Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Helt utrolig å bli presentert med spørsmålet "Hvordan ville Palin klart seg?" og ikke slakte henne. For en tålmodighet og kontroll, jeg hadde ropt ut "HUN ER RETARDED, HVORFOR KAN VI IKKE BARE INNRØMME DET FOR OSS SELV?".

 

Smart av Obama å trekke frem 4% av verdens olje mot 25% av verdens oljeforbruk, det får off-shore drilling til å virke som en dråpe i havet.

 

Jeg kan ikke forstå hvorfor det er negativt å snakke med mennesker. Fælt å snakke med Chavez, fælt å snakke med Ayers, fælt å snakke med Ahmadinejad. Hvorfor er det så forferdelig at han kan snakke med disse menneskene? Det var tross alt snakking med Khrushchev som reddet Kennedy & co. Skummelt å tenke på hvordan McCain ville håndtert situasjonen.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke forstå hvorfor det er negativt å snakke med mennesker. Fælt å snakke med Chavez, fælt å snakke med Ayers, fælt å snakke med Ahmadinejad. Hvorfor er det så forferdelig at han kan snakke med disse menneskene? Det var tross alt snakking med Khrushchev som reddet Kennedy & co. Skummelt å tenke på hvordan McCain ville håndtert situasjonen.

 

enig

latterlig hvordan de også prøver å si hvorfor man må lukke dørene helt og ikke åpne de før de gjør ditt og datt... det kommer man ingen vei med ettersom motparten vil aldri da vite hva som kan komme ut av om de gjør ditt og datt annet enn at de får lov til å snakke med usa!

 

bitteliten edit

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Joe må tydeligvis velge en type healthcare som Obama godtar, ikke det han selv mener er best for hans ansatte. Her burde det være rimelig klart at Obama har den gode idéen, når man ser på hvilken healthcare arbeidsgivere gir sine ansatte. McCain vil gi de som driver selskapene retten til å gi så dårlig healthcare som mulig til sine ansatte, uten at noen skal si noe på det. Vil han også at det skal være hans rett til å betale de ansatte så lite som mulig, eller gi de så få fridager som mulig?

 

Jeg er for det frie markedet, men enkelte ting kan ikke drives med penger som hovedmål. Det gjelder healthcare, det gjelder driving av sykehus (ingenting imot private, så lenge de offentlige holder mål), osv. Erfaring viser gang på gang at hvis en arbeidsgiver kan selv velge å gi de ansatte så lite som mulig, så gjør de ofte det.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Obama fikk veldig gode poenger hos damene når han snakket om pro-choice og McCain blir slaktet når han snakker om pro-life.

 

Obama har ett tydlig overtak nå, selv om debatten har vært jevn. Nå scorer han svært høyt hos menn, damer, de som tjener under 50k og de som tjener over. Samtidig en drastisk synkning når McCain tok over.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Nydelig svar på hvorfor han stemte "present", og at han var 100% klar over den nevnte situasjonen.

 

Haha, "pro-abortion". Hvis Obama kan kalle det "pro-life" så kan McCain i det minste være saklig nok til å kalle det "pro-choice". Begge er bullshituttrykk (pro-life betyr ingenting), men kan en av dem være saklig så kan den andre være det.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Obama rager høyt på velgerutvalget i skoledebatten. Gode ideer når det gjelder sterkere offentlig skole som tydeligvis er populære.

 

Sa McCain akkurat at han vil at man skal støtte mer "army to teacher" der de ikke trenger å ha kompetansen til å undervise?

 

Herlig klipp, McCain ble noe satt ut:

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

http://www.myspace.com/mydebates <- der går det med 2 sekunders lag.

 

 

Nå er det avslutning og jeg vil si at det er ikke noe gamebreaker for McCain, faktisk klarte Obama seg langt bedre i debatten, mens McCain gikk hardt ut mot Obama personlig. Obama gikk ikke i fellen med å kritisere Palin sterkt. Han gjorde det best på helse og skole, og i min mening også økonomi. Dette er spikeren i kisten for McCain (no pun intended).

Lenke til kommentar

min VG stream var bare 5-10 sekunder bak BBC.

 

My 2 cents:

Veldig god debatt, den klart beste! Masse angrep og mye mer detaljert politikk enn de andre debattene!

For min del så vant Obama ganske greit med tanke på at han var flink til å svare på angrepene fra mccain og motbevise mye som direkte feil i kritikken. Som andre har sagt, Obama var flink til å snakke lite om palin og han holdt seg mer konkret til temaene og hadde veldig få personlige angrep i forhold til mccain.

 

Da er det bare å håpe at velgerne velger obama sånn at vi slipper 4 more years...

Lenke til kommentar

Jepp, vinn eller tap - her skjedde det lite. Angrepene har tidligere vist seg å være svært lite effektive på de uavhengige velgerne som ønsker konkrete løsninger, og det fikk Obama med seg da han forklarte sine planer og kritiserte McCains. Det virker nesten som om Obama leser meningsmålinger og aviser og skjønner hva folk vil. ^^

 

Og om en mener at McCain slaktet Obama ikveld, så tror jeg ikke noen kan mene at dette vil være nok til å snu situasjonen på hodet. Skal McCain knekke en ledelse på 7-8 poeng, for deretter å tjene noen poeng selv? Skal han ta tilbake alle Bush-statene som Obama har tatt? Jeg kan rett og slett ikke se det for meg, og hvis det skjer vil det regnes som en av de beste comebackene i USAs moderne politiske historie.

 

Btw, sist jeg sjekket fivethirtyeight.com hadde en Obama med 89%, nå er han oppe i 95.1%. Jeg kan avslutte debatten og kvelden med kommentaren til [email protected]:

 

Congratulations, President Obama.

Lenke til kommentar

Men som vanlig, er ikke meningsmålinger og debatter spesiellt utslagsgivende for hva folk stemmer til slutt uansett.

Det har før sett ut som en kandidat skulle vinne med god margin, for så at velgerne stemmer trygt og stemmer på regjeringen som har sittet 2 perioder før likevel.

 

Husk at 50% av 500 millioner er VELDIG mange mennesker som er uenige, uansett hvem som vinner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...