Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Vel, kan man faktisk stole på de pollene? Selv John King fra CNN, betvilte disse pollene, og han er en fremragende analytiker, om ikke den beste på amerikansk TV. Jeg tror nok at vi heller bør se på pollene for de neste par dagene.

Nå, som da vi diskuterte pollen på Drugde, så viser ikke de mer eller mindre enn hva de som ser på den respektive internettsiden og som gidder å stemme mener.

Man har ingen kontroll over hvorvidt det er et reperasentativt utvalg, noe det mest sannsynlig ikke er. Så må nok vente til de store gallupbyråene har fått gjort noen tusen telefonsamtaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Obama har jo holdt en tale som hadde passet perfekt i en ekte Hollyood film, så han får min stemme. Om jeg hadde satt meg bedre inn i saken ville det sikkert kunne åpne seg for andre kandidater.

 

 

Yes, sorry Dotten, at jeg bruker deg som eksempel, men har tittet litt i denne tråden, og må bare si at det kjære Dotten sier, er grunnen til at folk liker Obama, han minner dere om en dårlig skuespiller i en cheesy Hollywood film. De fleste Obama tilhengere er fans. Dere liker det overfladiske ved ham. Har dere satt dere inn i politikken hans, eller er dere bare blendet av hans talegaver??? Jeg tror jeg vet svaret på det. Obama mangler substans. Alle, selv en tiåring med litt trening kan tale bra, og gjøre en god figur, men en tiåring, eller en uerfaren senator om du vil, kan ikke bli en god president. Vi trenger en amerikansk president som er klar for jobben fra første dag. Har vi ikke allerede hatt mange nok flauser fra den forrige presidenten? Burde ikke vi(amerikanere) vite bedre enn å velge en mann som nok en gang kommer til å dra USAs gode rykte nok en gang i søla?

 

McCain for president :thumbup:

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Har dere satt dere inn i politikken hans, eller er dere bare blendet av hans talegaver??? Jeg tror jeg vet svaret på det. Obama mangler substans.

Kan ikke du være grei å opplyse oss om politikken til McCain?

Og da det later til at du hevder ditt gode overblikk over forskjellene så tar du gjerne en runde med politikken til Obama også? :)

Lenke til kommentar
Obama har jo holdt en tale som hadde passet perfekt i en ekte Hollyood film, så han får min stemme. Om jeg hadde satt meg bedre inn i saken ville det sikkert kunne åpne seg for andre kandidater.

 

 

Yes, sorry Dotten, at jeg bruker deg som eksempel, men har tittet litt i denne tråden, og må bare si at det kjære Dotten sier, er grunnen til at folk liker Obama, han minner dere om en dårlig skuespiller i en cheesy Hollywood film. De fleste Obama tilhengere er fans. Dere liker det overfladiske ved ham. Har dere satt dere inn i politikken hans, eller er dere bare blendet av hans talegaver??? Jeg tror jeg vet svaret på det. Obama mangler substans. Alle, selv en tiåring med litt trening kan tale bra, og gjøre en god figur, men en tiåring, eller en uerfaren senator om du vil, kan ikke bli en god president. Vi trenger en amerikansk president som er klar for jobben fra første dag. Har vi ikke allerede hatt mange nok flauser fra den forrige presidenten? Burde ikke vi(amerikanere) vite bedre enn å velge en mann som nok en gang kommer til å dra USAs gode rykte nok en gang i søla?

 

McCain for president :thumbup:

 

Politikk, kom med spesifikk politikk. Det eneste du gjør er å hoppe rett i strupen på tilhengerne til Obama. Hva med "KILL HIM, HE`S AN ARAB"-tilhengerne til McCain? Hva synes du om de?

 

Obama mangler ikke substans, han har blitt langt mer konkret nå, du siterer Dotten fra 2007 og da var det blendende retorikk uten mye konkret som han virkelig vant frem på.

