Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Det jeg ser ut fra innlegg her, er at mange er tilhengere av Obama, bare fordi han er en demokrat. Dette er svært beklagelig. Dere burde prøve å sette dere inn partienes programplan, i politikken deres. Det er ille at en person stemmer på en kandidat bare fordi vedkommende er populær. Da kan dere heller stemme på Paris Hilton, eller hvem det enn er som kan sammenlignes med Obama.

 

Det at noen sier at de holdt med Obama helt siden han annonserte sitt kandidatur, viser bare at man ikke har satt seg inn i politikken. Hva er da vitsen med å komme her på forumet, og tydelig vise sin mangel på kunnskap? Er det ikke bedre å sette seg inn i politikken, presidentkandidaten, og sette seg inn i dagens USA, hvordan forholdene er der?

 

Og, jeg er sikker på at om dere gjør det, så innser dere at McCain virkelig er den eneste som er den rette for USA.

 

Denne videoen må ses:

 

 

Ny poll plz så jeg kan endre min stemme til McCain, selv om jeg er uenig i hans helsepolitikk, hans økonomiske-politkk, hans ståsted i forhold til abort, hans ståsted i forhold til irak, for å nevne noe. Kanskje du er pro McCain for å gå imot strømmen? Å gå å generalisere at folk som har støttet en kandidat fra starten er kunnskapsløse er jo bare helt lamt. Spar oss for sånne dumme, generaliserende utsagn i fremtiden. Så at noen nevnte at du var positiv til Hillary før. Vet ikke om dette stemmer, men utifra hva jeg har skjønt der, så er hun for "health-care for all" noe McCain ikke er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Osama for president!

 

Democratic presidential candidate Barack Obama's last name is spelled "Osama" on some 300 absentee ballots mailed out this week to voters in Rensselaer County hilltowns.

 

Is it a Freudian slip, intentional gaffe or a mistake? Voters are sure to have opinions, and one politician pointed out that the letters "s" and "b" are not exactly keyboard neighbors.

Lenke til kommentar

http://www.intrade.com/

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Intrade#Political_contracts

 

"In the 2004 presidential election, the market favorite won the electoral vote in every state."

 

Democratic presidential candidate Barack Obama's last name is spelled "Osama" on some 300 absentee ballots mailed out this week to voters in Rensselaer County hilltowns.

Wow. Jeg vet ikke hva jeg skal tro... Jeg blir rett og slett kvalm.

 

Men se på intrade.com, som "spådde" 2004-valget helt korrekt. Den spår nå Obama :D

Lenke til kommentar

Så gi noen konkrete saker der du foretrekker McCains politikk ovenfor Obama sin? Særlig siden du var en Hillarysupporter før. Så er det merkelig at du trekket til McCain. Nesten som alle de sinte Hillaryfansa som ble så sure for at hu tapte for Obama at de vil heller stemme på republikansk enn på deres eget demokratiske parti med Obama i spissen.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan den amerikanske kjernevelger kan være forskjellig fra den norske. Hvordan kan McCain ha en reell sjanse til å vinne valget? I Norge hadde hans kandidatur vært dødfødt.

 

ikke si det

 

se hvor store frp har blitt :(

 

 

Du kan vel såvidt meg bekjent IKKE sammenligne de to store partiene i USA med noe som helst norskt parti. Til det er partiene altfor omfattende. Ta f.eks Ron Paul kontra John McCain. De ligger jo mange mil unna hverandre. Begge partiene ligger godt på høyresiden, og det er enda godt.

 

Selv om man stemmer Frp trenger man selvsagt ikke å stemme det konservative GOP.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan den amerikanske kjernevelger kan være forskjellig fra den norske. Hvordan kan McCain ha en reell sjanse til å vinne valget? I Norge hadde hans kandidatur vært dødfødt.

 

ikke si det

 

se hvor store frp har blitt :(

 

 

Du kan vel såvidt meg bekjent IKKE sammenligne de to store partiene i USA med noe som helst norskt parti. Til det er partiene altfor omfattende. Ta f.eks Ron Paul kontra John McCain. De ligger jo mange mil unna hverandre. Begge partiene ligger godt på høyresiden, og det er enda godt.

 

Selv om man stemmer Frp trenger man selvsagt ikke å stemme det konservative GOP.

 

Selvfølgelig! Helt enig! Og det var ikke slik det var ment ;) Men det at flere og flere stemmer FRP så betyr det at flere og flere går lenger ut mot høyresiden og det er jo der USA ligger, med et stoooort flertall "høyrevelgere" i USA og det er derfor både demokratene og republikanerne er "egentlig" sentrum/høyre partier ;)

 

Så det er umulig å sammenlikne med et så forskjellig land som Norge. Men for å svare mer på spørsmålet hans så er hovedgrunnen til at velgerne er så forskjellige er at sosialismen er mye større i Norge. ;)

 

edit: fixa litt

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...