Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Synes det er merkelig at i bøker og filmer fremstilles alltid presidenten i USA som den smarteste og klokeste av alle folk, en mann som er mesterlig i diplomati og å snakke, og kan og vet alt, og alle stoler på ham og konsulterer ham om vanskelige avgjørelser. F.eks. i Tom Clancy-bøkene, gjerne filmer som involverer US Navy eller hæren og katastrofer.

 

Mens i virkeligheten er nesten alle POTUS rare idioter med snodige utsagn og dårlige valg og handlekraft som styrer landet sitt rett i dass, for så å bytte regjering så neste mann får tulle det til igjen.

 

...........

Vel det er det vi vil få om Obama blir president. Om ikke annet folkens, McCains utsagn burde få dere til å forstå at han er den rette til å bli president. Han turte altså å komme med et utsagn som ville irritere enkelte republikanere. Tviler på om Obama hadde våget å si noe imot sine egne velgere, så nær opp til valget, noe følgende video også viser:

 

Obama=nikkedukke

McCain=President

:)

 

 

 

Spørsmål til egentlig alle "entusiaster".

 

Sonja og andre John McCain fans:

Hva ville dere ha sagt hvis det viste seg at Obama plutselig ble en av U.S.A.s beste presidenter gjennom tidene, og hylles av politikere og fiender(for sin diplomatiske evne) så vel som venner?

 

 

Obama fans:

Hva ville dere ha sagt hvis det viste seg at McCain plutselig ble en av U.S.A.s beste presidenter gjennom tidene, og hylles av politikere og fiender(for sin diplomatiske evne) så vel som venner?

 

 

 

Nå er jeg spent..

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål til egentlig alle "entusiaster".

 

Sonja og andre John McCain fans:

Hva ville dere ha sagt hvis det viste seg at Obama plutselig ble en av U.S.A.s beste presidenter gjennom tidene, og hylles av politikere og fiender(for sin diplomatiske evne) så vel som venner?

 

 

Obama fans:

Hva ville dere ha sagt hvis det viste seg at McCain plutselig ble en av U.S.A.s beste presidenter gjennom tidene, og hylles av politikere og fiender(for sin diplomatiske evne) så vel som venner?

 

 

 

Nå er jeg spent..

 

Hva er det du prøver å si?...

Lenke til kommentar
Om ikke annet folkens, McCains utsagn burde få dere til å forstå at han er den rette til å bli president. Han turte altså å komme med et utsagn som ville irritere enkelte republikanere.

Problemet her er jo at McCain har innsett at disse galningene skader valgkampen hans. Han brukte dem aktivt for å smusskaste Obama, men det kom ut av kontroll. Hans stakkarslige opptreden nå viser bare at han høster det han har sådd.

 

Ellers har jeg noen spørsmål du fortsatt ikke har besvart:

 

men han er virkelig ikke klar til å lede landet

Er Palin det?

 

Har Palin nok erfaring?

 

Vel jeg forstår virkelig ikke hvordan dere kan kritisere Palin for mangel på erfaring, og samtidig trykke Obama til hjertet.

Mener du at Palin har nok erfaring?

 

Han er fullstendig blottet for substans. Han kommer med forslag ut av det blå, og ja, han er en fremragende taler, men gjør det ham kvalifisert til å bli president i USA?

Er Palin kvalifisert til det? Hvis ja, hvorfor er hun det og ikke Obama?

 

Obama har stemt som demokratene 96% av gangene i senatet! Snakk om å stå for change :!:

Hvis jeg ikke tar feil er ikke presidenten i dag demokratisk, så hvis han virkelig har stemt med demokratene 96% av tiden så ja, da blir det endringer fordi han ikke har stemt med dagens skrulling i det hvite hus :)

 

Hvorfor kritiserer du Obama for å ha stemt med sitt parti mesteparten av tiden, men ikke McCain? McCain er jo i tillegg kandidaten som stadig snakker om seg selv som "maverick", men måten han stemmer på viser noe annet!

