Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Så gi noen konkrete saker der du foretrekker McCains politikk ovenfor Obama sin? Særlig siden du var en Hillarysupporter før. Så er det merkelig at du trekket til McCain. Nesten som alle de sinte Hillaryfansa som ble så sure for at hu tapte for Obama at de vil heller stemme på republikansk enn på deres eget demokratiske parti med Obama i spissen.

Mange mener at Clinton egentlig hørte hjemme på det republikanske siden, men der hadde hun aldri hatt sjangs pga ektemannens fortid hos demokratene, for ikke å glemme at republikanerne skulle ha valgt en kvinne. På den andre siden er det også mange som mener at McCain like så godt kunne ha vært en demokrat, da det fins langt mer konservative demokrater enn han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke hvordan den amerikanske kjernevelger kan være forskjellig fra den norske. Hvordan kan McCain ha en reell sjanse til å vinne valget? I Norge hadde hans kandidatur vært dødfødt.

Grunnen til det slik jeg ser det er at sekulariseringen har kommet mye lengre i Norge enn i USA. Og hvis jeg ikke har bommet fullstendig tilsvarer det republikanske partiet i USA et parti i Norge som er vesentlig til høyre for frp. Demokratene i USA som er såkalt til venstre tilsvarer jo partiet Høyre i Norge. Så de i USA som kaller Obama/Hillary for sosialister/kommunister vet ikke hva de prater om.

Lenke til kommentar

Sonja84: Mener du at Palin har nok erfaring?

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan den amerikanske kjernevelger kan være forskjellig fra den norske. Hvordan kan McCain ha en reell sjanse til å vinne valget? I Norge hadde hans kandidatur vært dødfødt.

ikke si det

 

se hvor store frp har blitt :(

Dette er et latterlig utsagn, i og med at Frp ligger nærmere demokratene enn republikanerne. Det er så hysterisk morsomt å se venstreraddiser falle på kne for demokratene samtidig som de bjeffer mot Frp, uten at de skjønner at demokratene ligger enda lenger til høyre enn Frp.

Lenke til kommentar
Sonja84: Mener du at Palin har nok erfaring?

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan den amerikanske kjernevelger kan være forskjellig fra den norske. Hvordan kan McCain ha en reell sjanse til å vinne valget? I Norge hadde hans kandidatur vært dødfødt.

ikke si det

 

se hvor store frp har blitt :(

Dette er et latterlig utsagn, i og med at Frp ligger nærmere demokratene enn republikanerne. Det er så hysterisk morsomt å se venstreraddiser falle på kne for demokratene samtidig som de bjeffer mot Frp, uten at de skjønner at demokratene ligger enda lenger til høyre enn Frp.

 

haha så du den andre posten min? Les alt kanskje din høyreraddis eh? Og litt humor kan vel ikke skade uansett ;)? Ikke vær så hårsår... men uansett; Bare det at flere stemmer lenger mot høyre betyr jo at vi beveger oss lenger mot høyre som nasjon er det ikke? Selvom dette ikke sammenliknes direkte med USA så betyr det jo fortsatt at vi ser en trend at flere norske velgere vil lenger til høyre!! Dette var det jeg mente og ikke at FRP=Republikanske partiet... lol

Lenke til kommentar
Dette er et latterlig utsagn, i og med at Frp ligger nærmere demokratene enn republikanerne. Det er så hysterisk morsomt å se venstreraddiser falle på kne for demokratene samtidig som de bjeffer mot Frp, uten at de skjønner at demokratene ligger enda lenger til høyre enn Frp.

 

Dette er latterlige utsagn.

Du kommer med subjektive påstander som du framstiller som harde fakta samtidig som du båssetter dine meningsmotstandere.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan den amerikanske kjernevelger kan være forskjellig fra den norske. Hvordan kan McCain ha en reell sjanse til å vinne valget? I Norge hadde hans kandidatur vært dødfødt.

Dette viser jo bare mangel på kunnskap om USA blant mainstream nordmann. UFF, er skuffet...

 

Mye av grunnen til at Europa stort sett er mer Obama-vennlig enn USA er nok fordi USA lever et par år i fortiden når det gjelder forskjellige aspekter. Personlig kunne jeg ALDRI tenke meg å stemme på noen som har slike holdninger som McCain har i f.eks abort og Irak. I tillegg til dette er min største frykt at Palin skulle komme til makten. Palin liker å omtale seg selv som en "hockeymom" og da ser jeg helst at hun holder seg til det. Sarah Palin er totalt uegnet til å bli president og jeg kunne aldri tenke meg å stemme på noen som medfører støtte til Palin.

