Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

McCain kjem nok til å vinne, amerikanerane er ikkje slik som det norske mediaet og utrykker alt på ein heilt annan måte enn kva nrk(Norges sosialist kringkastning) og VG som eg har fått sterke inntrykk av er sosialist tilhengarar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
McCain kjem nok til å vinne, amerikanerane er ikkje slik som det norske mediaet og utrykker alt på ein heilt annan måte enn kva nrk(Norges sosialist kringkastning) og VG som eg har fått sterke inntrykk av er sosialist tilhengarar.

 

Vel, nå bor jeg her, og de jeg snakker med er av en helt annen oppfatning. Her i sørstatene er jo McCain i et stort flertall, men likevel sier omtrent alle jeg snakker med at Obama vil vinne valget. De stemmer altså McCain, men tror at Obama vinner valget.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
McCain kjem nok til å vinne, amerikanerane er ikkje slik som det norske mediaet og utrykker alt på ein heilt annan måte enn kva nrk(Norges sosialist kringkastning) og VG som eg har fått sterke inntrykk av er sosialist tilhengarar.

 

Vel, nå bor jeg her, og de jeg snakker med er av en helt annen oppfatning. Her i sørstatene er jo McCain i et stort flertall, men likevel sier omtrent alle jeg snakker med at Obama vil vinne valget. De stemmer altså McCain, men tror at Obama vinner valget.

 

Ja, det er vanlegvis slik det er.

Overtallet stemmar republikansk og media stemmar demokratisk for å sei det på den måten.

Folk får jo inntrykk av kva andre meinar gjennom media.

Lenke til kommentar
McCain kjem nok til å vinne, amerikanerane er ikkje slik som det norske mediaet og utrykker alt på ein heilt annan måte enn kva nrk(Norges sosialist kringkastning) og VG som eg har fått sterke inntrykk av er sosialist tilhengarar.

 

Vel, nå bor jeg her, og de jeg snakker med er av en helt annen oppfatning. Her i sørstatene er jo McCain i et stort flertall, men likevel sier omtrent alle jeg snakker med at Obama vil vinne valget. De stemmer altså McCain, men tror at Obama vinner valget.

 

Ja, det er vanlegvis slik det er.

Overtallet stemmar republikansk og media stemmar demokratisk for å sei det på den måten.

Folk får jo inntrykk av kva andre meinar gjennom media.

 

Så det du sier her er at media utgjør 49-50% av befolkningen? Eller sier du at McCain faktisk leder i spørreundersøkelsene, men media forvrenger statistikken?

Lenke til kommentar
Han har sagt at han vil bryte pakistansk suverenitet i ett angrep på spesifikke mål i Pakistan.

Fortsatt er påstanden "bombe Pakistan" et direkte løgnaktig utsagn. Slik det beskrives gis det inntrykk av at pakistanske mål skal bombes, noe som er helt feil.

 

Som sagt, det er som å diskutere med ett knust speil. Påstanden er ikke direkte løgnaktig. Da hvis bombing brukes som ett virkemiddel, så vil bombe pakistan være ett helt reellt begrep å bruke. Det er ikke vår feil at du er kunnskapsløs når det kommer til politikk og internasjonale relasjoner.

Lenke til kommentar

Selv om jeg personlig håper på Obama, tror jeg McCain vinner. Kan rett og slett ikke se for meg Obama som president. Synes Obama er en god taler og han har mange god synspunkter og ideer, men jeg synes det virker som McCain er en bedre leder enn Obama fordi jeg tror og innbiller meg at han har langt mer erfaring med dette. Men så klart, blir spennende å se!

 

Obama virker i mine øyne som en typisk skole-elev taler. Helt klart en sekser, men sitter med en følelse at det vi ser er veldig overflatisk, og jeg er usikker på hans lederegenskaper.

Endret av Lugia
Lenke til kommentar
Som sagt, det er som å diskutere med ett knust speil.

Personangrep er den desperates våpen.

 

Påstanden er ikke direkte løgnaktig.

Jo, fordi den gir et fullstendig galt bilde av hva Obama faktisk sa. Den gir inntrykk av at Obama sa at han ville bombe pakistanske mål. Altså at han ville bombe f.eks. pakistanske styrker.

 

Da hvis bombing brukes som ett virkemiddel, så vil bombe pakistan være ett helt reellt begrep å bruke.

Nei, fordi det gir inntrykket av at målene er pakistanske.

 

Det er ikke vår feil at du er kunnskapsløs når det kommer til politikk og internasjonale relasjoner.

Dette har med språk å gjøre. Det er ikke min feil at dere er fullstendig tapt bak en stol når det gjelder det norske språk.