Lenke til kommentar
Vel hvis folk som er så bastante på at den motsatte kandidaten blir en elendig president, vises å ta feil, hva hadde de sagt?

 

Ikke mer avansert enn det, to ærlige redelige spørsmål som jeg så klart ikke venter å få svar på, men det er kun det, spørsmål.

 

Ok, da ville jeg sagt "Hm, da dreit jeg visst meg skikkelig jeg da"

Lenke til kommentar
Obama=nikkedukke

McCain=President

:)

 

Og den slutningen trekker du ut i fra ETT lite utsagn?

 

Hvilken logikk....

 

Nei, trekker ikke den slutningen ut fra et utsagn. Nå brukte jeg et eksempel som viser hvor uavhengig McCain er, men det er ikke den eneste gangen at McCain har vist at han våger å stå i mot sine egne kjernevelgere. Han har gjennom hele sin kariere vist at han har integritet, lik ingen annen amerikansk senator/guvernør/president noen sinne har vist. Jeg er overbevist om at han kommer til å bli en fremragende president. Men, når det er sagt, så er det ikke bare McCain som person som gjør at jeg holder med republikanerne. McCain/republikanernes plan for de neste 4-8 årene er virkelig det som vil få USA på rett kjøl, og som vil gjenopprette USAs positive inntrykk i verden. Obamas planer er rent ut farlige. Han vil heve skattene, hans helseplan er latterlig, han er rett og slett en god taler, og thats it! Han vil trekke styrkene ut fra Irak, før man er sikker på at situasjonen har stabilisert seg.

 

Om 4-8år når Obama får mer erfaring, og om han kommer med en bedre plan, ja, da er det mulig at jeg endrer meg. Obama har for all del, potensiale til å gjøre det det bra om 4-8 år. Slik situasjonen er nå, føler jeg at Obama har gjort seg selv en gedigen bjørnetjeneste ved å stille til valg. Dette når det er så tydelig at mannen mangler erfaring. Det at han nominerte Biden som sin VP, og selv påsto at han gjorde det, fordi han selv er svak på utenriks, noe som en amerikansk president i hvert fall bør ha tyngde i, uff, nei hva skal man si!

 

Når Obama kommer med utsagn som at han skal sette i gang angrep på pakistansk grunn uten deres tillatelse, ja det viser jo bare at Obama prøver å ødelegge forholdet til Pakistan, et av USAs viktigste allierte. Hva får Obama til å tro at Pakistan ikke kommer til å samarbeide med USA? Og, hvis han føler at de ikke kommer til å samarbeide, er det virkelig da så veldig lurt å ha en så fiendtlig tone nå?

 

Obama er en nikkedukke, noe den videoen som jeg postet viser. Han har hele sitt liv prøvd å redde sitt eget skinn. Kan vi stole på at han har guts til å ta de tøffe beslutningene? Da Russland angrep Georgia, klarte ikke Obama å komme med en ordentlig uttalelse, innimellom alle uhh, ehhh, uhhh, ehh, så klarte han ikke engang å si at det Russland gjorde var galt. Dette er direkte skremmende.

 

Spørsmål til egentlig alle "entusiaster".

 

Sonja og andre John McCain fans:

Hva ville dere ha sagt hvis det viste seg at Obama plutselig ble en av U.S.A.s beste presidenter gjennom tidene, og hylles av politikere og fiender(for sin diplomatiske evne) så vel som venner?

 

 

Obama fans:

Hva ville dere ha sagt hvis det viste seg at McCain plutselig ble en av U.S.A.s beste presidenter gjennom tidene, og hylles av politikere og fiender(for sin diplomatiske evne) så vel som venner?

 

Nå er jeg spent..

