Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

ville norske valgt en Svart Statsminister?

 

en ting utenom dette. du husker vel da Bush ble president?? da det var udersøkelse om hvor mange som stemte på han var det flere som stemte på den andre presidentkandidaten, men hvem var det som ble president til slutt??

det var Bush.

 

1:

Om norske ville valgt en svart statsminister, nå er ikke det norske valget ett personvalg og statsministeren har ikke i nærheten av samme rolle eller makt i parlamentariske systemet. Så hvorfor sammenligne?

 

2: Nå er ikke spørsmålet om hvem som leder, spørsmålet var om du hadde bevis på at de fleste hvite vil ha en hvit president.

Jeg er fullstendig klar over forrige presidentvalgets resultat og spådommer, men ingenting av det du skrev var relativt til spørsmålet mitt.

 

Er du en skolegutt som navnet ditt så pent impliserer, bør du lære deg å bevise såpass sterke påstander når du betegner det som fakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville norske valgt en Svart Statsminister?

 

en ting utenom dette. du husker vel da Bush ble president?? da det var udersøkelse om hvor mange som stemte på han var det flere som stemte på den andre presidentkandidaten, men hvem var det som ble president til slutt??

det var Bush.

 

1:

Om norske ville valgt en svart statsminister, nå er ikke det norske valget ett personvalg og statsministeren har ikke i nærheten av samme rolle eller makt i parlamentariske systemet. Så hvorfor sammenligne?

 

2: Nå er ikke spørsmålet om hvem som leder, spørsmålet var om du hadde bevis på at de fleste hvite vil ha en hvit president.

Jeg er fullstendig klar over forrige presidentvalgets resultat og spådommer, men ingenting av det du skrev var relativt til spørsmålet mitt.

 

Er du en skolegutt som navnet ditt så pent impliserer, bør du lære deg å bevise såpass sterke påstander når du betegner det som fakta.

 

vi får heller se om du har rett eller jeg...

Lenke til kommentar

Uansett om det du spår skjer eller ikke, så har du ikke rett. Å ha rett innebærer at man forsvarer standpunktet sitt med bevis som fører til en korrekt konklusjon. Å bare slenge ut en påstånd i en 50/50-situasjon og treffe blink betyr ikke at man hadde rett, fordi man har ikke bevist at påstanden er basert på noe annet enn tipping og fordommer.

Lenke til kommentar
hei. jeg håper at Obama kommer til og bli den nye presidenten i USA, men jeg vil si at det er mye som sier at HAN ikke kommer til og bli det. (dette er mine meninger)

1. fordi han er svart

2. fordi mange Amerikanere er Rasister.

 

Men det er selvfølgelig mange som ikke er det heller.

 

 

jeg håper egentlig ikke at Mccain blir President, men det er noen viktige grunner for at han ikke blir det heller.

1. Han er gammel og har dårlige evner til og gjøre noe med industrien osv.

2. han valgte Palin som visepresident. du har sikkert lest i avisene at Palin brukte flere millioner på Klær, frisør osv. som har medført at Mccain sine tilhengere har fått et sjokk.

 

Men fortsatt tror jeg Obamas sjanse for og bli president er lav. tenk deg, dersom det skulle bli en ``Neger´´ (ikke for og være rasistisk) skulle være med på valget om og bli Statsminister i Norge. tror du at det Norske folket hadde valgt han for og bli statsminister??

 

jeg er ganske sikker på at det ikke ville bli det.

Du kan over hodet ikke sammenlikne demografien i Norge og USA. For det andre, hadde det blitt en svart statsminister i Norge hadde det muligens blitt en innvandrer. I USA er det et fåtall av de svarte som er innvandrere. Folk i USA er vant til svarte ganske enkelt fordi de er en like naturlig del av befolkningen som hvite og andre etnisiteter. De hvite amerikanerne som mener at det er kun de som er "ekte" amerikanere feiler stort. De er europeere. (Hørt om New Amsterdam f. eks.?) Det er ingen "ekte" amerikanere. Hele landet er bygget opp på alle mulige raser og nasjonaliteter, dog med en overvekt hvite. Dermed blir alle ekte amerikanere. (Hvis man ser bort fra 1. generasjons innvandrere.)