 

Det som derimot viser virkelig dårlige evner til å ta valg er McCains valg av en lekepolitiker i Palin, som ikke har ett snev av kunnskap om omverdenen og ikke er noe annet enn nettopp en hockeymom.

Lenke til kommentar
... Det eneste du gjør er å hoppe rett i strupen på tilhengerne til Obama. Hva med "KILL HIM, HE`S AN ARAB"-tilhengerne til McCain? Hva synes du om de?

 

Uff, burde egentlig ikke kommentere på dette. Men, vil ikke ha på meg at jeg er en rasist, bare fordi jeg ikke liker Obamas politikk. Du burde holde deg for god, enn å komme med rasistanklager mot meg. Om Obama er araber, eller amerikaner, så har det ingenting med saken å gjøre. Saken er at hans politikk kommer til å ødelegge landet enda mer.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Burde ikke vi(amerikanere) vite bedre enn å velge en mann som nok en gang kommer til å dra USAs gode rykte nok en gang i søla?

 

McCain for president :thumbup:

 

Er det noen som kommer til å dra USA's rykte ned i søla er det McCain. Mannen har lukket døra for all diplomati på stater som USA ser på som røverstater. Republikanerne ser ut til å ha fundamentale problemer med alt annet enn militærmakt. Som det ble påpekt litt tildligere i tråden ville det vært katastrofe om McCain som president fikk en krise som Cubakrisen oppe i fanget..

 

Når det gjelder Florida og valget i 2000, så strides de lærde om hva som skjedde der. En del velgere ble fratatt retten til å stemme, og diverse recounts blir fremdeles sett på som snuskete nok til å bygge opp under diverse valgfusk teorier.

 

Kjernen av hele 200 valget derimot er jo hovedfeilen ved det amerikanske valgsystemet. At noen kan vinne popular vote, og samtidig få færrest valgmenn er hårreisende, og direkte udemokratisk.

Lenke til kommentar
Politikk, kom med spesifikk politikk. Det eneste du gjør er å hoppe rett i strupen på tilhengerne til Obama. Hva med "KILL HIM, HE`S AN ARAB"-tilhengerne til McCain? Hva synes du om de?

 

Uff, burde egentlig ikke kommentere på dette. Men, vil ikke ha på meg at jeg er en rasist, bare fordi jeg ikke liker Obamas politikk. Du burde holde deg for god, enn å komme med rasistanklager mot meg. Om Obama er araber, eller amerikaner, så har det ingenting med saken å gjøre. Saken er at hans politikk kommer til å ødelegge landet enda mer.

 

Du er pokker meg like god til å spinne som Fox News og den republikanske kampanjearmèen. Du kritiserer Obamas velgere, jeg kritiserte McCains velgere, og du klarte å komme til konklusjonen om at jeg kaller deg en rasist. Du tyr til halmstrå av de sjeldne typene. Ikke svarer du på lekepolitikeren Palin, ei heller svarer du på forskjellene mellom Obama da og Obama nå.

 

 

HVORFOR KOMMER HANS POLITIKK TIL Å ØDELEGGE LANDET OG HVORFOR ER McCAINS POLITIKK BEDRE?

 

KONKRETE EKSEMPLER.

 

Sånn, nå står det med hylende skrift. Da burde du få det med deg.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Det finnes ingen argumenter, Rampage. McCain kan prøve så mye han vil å distansere seg fra Bush-administrasjonen, men faktum er fortsatt at republikanerne har klart å snu det største overskuddet i amerikansk historie til det største underskuddet på snaue 8 år. Det er ikke sikkert amerikansk økonomi kan tåle 4/8 år til med republikansk styre.

Lenke til kommentar
Uff, burde egentlig ikke kommentere på dette. Men, vil ikke ha på meg at jeg er en rasist, bare fordi jeg ikke liker Obamas politikk. Du burde holde deg for god, enn å komme med rasistanklager mot meg. Om Obama er araber, eller amerikaner, så har det ingenting med saken å gjøre. Saken er at hans politikk kommer til å ødelegge landet enda mer.