 

Vel nå har det seg slik at jeg er helt sikker på at McCain blir en fremragende president. Han har tyngde, integritet, og tør å stå i mot presset. Selv om han er midt i en valgkamp, som begynner å bli ganske så skitten, så står mannen med begge bena plantet på jorda og maner til respekt for motkandidaten. Dette er sjelden, selv ikke i Norge hadde vi sett/hørt noe slikt. Hvilke kvaliteter er det Obama har utvist, som får noen til å tro at han vil bli en bra president? Ingen, absolutt ingen. Han er enig i alle de manistream aksepterte ideene, han finnes ikke uavhengig. Han har ingen egne ideer. Hver gang han skal snakke i et intervju, så sier han ehhhh... hundre ganger, han har nok bare memorert masse svada, som hans rådgivere har prentet i ham. Mannen sier det samme i hvert eneste debatt/intervju. Videre er han en god taler, men er han den typen som vil få respekt fra den øvrige verden? I think not! Han velger en VP, fordi han selv er svak på utenriks. Han kommer til å bli overkjørt av Putin. Under Obama, kommer USA til å ende opp med å bli Russlands bitch, (satt det litt på spissen)

 

 

 

Om ikke annet folkens, McCains utsagn burde få dere til å forstå at han er den rette til å bli president. Han turte altså å komme med et utsagn som ville irritere enkelte republikanere.

Problemet her er jo at McCain har innsett at disse galningene skader valgkampen hans. Han brukte dem aktivt for å smusskaste Obama, men det kom ut av kontroll. Hans stakkarslige opptreden nå viser bare at han høster det han har sådd.

 

Ellers har jeg noen spørsmål du fortsatt ikke har besvart:

 

men han er virkelig ikke klar til å lede landet

Er Palin det?

 

Har Palin nok erfaring?

 

 

 

Det er top of the ticket som gjelder. Sarah Palin er VP-kandidat, Obama er den som stiller som presidentkandidat.

 

Vel jeg forstår virkelig ikke hvordan dere kan kritisere Palin for mangel på erfaring, og samtidig trykke Obama til hjertet.

Mener du at Palin har nok erfaring?

 

Han er fullstendig blottet for substans. Han kommer med forslag ut av det blå, og ja, han er en fremragende taler, men gjør det ham kvalifisert til å bli president i USA?

Er Palin kvalifisert til det? Hvis ja, hvorfor er hun det og ikke Obama?

 

Igjen, top of the ticket. McCain mot Obama. Det at du stiller Palin, en VP-kandidat mot Obama Presidentkandidat, viser bare at du selv innser at Obama ikke kan måle seg mot McCains tyngde. Du har nok rett, Obama passer ikke som president. Noe sier meg at han kommer til å la seg overkjøre fullstendig av Biden.

 

Obama har stemt som demokratene 96% av gangene i senatet! Snakk om å stå for change :!:

Hvis jeg ikke tar feil er ikke presidenten i dag demokratisk, så hvis han virkelig har stemt med demokratene 96% av tiden så ja, da blir det endringer fordi han ikke har stemt med dagens skrulling i det hvite hus :)

 

Hvorfor kritiserer du Obama for å ha stemt med sitt parti mesteparten av tiden, men ikke McCain? McCain er jo i tillegg kandidaten som stadig snakker om seg selv som "maverick", men måten han stemmer på viser noe annet!

 

 

 

Det at Obama hele tiden har stemt med sine egen partifeller viser

- Han evner ikke å samarbeide med republikanerne.

- Han har ingen egne meninger, han stemmer med sine egne partifeller

- Han er en nikkedukke. Han tør ikke å si noe i mot sine egne partifeller, selv om han føler at de har en feil oppfatning

 

Han innrømer selv at han turte ikke å si noe i mot da USA gikk til krig mot Irak, fordi han ikke ville være uenig med Kerry. (se videoen jeg postet i mitt forrige innlegg) Uff, ja, hva er det man kan si til det. Change er det i hvet fall ikke, det er heller det vi ser fra politikere hele tiden, og som gjør at mange er lei av dem.

