Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis McCain vinner alle statene det fortsatt er veldig jevnt i:

 

Florida: McCain leder (27 mandater)

Pennsylvania: Obama leder (21 mandater)

Ohio: McCain leder (20 mandater)

Michigan: Obama leder (17 mandater)

North Carolina: McCain leder (15 mandater)

Virginia: McCain leder (13 mandater)

Indiana: McCain leder (11 mandater)

Missouri: McCain leder (11 mandater)

Minnesota: Obama leder (10 mandater)

Colorado: McCain leder (9 mandater)

Nevada: McCain leder (5 mandater)

New Mexico: Obama leder (5 mandater)

New Hampshire: Obama leder (4 mandater)

Montana: McCain leder (3 mandater)

 

Lilla stater for McCain: 128 mandater

Lilla stater for Obama: 46 mandater

 

Røde stater for McCain: 160 mandater

Blå stater for Obama: 207 mandater

 

TOTALT:

McCain: 285 mandater (53%)

Obama: 253 mandater (47%)

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Fy faen, han fyren der skulle vært skutt...

Såså, en meningsendring hadde nok holdt lenge. Ser for meg at mange blir oppdratt til å tilegne seg slike meninger noe som er trist, men det er vanskelig å gjøre noe med det. Men jeg finner det hele komisk. En inngrodd trailersjåfør snakker ned til en presidentkandidat med eksamen fra harward som antageligvis har utrettet uendelig mye mer i livet enn det han har. Ikkeno vondt ment om trailersjåfører eller han som person ellers, men ville bare kommentere ironien.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ikke vi er så mye bedre i Norge, selv om vi liker å tro det.

 

Tror det hadde kommet opp lignende holdninger her også hvis f.eks. Arbeiderpartiet velger å satse på en statsministerkandidat med opprinnelse fra Somalia ved neste stortingsvalg.

 

Er Norge klar for en svart statsminister?

Endret av kilik
Lenke til kommentar

USA har en helt annen befolkningssammensetning og historie enn Norge, så det er store forskjeller.

 

Når det er sagt, hvis det ikke var andre problemer enn at somalieren naturlig nok er svart (ikke at det er selve problemet) så ser jeg ikke noe galt i det. Nå ville nok ikke jeg ha stemt Arbeiderpartiet uansett, men hvis en svart mann eller kvinne representer akkurat mitt politiske synspunkt har jeg ikke noen betenkeligheter over hodet med å stemme på han/hun.

Lenke til kommentar

Tror akkurat den situasjonen er ganske forskjellig i Norge. Svarte i USA har vært en del av den amerikanske kulturen helt siden de ble hentet for 400 år siden, og er i så måte ikke del av innvandrerskaren på samme måte som f.eks en somalier villa ha vært her. I USA er det snakk om direkte rasisme. Tror det er mer snakk om kulturkollisjon hvis vi snakker om en somalisk politiker her.

Lenke til kommentar
Er den plakaten ment mot Obama? I så fall har de bommet fatalt. Jeg tenker bare: ja, ja, ja, ja.

Nå er vel ikke denne plakaten akkurat rettet mot sånne som deg og meg heller, men snarere den andelen av idiot-vippe-velgere som avgjør valget til sist.

 

Helt riktig. Vi snakker om en gruppe mennesker som kritiserer Obama for å ha tilhørt en radikal kristen menighet i 20 år - samtidig som de hevder at han er muslim.

Lenke til kommentar
Fox News er Fox News og alle vet det.

Mye greiere når en mediakanal har klargjort sitt syn, enn når nøytrale aktører kun skaper konspirasjonsteorier.

Fox News presenterer seg som "fair and balanced". I Norge er det nok ikke mange som kjøper den, men i USA er laaangt flere.

 

Vel, folk ser paa Fox News av samme grunn som folk leser Dagbladet: Det konformerer mer mot deres syn paa verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...