 

Og hvor i huleste anklager han deg for å være rasist i det du siterer?

 

Du er jo akkurat som Palin, feier bort alle spørsmålene og gjentar det samme om og om igjen.

Kan du komme med eksempler fra politikken til Obama du er uenig i?

Og eksempler fra politikken til McCain du er enig i?

Hvorfor?

 

Klarer du ikke det er du jo ikke det spor bedre enn de du anklager for å være "fans" av Obama..

Lenke til kommentar
Du er pokker meg like god til å spinne som Fox News og den republikanske kampanjearmèen.

 

Takk, det tar jeg som en kompliment :)

 

Men å argumentere imot vil du ikke? Du kritiserer Obama for å være uten substans og at fansen lar seg blende, men jaggu klarer ikke du å si noe konkret om hvor McCain spesifikk er bedre og hvilken av Obama sin politikk som kommer til å ødelegge. Nettopp fordi du ikke har noe. Du bare har hoppet på McCain bandwagon når dama di ble slått ut av Obama.

 

Ellers er det underholdende å se at du tar det som ett kompliment at du lurer deg unna det meste, kanskje du burde holde deg for god å debattere når du ikke har kunnskap om emnet? Ei heller viser ønske om å faktisk debattere?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
IKKE MITT INNLEGG

 

Uff, burde egentlig ikke kommentere på dette. Men, vil ikke ha på meg at jeg er en rasist, bare fordi jeg ikke liker Obamas politikk. Du burde holde deg for god, enn å komme med rasistanklager mot meg. Om Obama er araber, eller amerikaner, så har det ingenting med saken å gjøre. Saken er at hans politikk kommer til å ødelegge landet enda mer.

 

 

FORTSATT IKKE MITT INNLEGG

 

Uff, burde egentlig ikke kommentere på dette. Men, vil ikke ha på meg at jeg er en rasist, bare fordi jeg ikke liker Obamas politikk. Du burde holde deg for god, enn å komme med rasistanklager mot meg. Om Obama er araber, eller amerikaner, så har det ingenting med saken å gjøre. Saken er at hans politikk kommer til å ødelegge landet enda mer.

 

Du er pokker meg like god til å spinne som Fox News og den republikanske kampanjearmèen. Du kritiserer Obamas velgere, jeg kritiserte McCains velgere, og du klarte å komme til konklusjonen om at jeg kaller deg en rasist. Du tyr til halmstrå av de sjeldne typene. Ikke svarer du på lekepolitikeren Palin, ei heller svarer du på forskjellene mellom Obama da og Obama nå.

 

 

HVORFOR KOMMER HANS POLITIKK TIL Å ØDELEGGE LANDET OG HVORFOR ER McCAINS POLITIKK BEDRE?

 

KONKRETE EKSEMPLER.

 

Sånn, nå står det med hylende skrift. Da burde du få det med deg.

 

Det virker som det har kommet inn en liten feilquote, hvor jeg blir kreditert for noe jeg ikke har sagt. :)

Lenke til kommentar
Obama har jo holdt en tale som hadde passet perfekt i en ekte Hollyood film, så han får min stemme. Om jeg hadde satt meg bedre inn i saken ville det sikkert kunne åpne seg for andre kandidater.

 

 

Yes, sorry Dotten, at jeg bruker deg som eksempel, men har tittet litt i denne tråden, og må bare si at det kjære Dotten sier, er grunnen til at folk liker Obama, han minner dere om en dårlig skuespiller i en cheesy Hollywood film. De fleste Obama tilhengere er fans. Dere liker det overfladiske ved ham. Har dere satt dere inn i politikken hans, eller er dere bare blendet av hans talegaver??? Jeg tror jeg vet svaret på det. Obama mangler substans. Alle, selv en tiåring med litt trening kan tale bra, og gjøre en god figur, men en tiåring, eller en uerfaren senator om du vil, kan ikke bli en god president. Vi trenger en amerikansk president som er klar for jobben fra første dag. Har vi ikke allerede hatt mange nok flauser fra den forrige presidenten? Burde ikke vi(amerikanere) vite bedre enn å velge en mann som nok en gang kommer til å dra USAs gode rykte nok en gang i søla?