 

McCain skiller seg fra Obama på alle plan. McCain stemmer ut i fra det som er til det beste for landet sitt, ikke ut fra det som er mest populært blant republikanerne. Kudos for det!

 

Denne artikkelen "Russland øver på atomkrig" viser bare hvor viktig det er at USA nå får en president som er oppdatert på utenrikspolitikken, en som klarer å ta tøffe beslutninger. En som har integritet. McCain er den med alle de karakteristikkene. USA trenger en president som er klar for jobben fra første dag, ikke en mann som skal gå i opplæring.

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Han vil trekke styrkene ut fra Irak, før man er sikker på at situasjonen har stabilisert seg.

 

Det er en GRUNN til at situasjonen i Irak er ustabil, og den grunnen kalles USA.

 

Det at han nominerte Biden som sin VP, og selv påsto at han gjorde det, fordi han selv er svak på utenriks, noe som en amerikansk president i hvert fall bør ha tyngde i, uff, nei hva skal man si!

 

Skal være enig i at det var uprofesjonelt å velge Biden, en Martin Kolberg-tørrpinn som ikke akkurat trekker velgere, som VP.

 

Når Obama kommer med utsagn som at han skal sette i gang angrep på pakistansk grunn uten deres tillatelse, ja det viser jo bare at Obama prøver å ødelegge forholdet til Pakistan, et av USAs viktigste allierte.

 

Hva er det USA har gjort med alle ikke-vestlige land, og kommer til å fortsette med hvis McCain kommer til makta?

 

Da Russland angrep Georgia, klarte ikke Obama å komme med en ordentlig uttalelse

 

Jeg sier bare en ting: Sarah Palin

 

Begge bena plantet på jorda og maner til respekt for motkandidaten.

 

Din definisjon av respekt er altså å ikke se på noen når de snakker til deg og nekte å ta dem i hånda?

 

Dette er sjelden, selv ikke i Norge hadde vi sett/hørt noe slikt. Hvilke kvaliteter er det Obama har utvist, som får noen til å tro at han vil bli en bra president? Ingen, absolutt ingen. Han er enig i alle de manistream aksepterte ideene, han finnes ikke uavhengig.

 

At noen vil f.eks. få slutt på krigen i Irak trenger ikke nødvendigvis å bety at de er nikkedukker, heller at de er rimelig oppegående mennesker.

 

Han velger en VP, fordi han selv er svak på utenriks.

 

Hva er det egentlig du prøver å si her? At det ikke skal gå an å ha en visepresident?

 

Innlegget ditt er gjennomsyret av annen svada jeg gjerne skulle kommentert hvis jeg hadde mer fritid...

Endret av Snauskalle
Lenke til kommentar
Selv om han er midt i en valgkamp, som begynner å bli ganske så skitten, så står mannen med begge bena plantet på jorda og maner til respekt for motkandidaten.

 

Mccain-kampanjen har sagt at Obama er venner med terrorister. Veldig respektfullt må eg si. Mccain har vel innsett at han ikkje kan fortsette sånn, pga de som ikkje har bestemt seg ennå.

Lenke til kommentar
Obama fans:

Hva ville dere ha sagt hvis det viste seg at McCain plutselig ble en av U.S.A.s beste presidenter gjennom tidene, og hylles av politikere og fiender(for sin diplomatiske evne) så vel som venner?

Godt spørsmål. Jeg kan si med en gang at det hadde gledet meg. Jeg vil ikke ha en demokrat som president fordi jeg heier på demokratene, politikk er ikke fotball. Jeg vil ha den beste presidenten for landet basert på lederegenskaper, synspunkt og ståsteder og evne til å gjennomføre det. Hvis McCain ble hyllet for diplomatiske evner, så ville det vært kjempefint - men det er nettopp det han slaktes for nå. Skal Iran hylle ham for å nekte å snakke med de? Hvis han begynner å gjøre det Obama har sagt at han skal gjøre, så er det nesten like bra som at Obama gjør det.

