Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har lovet å bruke mer penger på skole, helsevesenet, forskning og så videre. Samtidig har han lovet skattelette til middelklassen. Pengene skal hentes fra reversering av Bush sine skattekutt, ikke fra økte byrder på vanlige folk. Det blir ikke enkelt å oppfylle alle løftene samtidig - særlig ikke i økonomiske nedgangstider. Sannsynligvis må President Obama velge hva han ikke skal oppfylle. Noen blir skuffet.

Lenke til kommentar
Det er jo en riimelig heavy jobb han beveger seg ut i.. 2 kriger, en økonomi kjørt i grøfta mm. Det vil ta tid og ja, noen vil nok bli skuffet. Slik er det vel nesten alltid.

 

2 kriger? Hvor da? Sist jeg sjekket var det en okkupasjon (Irak) og en fredsopprettende/stabiliserende/hva-nå-vi-prøver-på aksjon (Afganistan).

 

Og "en økonomi kjørt i grøfta" er vel det absolutt beste utgangspunkt for "Change", er vel heller få som vil skru på bremsene og legge om kursen i oppgangstider. Min erfaring er at folk skjelden bryr seg om de har det "bra" eller "dårlig", men er mer opptatt av om ting blir bedre eller værre. Så "grøfta" trenger absolutt ikke være et så ille utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Det er jo en riimelig heavy jobb han beveger seg ut i.. 2 kriger, en økonomi kjørt i grøfta mm. Det vil ta tid og ja, noen vil nok bli skuffet. Slik er det vel nesten alltid.

 

2 kriger? Hvor da? Sist jeg sjekket var det en okkupasjon (Irak) og en fredsopprettende/stabiliserende/hva-nå-vi-prøver-på aksjon (Afganistan).

 

Og "en økonomi kjørt i grøfta" er vel det absolutt beste utgangspunkt for "Change", er vel heller få som vil skru på bremsene og legge om kursen i oppgangstider. Min erfaring er at folk skjelden bryr seg om de har det "bra" eller "dårlig", men er mer opptatt av om ting blir bedre eller værre. Så "grøfta" trenger absolutt ikke være et så ille utgangspunkt.

Faktisk så er ikke USA i krig mot noen. Sånn på papiret. Er en del jurudiske klemmer ved å erklære krig.

Lenke til kommentar
Finnes nok ingen saklig begrunnelse for å mislike noen på grunn av deres hudfarge, lille venn.

For det første er jeg ikke din lille venn, for det andre finnes det saklige begrunnelser for og ikke like Obama og for det tredje har jeg aldri sagt at jeg ikke ville stemt på han ene og alene pga. hudfarge.

 

Joa, men begrunnelsen din er "han er svart".

Nei begrunnelsen er at han er fra feil parti, med feil verdier. Han er ikke rett mann for jobben, samme hvor svart han er. Men som jeg også har sagt frykter jeg at han vil prioritere de svarte i Amerika og ikke den jevne hvite arbeider familie.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Finnes nok ingen saklig begrunnelse for å mislike noen på grunn av deres hudfarge, lille venn.

For det første er jeg ikke din lille venn, for det andre finnes det saklige begrunnelser for og ikke like Obama og for det tredje har jeg aldri sagt at jeg ikke ville stemt på han ene og alene pga. hudfarge.

 

Dine ord, ikke mine, vennen. :)

 

Det å ikke like en person pga hudfargen er rasisme
Nei, ikke hvis den er begrunnet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...