Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke lenger i tvil; Gratulerer til President Barack Obama.

Når man ser på været vi har fått i dag, så er dette perfekt for demokratene. sør, øst og midvesten har fått temperaturer opp mot 10-20 grader fahrenheit høyere enn normalt for denne delen av året, og det passer perfekt for den svarte stammen av velgere også.

I tillegg hadde Obama en ledelse på 6-7 % på meningsmålingene i går, og da med en feilmargin på 2.

Ingen kan ta fra dette fra Obama nå, til og med Dixville Notch stemte Obama som vinner :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han opplever en ganske sterk Bradley-effekt fra den hvite halvdelen av DNAet sitt.

Jada, helt sikkert :!: . Har det forresten skjedd at en presidentkandidat har stemt på andre enn seg selv?

Nå er det jo hemmelig valg, så det vites vel ikke. Vil likevel driste meg til å gjette: Nei.

Lenke til kommentar
Angående mulig attenat mot Obama. Tror det blir vanskelig hvis han oppholder seg mye i denne bilen.

Depends. I Roma stoppet Bush sin Cadillac opp midt i en mindre gate. Dersom bilen er imobilisert tar man rotta på den til slutt.

En pansret bil skal ikke stå i mot angrep lengre enn 30 sekunder, den skal stå i mot en svært kort stund, og så skal en (forhåpentligvis) svært kompetent sjåfør komme seg unna så fort som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Depends. I Roma stoppet Bush sin Cadillac opp midt i en mindre gate. Dersom bilen er imobilisert tar man rotta på den til slutt.

En pansret bil skal ikke stå i mot angrep lengre enn 30 sekunder, den skal stå i mot en svært kort stund, og så skal en (forhåpentligvis) svært kompetent sjåfør komme seg unna så fort som overhodet mulig.

Ja, det vet jeg, men sitter man i en standard amerikansk blikkboks er det stor sannsynlighet for å dø med en gang noen skyter mot deg. Sitter man i en slik bil jeg linket til er det vesentlig større sannsynlighet til å overleve. Jeg går også ut i fra at presidentenes sjåfør er veldig godt trent til farlige situasjoner.

Men hvem vet, hvis noen kaprer et jagerfly og styrter inn i bilen (eller bomber den) så er det ikke mye hjelp uansett. Eller bilen faller ned i ei sprekke under et jordskjelv. Poenget var at det er det sikreste man hittill har kommet i bilverdenen.

Lenke til kommentar
Sjeldent bra artikkel fra Dagbladet

Her forklares det hva som skjer hvis en av kandidatene dør i dag blant annet.

Vil ikke kalle det "sjeldent bra" at de skjuler sine sympatier så dårlig at de bruker de minst flatterende bildene de klarer å finne av McCain.

Nå skal jeg ikke være så dum å si at Dagbladet ikke støtter Obama, men jeg synes den artikkelen var veldig god uansett. Nå vet jeg selvssagt at det er mest sannsynlig at det er McCain som dør først så jeg ser jo poenget ditt. Når det gjelder bildet så what's new? Alle gjør jo dette. Og det er vel heller et forsøk på å trekke lesere (rettere sagt klikk som generer mer reklameinntekter).

Det går faktisk også an å lese noe så ekstremt partisk som Klassekampen og likevel få god informasjon, hvis man ser bort i fra den blodrøde vinklingen.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke lenger i tvil; Gratulerer til President Barack Obama.

Pøh, dere som tar valg seieren på forskudd kommer til og bli skuffet :)

Hvis du sier at vi "kommer til å bli skuffet" og ikke "kan risikere å bli skuffet", så tyder det på at du også tar seieren (til McCain) på forskudd. Noe som ifølge din egen logikk betyr at du også vil bli skuffet.

Ron Paul 08?

Lenke til kommentar

Jepp, jeg bedømte ikke innholdet i artikkelen som sikkert er "sjeldent bra" til å være dagbladet. Men det er en åpenbar trend i norske aviser at man avbilder republikanerne, feks Bush og McCain på en usympatisk måte, mens demokratene slipper unna. Denne trenden er ikke akkurat ny heller... Synes bare det er trist at norske journalister er så stakkarslige mennesker.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på at Obama tar den, jeg tror og håper. Men jeg er fortsatt redd for at det ikke går veien. Opinionspoller kan være gale.

Mange mener at den skjulte rasismen kommer frem, for mange når de legger lappen i urnen (eller hva de gjør)... McCain vinner!

Også kjent som Bradley-effekten.

Mye som skal til for at John McCain skal vinne dette valget her. Obama har så mange sikre stater, hvorav mange var stater som Bush vant i 2004, samt han leder i alle de viktige vippestatene. Det skal et mirakel til for at Obama ikke skal vinne.

Lenke til kommentar
Når de sier "vippestaten florida" hva mener de da?

Er det Florida som siste presidentvalg gjorde at Bush vant?

Har egentlig fulgt veldig lite med på dette frem til nå, har egentlig aldri interessert meg i amerikansk politikk :whistle:

Vippestat betyr at man ikke er sikker på hvilken retning staten vil gå. Florida er kritisk av flere grunner, den er en vippestat hvor alt kan skje, det har tidligere vært problemer med stemmene der og ikke minst så er staten verdt hele 27 mandater. Den er uten tvil den viktigste vippestaten, sammen med Ohio, Indiana, North Carolina og Missouri.

For å vise hvor viktig Florida er, så kan man se på 2004-valget:

Bush fikk 286 mandater (man må ha 270 for å vinne), som betyr at hadde Florida gått til Kerry så ville han fått 279 mandater og vunnet valget.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...