 

Det er litt som Gud-spørsmålet; hvis det viser seg at det finnes en Gud, så vil jeg ikke angre på min tid som ateist. Gud har tross alt ikke gitt meg noen god grunn til å tro på ham, han har heller gitt meg mange gode grunner til å tvile. På samme måte kan det godt hende at McCain blir verdens beste president, men han har hatt et år på å overbevise meg, USAs befolkning, media og verden, og ingen biter på. For å bli den presidenten du beskriver må han gjøre noen store endringer, og siden det ikke ser ut som han kommer til å gjøre det, så tror jeg nok ikke at det skjer.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er Obama-tilhenger har jeg stor respekt for John McCain. Han har helt klart erfaring og den tyngden som trenges som president, men jeg er sterkt uenig i politikken hans. Valget av Palin var også et heller dårlig trekk. Jeg har støttet Obama helt siden han annonserte sitt kandidatur da jeg mener dette er den politikken som er nødvendig i USA etter 8 år med Bush, og jeg deler hans syn på de fleste sakene (en stund var romfartspolitikken hans et unntak, men den nye linjen Obama har lagt seg på lover bra for NASA og romfartens fremtid i USA).

 

Og hvorfor i huleste betyr det at Obama ikke stemmer mot sine egne så ofte at han er en nikkedukke? Er det ikke mulig at han faktisk stort sett faktisk er enig med flertallet av Demokratene og derfor stemmer det han mener er rett? Kan man ikke ha integritet og evnen til kritisk tenkning hvis man stemmer likt som partiet man tilhører? Jaja, så for eksempel er hele AP-gruppa på Stortinget nikkedukker fordi de stort sett stemmer samlet?

Lenke til kommentar

Det jeg ser ut fra innlegg her, er at mange er tilhengere av Obama, bare fordi han er en demokrat. Dette er svært beklagelig. Dere burde prøve å sette dere inn partienes programplan, i politikken deres. Det er ille at en person stemmer på en kandidat bare fordi vedkommende er populær. Da kan dere heller stemme på Paris Hilton, eller hvem det enn er som kan sammenlignes med Obama.

 

Det at noen sier at de holdt med Obama helt siden han annonserte sitt kandidatur, viser bare at man ikke har satt seg inn i politikken. Hva er da vitsen med å komme her på forumet, og tydelig vise sin mangel på kunnskap? Er det ikke bedre å sette seg inn i politikken, presidentkandidaten, og sette seg inn i dagens USA, hvordan forholdene er der?

 

Og, jeg er sikker på at om dere gjør det, så innser dere at McCain virkelig er den eneste som er den rette for USA.

 

Denne videoen må ses:

 

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

Tåpelig argumentasjon. Er jeg Obama-tilhenger fordi jeg er demokrat? Er jeg demokrat fordi jeg liker Obama? Lurer jeg meg selv fordi jeg ønsker det beste for mitt parti, og derfor stemmer jeg på en dårligere kandidat? Hva tjener jeg på det? Jeg er ikke religiøs, jeg heier ikke på noen sportslag, jeg har ingen "oss"-følelse. Hadde Obama vært republikaner hadde jeg stemt for ham, hadde McCain hadde polisene til Obama og omvendt hadde jeg stemt på McCain.

 

Du må gjerne komme med et eksempel på noe McCain mener og noe Obama mener om samme sak, så kan jeg se hvem jeg er mest enig med. Mindre regulering i markedet er jeg ikke for, en lengre krig i Irak er jeg ikke for og det er kanskje de to viktigste sakene for meg. Obama støtter net neutrality, han støtter homofile og er pro-choice, og dette er alle egenskaper som er viktig for meg. Han vil snakke med Iran, noe McCain tydeligvis ikke virke til å ville.

