Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Kanskje litt OT, men denne videoen viser ganske klart DOBBELTMORALEN til de høyreorienterte mediene i USA. Da spesielt FOX. En av grunnene til at jeg ikke liker rebuplikanerne. Bare se noen av videoene om O'reilly. Når han er en av de meste sette programmene i USA vet jeg sannelig ikke lenger.

Når det er mer sannhet i "nyhetsendinger" fra comedycentral som The daily show, er det noe som er HAKKENDE galt!

 

http://www.youtube.com/watch?v=LPEmfVeqKtM

 

Så det at, i noens øyne, Palin vant debatten i går forundrer meg forsovet ikke. Så forvrengt syn på virkeligheten kan jeg ikke fatte at folk har. Det at folk sier hun vant valget pga hun kunne snakket pisspreik flytende uten stopp er jo helt utrolig. Er det det folk vil ha en gang til? Var det ikke nok med Bush?

Dette er en leder vi velger. En leder for verdens eneste supermakt. Da er en tørr politiker som har peiling veldig mye bedre enn en dame som straight down ikke har peiling.

Endret av sull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at noen kan mene at Palin vant debatten i går, men en vet jo aldri med republikanerene. Gang på gang så vridde hun seg unna spørsmål og gikk tilbake til tidligere saker hun hadde dybde i. Hun prøvde å være sjarmerende, men det falt jo bare helt igjenom. Men man skal ikke se bortifra at hun nådde ut til "white trash" i stater som North Dakota osv.

 

Tragisk at republikanerne fikk omgjort debattiden, det sier det meste om hvor skamfulle de er over å ha denne kvinnen som McCains "running mate". Hadde det vært en debattid på 5 minutter hadde Biden kjørt enda mer over Palin enn det han gjorde i går.

Lenke til kommentar

Sonja84:

 

La oss ta litt straight talk. Er du helt seriøs?

Mener du McCain/Palin er bedre egnet til President og VP 2008 enn det Obama/Biden er? Det er et JA/NEI spørsmål.

 

Tenk igjennom litt. Utdyp valget ditt. Hvorfor mener du det osv.

Endret av sull
Lenke til kommentar
Sonja84:

 

La oss ta litt straight talk. Er du helt seriøs?

Mener du McCain/Palin er bedre egnet til President og VP 2008 enn det Obama/Biden er? Det er et JA/NEI spørsmål.

 

Tenk igjennom litt. Utdyp valget ditt. Hvorfor mener du det osv.

 

Ikke alle tenker likt. Norge er kanskje blant de mest politisk ensrettede og minst mangfoldige landene som finnes. I USA er tydeligvis ikke alle enig med deg om at det er så enkelt. Så selv om jeg ville stemt Obama selv så synes jeg det er tullete å kritisere folk som tenker annerledes, spesielt når man ikke engang gidder å argumentere men bare krever at de skal mene det samme som deg.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt mye mer Obama-vennlig etter at Sarah Palin ble vise-president. McCain som president tror jeg kunne blitt bra, men hvis noe skulle skje med McCain og Palin ble president... :scared:

 

- Alaska har en veldig smal maritime grense til et annet land, Russland, og på vår andre side grensen til Canada, sa Palin.

 

Say what?

Lenke til kommentar
Jeg har blitt mye mer Obama-vennlig etter at Sarah Palin ble vise-president. McCain som president tror jeg kunne blitt bra, men hvis noe skulle skje med McCain og Palin ble president... :scared:

 

- Alaska har en veldig smal maritime grense til et annet land, Russland, og på vår andre side grensen til Canada, sa Palin.

 

Say what?

 

Dette er ingenting. