Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Det er flere posisjoner i en administrasjon enn president og visepresident. Så du kan legge vekk "du aner ikke hva du snakker om" som du har forkynt flere ganger nå.

Det er ikke poenget, selv om du synes begge to virker ålreit synes de neppe det om hverandre. feks.

Both candidates believe truly that the healthcare system is in shambles.

Dr. Paul believes that the problem is the lack of free enterprise within the healthcare system.

Senator Gravel advocates a universal healthcare system that provides equal medical services to all citizens, paid for by a retail sales tax (a portion of the Progressive Fair tax). Citizens would pay nothing for health benefits.

Her står de så langt ut som de kan komme i hver sin retning, Ron Paul mener at amerikas helsesystem er dårlig fordi det er for mye offentlig styring, mens Gravel derimot vil bygge et helt nytt amerikansk system modelert fra det europeiske systemet. Dette vil han gjenomføre med å innføre moms i landet, vi kan se utifra dette at det er to veldig forskjellige ideologiske grunnsyn.

Forøvrig kan jeg poste denne videoen her, hvor Gravel snakker om at han gjerne vil møte Ron, men personligs tror jeg dette handler mest om personlig annerkjennelse mellom to sanne politikere i et land som er i ferd med å gå i oppløsning. En debattt mellom de to hadde uansett helt klart hvert spennende, da det er det nærmeste USA kommer til gode og ærlige politikker som Jens Stoltenberg og Gro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig kan jeg poste denne videoen her, hvor Gravel snakker om at han gjerne vil møte Ron, men personligs tror jeg dette handler mest om personlig annerkjennelse mellom to sanne politikere i et land som er i ferd med å gå i oppløsning. En debattt mellom de to hadde uansett helt klart hvert spennende, da det er det nærmeste USA kommer til gode og ærlige politikker som Jens Stoltenberg og Gro.

Jeg kan tenke på mange adjektiver som beskriver Jens Stoltenberg, men ærlig er ikke det første jeg tenker på. Dette er jo mannen som blant annet har hatt svart dagmamma og kjørt inn i en parkert bil, for så å stikke uten å legge ved noen kontaktopplysninger.

Lenke til kommentar
Vil ikke det meste skje om kvelden i USA, altsa natt/morgen i Norge. Tror kanskje en 24-timerskanal som CNN/BBC er det beste valget, er ikke mye TV2 a se kl 4 om natten.

CNN er vel en kanal som er tilgjengelig for de fleste? Blant de vanlig tilgjengelige kanalene vil jeg tro det er den som har best dekning. Ellers kunne det jo hende at TV2 Nyhetskanalen følger det imorgen?

Har sjekket CNN såvel som BBC sine sendeplaner. Kan ikke se at det er oppført noen spesielle valgdagssendinger.

:-\

Lenke til kommentar

Democrats:

Obama: 38%

Edwards: 30%

Clinton: 29%

Others: 3%

Republicans:

Huckabee: 34%

Romney: 25%

McCain: 14%

Thompson: 14%

Others: 13%

Tror de som har havnet i "Others" er ferdig nå. Tipper både Giuliani (3%!) og Ron Paul (9%) dropper ut om noen dager.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...