 

Hvis vi skal snakke om ekte meninger her (og ikke lederskap, erfaring, alder, farge, retorikk, karisma, hvem som lover og lyger, hvem som er en "empty suit") så ligger Obama langt foran i mine øyne. Men det er kun hvis vi skal være saklig. Hvis vi derimot skal telle "uh", så er det greit. Enten vi er saklig eller usaklig, så vinner Obama.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Det jeg ser ut fra innlegg her, er at mange er tilhengere av Obama, bare fordi han er en demokrat. Dette er svært beklagelig. Dere burde prøve å sette dere inn partienes programplan, i politikken deres. Det er ille at en person stemmer på en kandidat bare fordi vedkommende er populær. Da kan dere heller stemme på Paris Hilton, eller hvem det enn er som kan sammenlignes med Obama.

 

Det at noen sier at de holdt med Obama helt siden han annonserte sitt kandidatur, viser bare at man ikke har satt seg inn i politikken. Hva er da vitsen med å komme her på forumet, og tydelig vise sin mangel på kunnskap? Er det ikke bedre å sette seg inn i politikken, presidentkandidaten, og sette seg inn i dagens USA, hvordan forholdene er der?

 

Og, jeg er sikker på at om dere gjør det, så innser dere at McCain virkelig er den eneste som er den rette for USA.

 

Denne videoen må ses:

 

Regner med noe av dette kan rettes mot meg. Mine politiske standpunkt samsvarer stort sett med de Demokratene står for. Når jeg sier jeg støttet Obama siden han annonserte kandidaturet sitt satte jeg meg selvfølgelig inn i politikken hans. Å si at ved at jeg har støttet Obama siden starten er synonymt med å ikke ha peiling, er direkte fornærmende og dette kunne du virkelig spart deg.

 

Og hvor har jeg tydelig vist mangel på kunnskap? Mener du at alle som ikke støtter McCain og hans politikk er kunnskapsløse zombier som ikke har peiling på noe som helst? Det kan nesten virke sånn.Jeg har mange kjente i USA, følger mye med på innenriksnyheter i USA, selv utenom valgnyhetene så ikke kom her å si at jeg ikke vet en døyt om amerikanske forhold, eller hvordan ting fungerer der borte, og ikke har peiling på politikken eller kandidatene. Mener å huske at du var en garvet Hillary-supporter for litt siden. Kan jo si at du heller ikke kan ha satt deg mye inn i politikken hennes når du så inderlig forsvarer McCains politikk nå.

Endret av kimmern123
Lenke til kommentar
Det jeg ser ut fra innlegg her, er at mange er tilhengere av Obama, bare fordi han er en demokrat. Dette er svært beklagelig. Dere burde prøve å sette dere inn partienes programplan, i politikken deres. Det er ille at en person stemmer på en kandidat bare fordi vedkommende er populær. Da kan dere heller stemme på Paris Hilton, eller hvem det enn er som kan sammenlignes med Obama.

Paris Hilton stiller ikke til valg. Ville hun ha gått inn for å løse det jeg oppfatter som den mest horrible mangelen ved det amerikanske samfunnet, nemlig at de ikke har en offentlig helseforsikringsordning tilsvarende folketrygden i Norge? Hvis ja, kunne jeg vurdert å stemme på henne, selv om jeg nok hadde foretrukket Hillary Clinton. Eller Obama. McCains "løsning" på dette problemet er et skattefradrag på 5000$ for å shoppe fritt blant private helseordninger. Vel og bra for de som har god inntekt, og betaler skatt, men hjelper ingenting for de aller fattigste som ikke har økonomi til å bli skattelagt i utgangspunktet.

 

Det at noen sier at de holdt med Obama helt siden han annonserte sitt kandidatur, viser bare at man ikke har satt seg inn i politikken. Hva er da vitsen med å komme her på forumet, og tydelig vise sin mangel på kunnskap? Er det ikke bedre å sette seg inn i politikken, presidentkandidaten, og sette seg inn i dagens USA, hvordan forholdene er der?

Jeg tror du undervurderer dine motstandere. Men del gjerne av din kunnskap om forholdene i USA, og gi konkrete eksempler på amerikansk innenrikspolitikk og saker der McCain vil være bedre enn Obama. Ikke bare mal omigjen og omigjen på den mest negative tolkningen av en uttalelse om Pakistan, eller at Obama ofte sier "øh", men vis oss saker der McCain vil være klart bedre enn Obama i dagens USA.

Lenke til kommentar

Kimmern123: Kritikken var ikke ment bare mot deg, derfor siterte jeg ikke deg. Kritikken var ment mot mange her, pluss mange jeg kjenner. Folk har ikke satt seg inn i politikken til de to kandidatene. Spør du en tilfeldig person på gata i Oslo, vil de fleste si, at hvis de kunne ha stemt, ja, da hadde de stemt på Obama. Spør du hvorfor, ja da vet de fleste ikke annet enn at Obama stemte mot krigen i Irak.

 

Ja, jeg er ikke en fast republikansk eller demokratisk tilhenger. Er heller uavhengig, og det at jeg har mest tro på McCain stammer ut i fra min grundige research av begge kandidatene, og den politikken de står for. Selv om jeg ikke er enig med McCain i alt, så er det den kandidaten jeg er mest enig med. Hans politikk, hans plan, og det faktum at han vil være klar for jobben fra første dag, gjør at McCain stiller seg klart ut som den beste kandidaten.

Lenke til kommentar

"Men del gjerne av din kunnskap om forholdene i USA, og gi konkrete eksempler på amerikansk innenrikspolitikk og saker der McCain vil være bedre enn Obama."

 

Ikke noe svar på dette, Sonja84?

 

 

det er ikke den eneste gangen at McCain har vist at han våger å stå i mot sine egne kjernevelgere. Han har gjennom hele sin kariere vist at han har integritet, lik ingen annen amerikansk senator/guvernør/president noen sinne har vist.

Så det er derfor han har innrømmet at han må lyve om Obama for å kunne vinne? Så det er derfor McCain i 2008 er noe helt annet enn McCain i 2000? Så det er derfor McCain i dag benytter seg av nøyaktig de samme skitne metodene han selv var offer for og klaget over i 2000?

 

McCain/republikanernes plan for de neste 4-8 årene er virkelig det som vil få USA på rett kjøl, og som vil gjenopprette USAs positive inntrykk i verden.

Bush har gjort USA veldig upopulær i verden. McCain blir bare mer av Bush. Mer krig, mer fascisme, osv.

 

Obamas planer er rent ut farlige.

Hvorfor? Vennligst vær konkret.

 

Det at han nominerte Biden som sin VP, og selv påsto at han gjorde det, fordi han selv er svak på utenriks, noe som en amerikansk president i hvert fall bør ha tyngde i, uff, nei hva skal man si!

Nei, Obama valgte Biden fordi han ville ha noen som ikke var en nikkedukke, og som kunne være uenig med ham.

 

Ellers har jo McCain selv sagt at han ikke har peiling på økonomi og slikt.

 

Når har Obama sagt at han er svak på utenrikspolitikk?

 

Når Obama kommer med utsagn som at han skal sette i gang angrep på pakistansk grunn uten deres tillatelse

Det samme sa Bush, og da var McCain plutselig veldig enig.

 

Hva får Obama til å tro at Pakistan ikke kommer til å samarbeide med USA?

Det var ikke det som var poenget. Poenget var en tenkt situasjon som vel ble konstruert av en eller annen journalist. Dersom-hvis. Obama holder bare muligheten åpen.

 

Da Russland angrep Georgia, klarte ikke Obama å komme med en ordentlig uttalelse, innimellom alle uhh, ehhh, uhhh, ehh, så klarte han ikke engang å si at det Russland gjorde var galt.

Lyver du med vilje her? Obama-sitat:

 

"No matter how this conflict started, Russia has escalated it well beyond the dispute over South Ossetia and invaded another country. Russia has escalated its military campaign through strategic bombing and the movement of its ground forces into the heart of Georgia. There is no possible justification for these attacks."

 

Har Palin nok erfaring?

Det er top of the ticket som gjelder. Sarah Palin er VP-kandidat

Det er irrelevant. Palin er et hjerteslag unna det å være president. Hun kan måtte ta over når som helst. Derfor må VP-kandidaten være KVALIFISERT.

 

Du prøver bare å snakke deg unna spørsmålet.

 

Det at du stiller Palin, en VP-kandidat mot Obama Presidentkandidat, viser bare at du selv innser at Obama ikke kan måle seg mot McCains tyngde.

Nei, det er ikke jeg som fremsetter påstander om kvalifikasjoner. Det er det du som gjør. Således må du nå svare på spørsmålet istedenfor å prøve å lure deg unna.

 

Det svarene dine viser (også det om McCain under) er at du er villig til å si hva som helst.

 

Hvorfor kritiserer du Obama for å ha stemt med sitt parti mesteparten av tiden, men ikke McCain? McCain er jo i tillegg kandidaten som stadig snakker om seg selv som "maverick", men måten han stemmer på viser noe annet!

Det at Obama hele tiden har stemt med sine egen partifeller viser

Viser dette det samme om McCain, som også har stemt med sine egne hele veien det siste året?

 

- Han evner ikke å samarbeide med republikanerne.

- Han har ingen egne meninger, han stemmer med sine egne partifeller

- Han er en nikkedukke. Han tør ikke å si noe i mot sine egne partifeller, selv om han føler at de har en feil oppfatning

Dette gjelder altså McCain også, i følge deg, siden også han har stemt med sitt eget parti 95% av tiden.

 

Han innrømer selv at han turte ikke å si noe i mot da USA gikk til krig mot Irak, fordi han ikke ville være uenig med Kerry.

Nei, det gjør han ikke. Igjen lyver du.

 

McCain stemmer ut i fra det som er til det beste for landet sitt, ikke ut fra det som er mest populært blant republikanerne.

Han har stemt med sine egne 95% av tiden, lille venn.

 

Denne artikkelen "Russland øver på atomkrig" viser bare hvor viktig det er at USA nå får en president som er oppdatert på utenrikspolitikken, en som klarer å ta tøffe beslutninger.

McCain har vist at han klarer å ta feil beslutninger. Det nytter ikke å være tøff hvis valgene er en katastrofe.

Lenke til kommentar
Er heller uavhengig, og det at jeg har mest tro på McCain stammer ut i fra min grundige research av begge kandidatene, og den politikken de står for.
Drudge Report er en en kilde jeg stoler på.

sorry, kunne bare ikke la være :p

 

USA ambassadør i Norge sier om kandidatenes betydning for Norge ihht deres utenrikspolitikk (dog utnevnt av Bush og har ledet Bush' valgkamp i Minnesota i 2004):

Europeere flest foretrekker Obama. Men for mange nordmenn er det kanskje overraskende at McCain og Obama stort sett er enige i mange av de viktigste utenriksspørsmålene.

Whitney nevner Irans atomprogram, krigen i Afghanistan, klimaspørsmål, forholdet til Russland, Aids og fattigdom i Afrika. Der er det vanskelig å finne viktige forskjeller mellom de to.

- Det er store forskjeller mellom kandidatene i to hovedspørsmål: Irak og handel.

McCain er som kjent villig til å satse hardere militært i Irak.

Når det kommer til handel, er nok Obama mer proteksjonistisk enn sin motstander, mener ambassadøren.

Link

 

Ellers en liten "oppklaring" fra Jihad Press(!)

mccain-hillary-obama.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...