Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det slik at amerikanerne bare kan stemme på McCain og Obama? Eller fins det flere partier med hver sin kandidat?

 

Mener nemlig å ha hørt at det finns forskjelige partier, bortsett fra Demokratene og Republikanerne. :hmm:

 

Ja, du har green party, osv... men de er såpass små at man ikke regner med at de vil vinne. Derfor snakkes det ingenting om de i media.

 

Omtrent som DLF, Kystpartiet, Pensjonistpartiet, etc.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Det er på en måte litt synd at McCain/Palin kommer til å tape, for USA kunne fått sin første mentalt tilbakestående visepresident i henne.

Når du er visepresident og ikke en gang veit hva bush-doktrinen er PLUSS har vist seg villig til å misbruke makt tidligere så er noe galt.

Lenke til kommentar
På tv2 sa de at vi kanskje for første gang fikk en "svart president" i statene. Ordet neger er fyfy, men svart kan de si. Kjøss meg bak! sier jeg da.

Ja, "black" er tydeligvis stuereint i USA, men overført til norsk blir det helt feil. Jeg er i alle fall oppdratt til at det er galt å si at noen er "svart" (eller "gul" eller "hvit" eller noen annen farge basert på hudfarge) mens "neger" tradisjonelt oppfattes som nøytralt og ikke støtende. Men dette er OT.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er bare hvor lenge han får sitte før han blir skutt.....??? Rasismen er enorm fortsatt i USA.

 

Tror hvertfall ikke Obama gjør som JFK og sitter i åpen limousin gjennom en by i sørstatene....

 

Han har nok greit med sikkerhet rundt seg. Men så har man jo innsidejobber.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...