Lenke til kommentar
Uansett om det du spår skjer eller ikke, så har du ikke rett. Å ha rett innebærer at man forsvarer standpunktet sitt med bevis som fører til en korrekt konklusjon. Å bare slenge ut en påstånd i en 50/50-situasjon og treffe blink betyr ikke at man hadde rett, fordi man har ikke bevist at påstanden er basert på noe annet enn tipping og fordommer.

 

jeg kan svare med Kinesisk påstander viss du forstår Kinesisk, men det tror jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at et parti med en mørkhudet leder ville fått mindre stemmer enn samme parti med en hvit leder, gitt samme valg og samme forutsetninger forøvrig.

 

Det er bare basert på min oppfatning av det norske folk, for å ha det sagt. Men det er fortsatt enkelte politikere i Norge som blir så "sjokkert" og "indignert" over en mørkhudet statsråd at de kan få seg til å foreslå riksrett.

 

Jeg tror nok det er flere 'vanlige' mennesker enn politikere som er så korttenkte.

 

Men igjen, bare synsing.

Lenke til kommentar

Lukter troll eller lite moden debattant, hva i all verden er poenget med å legge det fram på kinesisk? Klarer du ikke å legge fram argumenter for påstandene dine på god gammeldags norsk så skjønner de andre at du ikke har noe annet enn ville påstander som du ikke kan underbygge med noe relevant materiale eller argumenter.

Lenke til kommentar
Lukter troll eller lite moden debattant, hva i all verden er poenget med å legge det fram på kinesisk? Klarer du ikke å legge fram argumenter for påstandene dine på god gammeldags norsk så skjønner de andre at du ikke har noe annet enn ville påstander som du ikke kan underbygge med noe relevant materiale eller argumenter.

 

klarere du og oversette en kinesisk tekst til norsk så gjør det du...

Lenke til kommentar
ville norske valgt en Svart Statsminister?

 

en ting utenom dette. du husker vel da Bush ble president?? da det var udersøkelse om hvor mange som stemte på han var det flere som stemte på den andre presidentkandidaten, men hvem var det som ble president til slutt??

det var Bush.

 

1:

Om norske ville valgt en svart statsminister, nå er ikke det norske valget ett personvalg og statsministeren har ikke i nærheten av samme rolle eller makt i parlamentariske systemet. Så hvorfor sammenligne?

 

2: Nå er ikke spørsmålet om hvem som leder, spørsmålet var om du hadde bevis på at de fleste hvite vil ha en hvit president.

Jeg er fullstendig klar over forrige presidentvalgets resultat og spådommer, men ingenting av det du skrev var relativt til spørsmålet mitt.

 

Er du en skolegutt som navnet ditt så pent impliserer, bør du lære deg å bevise såpass sterke påstander når du betegner det som fakta.

 

vi får heller se om du har rett eller jeg...

 

Dette handler ikke om å tippe riktig, for det er nettopp det du gjør, tipper.

Og selv om Obama skulle tape så vil det ikke automatisk bety at det skyldes hudfargen, som du mer enn impliserer vil være akilleshælen til Obama, IGJEN uten å faktisk bevise det orginale utsagnet ditt om at hvite foretrekker en hvit presidentkandidat.

 

Dessuten er det stor forskjell på "tilhørligheten" mellom ulike folkegrupper i USA og i Norge.

I Norge er det stor sjanse for at personer med en mørkere hudfarge enn hvit er innvandrere, og jeg aner ikke eksakt hvor mange prosent av disse det er som bor i Oslo, men det er mange.

For å sammenligne er afro-amerikanere en like vanlig del av befolkningen som hvite i USA, og landet er bygd opp av innvandrere.

 

Så skolegutt, kan du vennligst bevise med en spørreundersøkelse eller lignende at hvite amerikanere helst vil ha en hvit president uansett alternativ?

 

Eller skal du fortsette å dra en Palin/Sonja84?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...