 

McCain hadde nok desidert overtaket før han tok Palin som VP.

Kilde? Jeg syntes alle snakket om at McCain valgte Palin av desperasjon fordi han ikke fikk noen oppmerksomhet. Demokratene seilte på en medvindsbølge da Palin ble valgt.

Lenke til kommentar
Påstanden er ikke direkte løgnaktig.

Jo, fordi den gir et fullstendig galt bilde av hva Obama faktisk sa. Den gir inntrykk av at Obama sa at han ville bombe pakistanske mål. Altså at han ville bombe f.eks. pakistanske styrker.

 

 

Da hvis bombing brukes som ett virkemiddel, så vil bombe pakistan være ett helt reellt begrep å bruke.

Nei, fordi det gir inntrykket av at målene er pakistanske.

 

Det er ikke vår feil at du er kunnskapsløs når det kommer til politikk og internasjonale relasjoner.

Dette har med språk å gjøre. Det er ikke min feil at dere er fullstendig tapt bak en stol når det gjelder det norske språk.

 

McCain hadde nok desidert overtaket før han tok Palin som VP.

Kilde? Jeg syntes alle snakket om at McCain valgte Palin av desperasjon fordi han ikke fikk noen oppmerksomhet. Demokratene seilte på en medvindsbølge da Palin ble valgt.

 

 

All bombing på pakistansk territorium UAVHENGIG AV HVA DE BOMBER ER Å BOMBE PAKISTAN. Så enkelt er det, Pakistan har maktmonopol innenfor sitt territorium og bryter amerikanske styrker det så har de bombet Pakistan. Det er en krigshandling.

 

Det har alt med internasjonale relasjoner og politikk å gjøre. Noe du har vist deg gjentatte ganger kunnskapsløs på i din fanatiske ensidede syn på saker.

 

Demokratene hadde en betydelige medvindsfølge, men McCain stod fortsatt veldig sterkt og han fikk en betydelig boost når han valgte Palin, noe som har slått tilbake når det viser seg at dama er kunnskapsløs når det kommer til aktuelle temaer og noe større en regionalpolitikk.

Lenke til kommentar

hahah det handler bare om hvordan man definerer å bombe pakistan. Jeg og jeg tror de fleste tror at å bombe pakistan betyr å angripe staten pakistan. Å bombe terrorister som er i pakistan er dermed ikke det samme som å bombe pakistan. Men om du vil være vrang og definere alle angrep i pakistan som et angrep på pakistan så værsågod men ikke tro at andre skal se på det sånn.

 

MEN så kan man jo se det sånn at om pakistan ikke vil ha angrep i landet selvom det bare er mot terrorister som opererer utenfor pakistan og så flykter tilbake SÅ blir det en konflikt mellom landene som da vil bombe i pakistan og pakistan staten. Men det blir fortsatt ikke å bombe pakistan i mine og de flestes øyne SELVOM pakisten kan reagere som om det var en bombing av pakistan ;)

 

Det handler om intensjon. Intensjonen er ikke å bombe staten pakistan men det er å bombe terrorister som har flyktet inn i pakistan. Hvordan dette blir oppfattet da av pakistan er en annen diskusjon og endrer ikke intensjonen.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om man skal snakke seg unna utsagnet med semantikk eller om man skal ta for seg reelle konsekvenser av handlingen. Der angrep på terrorister i Pakistan, er ett de facto og de jure angrep på Pakistan. Men skal la det ligge nå, de fleste oppegående mennesker forstår konsekvensene. Andre fanatikere får bare leve i sin lille boble.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
McCain kjem nok til å vinne, amerikanerane er ikkje slik som det norske mediaet og utrykker alt på ein heilt annan måte enn kva nrk(Norges sosialist kringkastning) og VG som eg har fått sterke inntrykk av er sosialist tilhengarar.

 

Vel, nå bor jeg her, og de jeg snakker med er av en helt annen oppfatning. Her i sørstatene er jo McCain i et stort flertall, men likevel sier omtrent alle jeg snakker med at Obama vil vinne valget. De stemmer altså McCain, men tror at Obama vinner valget.

 

Ja, det er vanlegvis slik det er.

Overtallet stemmar republikansk og media stemmar demokratisk for å sei det på den måten.

Folk får jo inntrykk av kva andre meinar gjennom media.

 

Så det du sier her er at media utgjør 49-50% av befolkningen? Eller sier du at McCain faktisk leder i spørreundersøkelsene, men media forvrenger statistikken?

 

Eg skreiv fleirtallet stemte republikansk.

Fleirtallet er vell ikkje alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...