 

McCain for president :thumbup:

 

For det første så betyr ikke det at man er en dreven retoriker at man ikke har substans. Jeg tar heller en som klarer å snakke forståelig, fremfor de horrible retorikerne i norsk politikk (Stoltenberg makter jo ikke å si en setning uten "ehhh"). Ser man på Palin så er det langt mindre substans å finne, hun prøver hele tiden å skjule over ting med sine svar. Langt mer utspekulert enn McCain og Obama.

 

Kjipt med kun to å velge mellom, men jeg vil nå si at både med form og innhold så vinner Obama. Innholdet er selvfølgelig viktigst, Obama er dyktig på å få det frem.

 

Dog skulle jeg ønske mer dialog fremfor retorikk. Men man kan ikke få alt her i verden heller :)

Lenke til kommentar
IKKE MITT INNLEGG

 

Uff, burde egentlig ikke kommentere på dette. Men, vil ikke ha på meg at jeg er en rasist, bare fordi jeg ikke liker Obamas politikk. Du burde holde deg for god, enn å komme med rasistanklager mot meg. Om Obama er araber, eller amerikaner, så har det ingenting med saken å gjøre. Saken er at hans politikk kommer til å ødelegge landet enda mer.

 

 

FORTSATT IKKE MITT INNLEGG

 

Uff, burde egentlig ikke kommentere på dette. Men, vil ikke ha på meg at jeg er en rasist, bare fordi jeg ikke liker Obamas politikk. Du burde holde deg for god, enn å komme med rasistanklager mot meg. Om Obama er araber, eller amerikaner, så har det ingenting med saken å gjøre. Saken er at hans politikk kommer til å ødelegge landet enda mer.

 

Du er pokker meg like god til å spinne som Fox News og den republikanske kampanjearmèen. Du kritiserer Obamas velgere, jeg kritiserte McCains velgere, og du klarte å komme til konklusjonen om at jeg kaller deg en rasist. Du tyr til halmstrå av de sjeldne typene. Ikke svarer du på lekepolitikeren Palin, ei heller svarer du på forskjellene mellom Obama da og Obama nå.

 

 

HVORFOR KOMMER HANS POLITIKK TIL Å ØDELEGGE LANDET OG HVORFOR ER McCAINS POLITIKK BEDRE?

 

KONKRETE EKSEMPLER.

 

Sånn, nå står det med hylende skrift. Da burde du få det med deg.

 

Det virker som det har kommet inn en liten feilquote, hvor jeg blir kreditert for noe jeg ikke har sagt. :)

 

Er vel Rampage som sa det, hmmm..., vet ikke hvordan det skjedde. Sorry Montgomery

Lenke til kommentar
Venter fremdeles i spenning på ett eneste eksempel om hvilken politikk Mccain har du liker, og vice versa om Obama.

 

 

Vel etter å har lest de fleste sidene, så har hun nesten aldri kommet med eksempler når noen har spørt hun.. eheh, så ikke forvent noe eksempler.

 

Nå kommer hun til å kommentere mitt innlegg, og ikke ditt..

 

 

 

EDIT: Å igjen, jeg støtter hverken obama eller McCain. Så ikke kom med "du er på den og den sin side så ikke noe rart at du..." Sånne folk er bare tragiske, sant men trist at det finnes sånne folk her inpå forumet. Og må nesten si at det er flere fra rep som anklager folk bare fordi noen sier seg uenig med McCain.

 

Er jo nesten som fanboys. "Sier du noe dritt om dette produktet, ja da er du virkelig idiot ass"

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...