Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Han er en humorist, de pleier å være fremmadtenkende og liberale. De er også svært ofte godt utdannet og svært informerte, og klarer å se verden på en svært interessant og ny måte. Alt lener mot et liberalt ståsted, og da er det ikke overraskende at de støtter Obama.

 

Samtidig er Stewart venn av McCain, godt likt av mange republikanere (som ofte besøker showet hans) og svært respektert. Han er saklig, han skjuler ikke hvilken vei han lener men vise ofte misnøye med siden han står for. Ingen har kritisert demokratenes manglende vilje og evne til å forandre seg enn ham, og ingen har vært mer skuffet når de gang på gang klarer å fremstå som puslete og ubrukelige. Hans generelle synspunkt på det demokratiske partiet er "Let's see how they manage to fuck it up this time". Det er svært forfriskende å se ham angripe Obama, fordi det er alltid for noe som faktisk gjelder. Han bryr seg ikke om Ayers og at han heter Hussein og at han sier "ehh" mye, når han først kritiserer Obama for noe så er det noe saklig. Vi husker saken om public funding (Critics of the decision claimed that the decision contradicted earlier statements that he would attempt to reach agreement with McCain to obtain public financing), hvor Stewart kommenterte at Obama jammen begynte å ligne på alle andre politikere der ute.

 

Jon Stewart er liberal og ærlig om det, det heter tross alt ikke "The Fair & Balanced Show". Da er mye bedre at det er "rimelig lett å se hvilken side" han støtter framfor å påstå at man er den eneste nøytrale (nyhetskanalen, nyhetsprogram, osv) i en verden av venstre/høyrevridde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde Daily Show vært nøytral skulle jeg selvsagt ikke klagd, men det er rimelig lett å se hvilken side Stewart og forsåvidt alle NRK-kommentatorene er på...

 

Ellers er det trist at debatten har sunket ned til det Kubin og errgo kommer med her.

 

Det sier mannen som kommenterer hvor forferdelig "jøden Jon Stewart" er. Det sier litt om hva man vektlegger. Jon Stewart har humor, selv om det er noe fraværenmde hos lynsjemobben til McCain der man snakker om "araberen Hussein".

Lenke til kommentar
Sikkert veldig gøy for barna i Irak som blir sprengt i fillebiter.

Av andre irakere.

På grunn av at USA invaderte.

 

Det er Obama barna i Irak bør frykte.

På ingen måte. Obama vil trekke USA ut av Irak og stabilisere situasjonen.

 

For ikke å glemme barna i Pakistan

Hva med barna i Pakistan?

 

(up yours, Pricks)

Det er jo du som mener at man bør invadere Pakistan, så du skal ikke slenge for mye med leppa :lol:

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke forstå hvorfor det er negativt å snakke med mennesker. Fælt å snakke med Chavez, fælt å snakke med Ayers, fælt å snakke med Ahmadinejad. Hvorfor er det så forferdelig at han kan snakke med disse menneskene? Det var tross alt snakking med Khrushchev som reddet Kennedy & co. Skummelt å tenke på hvordan McCain ville håndtert situasjonen.

McCain er en selvmotsigende tulling. I forrige debatt mente han at Obama snakket for hardt (de diskuterte "walk softly and carry a big stick").

 

USA-POLITICS_DEBATE_875348v.jpg

 

Dagens bilde av Aftenposten :!: :!: :!:

Noen som har en større versjon av dette bildet?

 

Svært skuffet over at jeg ikke finner noe torrent av denne debatten. Har gledet meg :(

Du kan se den hos BBC (og sikkert mange andre steder):

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/us_ele...008/7673090.stm

Lenke til kommentar
Yes, sorry Dotten, at jeg bruker deg som eksempel, men har tittet litt i denne tråden, og må bare si at det kjære Dotten sier, er grunnen til at folk liker Obama, han minner dere om en dårlig skuespiller i en cheesy Hollywood film. De fleste Obama tilhengere er fans. Dere liker det overfladiske ved ham. Har dere satt dere inn i politikken hans, eller er dere bare blendet av hans talegaver??? Jeg tror jeg vet svaret på det. Obama mangler substans. Alle, selv en tiåring med litt trening kan tale bra, og gjøre en god figur, men en tiåring, eller en uerfaren senator om du vil, kan ikke bli en god president. Vi trenger en amerikansk president som er klar for jobben fra første dag.

Mener du at Sarah Palin er klar for jobben dersom McCain skulle vinne valget, for så å dø like etter?

 

Det er en mulighet for at dette skjer, så du er nødt til å svare for deg.

 

Dessuten:

 

Hvorfor kommer Obamas politikk til å ødelegge landet? Hvorfor er McCains politikk bedre? Kom med konkrete eksempler, er du snill.

 

 

Hadde Daily Show vært nøytral skulle jeg selvsagt ikke klagd

Hvorfor skal et humorshow være nøytralt?

Lenke til kommentar
He he. Ganske ironisk å se du kalle Jon Stewart for jøde, og så klage på enkelte medier ikke er nøytale :)

At han er jøde er jo bare fakta, ikke et skjellsord.

 

Et humorshow trenger selvsagt ikke være nøytralt, men det er den generelle ubalansen i norske medier jeg tenker på. Venstrevridde David Letterman blir foretrukket foran republikaneren Jay Leno er et annet eksempel. I USA har man i alle fall et valg.

 

McCain klarte seg forresten bra hos Letterman

Lenke til kommentar
På grunn av at USA invaderte.

 

Den er fair enough den. Alternativet var at Quday og broren matet foreldrene til løvene for å ha underholdning mens de spiste lunch. Men grunnlaget for krigen er en helt annen diskusjon. Fakta er at USA er i Irak.

 

På ingen måte. Obama vil trekke USA ut av Irak og stabilisere situasjonen.

Du kan jo forklare meg i klartekst hvordan situasjonen vil bli stabilisert hvis USA trekker seg ut? Tror du virkelig at shiaene, kurderne og sunniene greier å la være å ryke i tottene på hverandre om ikke amerikanerne er der og passer på? Jaja, naiviteten går lenger ingen grenser.

 

Hva med barna i Pakistan?

De er barn - i Pakistan?

 

Det er jo du som mener at man bør invadere Pakistan, så du skal ikke slenge for mye med leppa :lol:

Han som beskylder alt og alle for å fare med løgn går i sin egen felle. Det er Obama som ønsker å bombe en alliert atommakt.

Lenke til kommentar

:!:

 

Skulle laget en slik for McCain også, han har jo sterke bånd til psykotiske abortmotstandere og rabiate kristenfanatikere på ytterste høyre. Det finner jeg langt verre enn at Obama har hatt sporadisk kontakt med professor William Ayers ...

 

e: Og hva er det med ACORN som er negativt? Er det negativt at de driver med registrering av velgere? Eller at de organiserer fattige og jobber for å bedre fattige nabolag hva både sikkerhet og helse angår? :dontgetit:

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...