Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll

Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

• McCain
      102
    • Obama
      802

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har helt rett, Covn. Jeg ser ikke for meg Gore som Energy Sec. når han får til så mye annet utenom. Hillary fortsetter som senator, Colin Powell kunne fungert som Sec. of State men jeg har likevel ikke så stor tro på at det vil skje. Jeg ser ikke for meg kjendisnominasjoner, ihvertfall ikke innad i partiet. Jeg tror verken Powell, Gore, Clinton, Kerry, Scwarzenegger eller Robert F. Kennedy Jr. ender opp med en plass i kabinettet.

Hvis jeg må satse alle pengene mine på én person så er det enten Richardson eller Sebelius, og begge to er fornuftige valg.

Lenke til kommentar
Hvis du skulle satt det i norsk målestokk, så er Gore for kontroversiell for regjering. Hadde vært som Frederic Hauge skulle fått plass i en ap regjering. Skjer bare ikke.

Pussig. Gore har vært visepresident. Og presidentkandidat. Men spørsmålet er jo om han, eller Hillary, er interessert i regjeringsposisjoner etter å ha prøvd seg på preseidentnivået.

Lenke til kommentar
Hvis du skulle satt det i norsk målestokk, så er Gore for kontroversiell for regjering. Hadde vært som Frederic Hauge skulle fått plass i en ap regjering. Skjer bare ikke.

Å sammenligne med Norge er vel ikke så relevant. I Norge er det helt andre kriterier som stiller:

Kvinnekvota, homokvota, Ikke-vestlig"Asia, Afrika, Latin-Amerika, Oseania unntatt Australia og New Zealand, og Europa utenom EU/EØS"-innvandrerkvota, og nynorskkvota må jo fylles... Da sitter du vel igjen med plass nok til kanskje 1-2 kompetente politikere :)

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Pussig. Gore har vært visepresident. Og presidentkandidat. Men spørsmålet er jo om han, eller Hillary, er interessert i regjeringsposisjoner etter å ha prøvd seg på preseidentnivået.

Han ble jo selve kongen av miljø etter han var visepresident og etter at han tapte 2000 valgkampen. Tror ikke du finner en amerikansk president som tar inn Gore nå, med tanke på at hans miljøsyn, som sikkert ikke er så radikale for oss, er ekstremt liberale i USA, hvor de ser på ham som en treehugger, og fiende av alt framskritt (satt på spissen, men you get the picture). Store deler av republikanerne er motstander av hele miljøkampen, og til og med en demokratisk president kan rett og slett ikke alienate halve befolkninga.

Lenke til kommentar

Er jo det som alltid er hovedproblemet i USA. Selv om republikanerne vinner er det 50% demokrater i landet, og de må også blidgjøres. Så derfor bare fortsetter det som før stort sett, uansett hvilket parti. Det er de samme rådgiverne som har jobbet for alle presidentene de siste 20 årene, er de karene som virkelig trekker i trådene. Presidenten er bare en som holder fine taler han ikke har skrevet selv, og må passe på å ikke snuble i ordene som Bush alltid gjør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel om Gore selv er interessert i å tre inn i politikken igjen. Han har vel i ca. 1000 intervjuer sagt at det over hodet ikke er aktuelt å stille som presidentkandidat. Tror heller ikke han vil være med i noen regjering når han klarer å utrette kanskje mer utenfor. Økonomisk har han vel ikke akkurat heller noe behov for å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar

286-252 til Obama på siste målinger hvis man antar at McCain vinner alle stater hvor Obama har 5% ledelse eller mindre. Det betyr at det må skje noe helt spesielt de siste dagene for at Obama ikke skal vinne.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Av og til, som når jeg leser dette, synes jeg gubben er sympatisk enn gutten.

Joda, men nå er det vel ikke hvem som "er en likandes kar" som er poenget? Ville hvilken dag som helst heller tatt en øl med McCain og Bush jr, enn med Obama og Clinton. Men i spørsmålet om hvem som bør bli president er vel det strengt tatt helt irrelevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...