, men til å være en amerikansk president syns jeg han har mye for seg.

Lenke til kommentar
Så det er naturlig sunt å være skeptiske til mørkhudede?

Møkrhudet eller ei, er skeptisk til mannen uansett, liker ikke demokratene og heller ikke Obama. Og, ja mange er skeptiske til mørkhudede.

Det å ikke like en person pga hudfargen er rasisme.

Nei, ikke hvis den er begrunnet.

Hvordan kan dette ikke være rasisme?

Lenke til kommentar

haha, bombe at enkelte kom opp med "folk valgte Obama fordi han er svart" Vel jeg håpet på McCain, fordi han hadde en SMART VP som trodde at jorden var 6000 gammel og at vitenskapen var bare tullete.

Mange av mine(fanatikere) kristne venner ville stemt på McCain fordi han var mer religiøs enn negeren.. Men det hadde vel vært det samme hvis McCain hadde vunnet. "Stemte han bare fordi han var er religiøs"

"JEEESUS, HALLELUJA. PRIIIS HERREN"

Lenke til kommentar
Han er vel strengt tatt ikke imot homofili

Nei, og det skrev jeg heller ikke. Skrev derimot at han er mot homofilt ekteskap. Han er for en seperate-but-equal ordning.

Nå mente jeg egentlig homofilt ekteskap, men uttrykte meg litt dårlig. Men du har helt rett. Han mener dog fremdeles at issuet om same sex marriage burde bli avgjort av hver enkelt stat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...