 

Bare fordi folk ikke er enig med deg betyr ikke det at vi er kunnskapsløse. Ta deg ei bolle, lille venn. :)

 

palin-palindrome.jpg

Lenke til kommentar
Dette er et latterlig utsagn, i og med at Frp ligger nærmere demokratene enn republikanerne. Det er så hysterisk morsomt å se venstreraddiser falle på kne for demokratene samtidig som de bjeffer mot Frp, uten at de skjønner at demokratene ligger enda lenger til høyre enn Frp.

Dette er latterlige utsagn.

Du kommer med subjektive påstander som du framstiller som harde fakta samtidig som du båssetter dine meningsmotstandere.

Nei, jeg kommer med opplysninger. Du, derimot, har ikke engang motargumenter.

Lenke til kommentar
Dette er et latterlig utsagn, i og med at Frp ligger nærmere demokratene enn republikanerne. Det er så hysterisk morsomt å se venstreraddiser falle på kne for demokratene samtidig som de bjeffer mot Frp, uten at de skjønner at demokratene ligger enda lenger til høyre enn Frp.

Dette er latterlige utsagn.

Du kommer med subjektive påstander som du framstiller som harde fakta samtidig som du båssetter dine meningsmotstandere.

Nei, jeg kommer med opplysninger. Du, derimot, har ikke engang motargumenter.

Obama har et ønske om økt proteksjonisme mot frihandel, noe som norsk høyreside ikke ønsker.

Lenke til kommentar

Ja, Nightkeeper. FrP er jo særdeles liberale. Ikke tolererer de at homofile får rettigheter og de er det eneste partiet ved siden av SV som er for de mest statsstyrte trygdeordningene. De har også gått ut med at de vil mikrojustere oljeprisene hvis de blir for dyre. De vil stenge grensene for innvandring og oser av kristenmoralitet.

 

Den direkte overføring fra amerikanske "liberale" partier til norske partier er direkte feil å gjøre. Da vi har en helt annen politisk akse vi arbeider på. Men såvidt jeg vet sympatiserer FrP med republikanerne? Da Siv Jensen har møtt opp på deres landsmøter.

Lenke til kommentar
Heh, det blir litt som Eddie Murphy snakker om på Delirious. Ang. at Jesse Jackson (neger) ble guvernør i en stat. At folk sannsynligvis bare stemte Jesse på tull når de var på fylla. "Huh huh I'll vote for Jesse Jackson huh huh look how crazy I am WHAT THE FUCK HE WON?!"

 

 

Jeg ser for meg Obama (hvis han vinner) løpe og holde tale på samme måte som Eddie demonstrerer.

 

 

Vel nå har det seg slik at jeg er helt sikker på at McCain blir en fremragende president. Han har tyngde, integritet, og tør å stå i mot presset. Selv om han er midt i en valgkamp, som begynner å bli ganske så skitten, så står mannen med begge bena plantet på jorda og maner til respekt for motkandidaten. Dette er sjelden, selv ikke i Norge hadde vi sett/hørt noe slikt. Hvilke kvaliteter er det Obama har utvist, som får noen til å tro at han vil bli en bra president? Ingen, absolutt ingen. Han er enig i alle de manistream aksepterte ideene, han finnes ikke uavhengig. Han har ingen egne ideer. Hver gang han skal snakke i et intervju, så sier han ehhhh... hundre ganger, han har nok bare memorert masse svada, som hans rådgivere har prentet i ham. Mannen sier det samme i hvert eneste debatt/intervju. Videre er han en god taler, men er han den typen som vil få respekt fra den øvrige verden? I think not! Han velger en VP, fordi han selv er svak på utenriks. Han kommer til å bli overkjørt av Putin. Under Obama, kommer USA til å ende opp med å bli Russlands bitch, (satt det litt på spissen)

 

Hvis du ikke skal svare på spørsmålet kan du vel like gjerne bare gi blanke i å sitere meg?

I stedet for å svare på et spørsmål satt til noe helt fiktivt, så klarer du enda å skru inn dette med "McCain er garantert bedre enn Obama, Obama er urutinert" bla bla bla.

Jeg sa HVIS, HVIS Obama viser seg å bli valgt og bli en av Amerikas mest populære presidenter, ville du da ha sett annerledes på ting og tenkt på det som var best for Amerikanerne, eller kun tenkt "pøh, McCain hadde vært bedre".

 

Med tanke på hvordan du argumenterer er jeg vel egentlig i liten tvil om hva svaret blir.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...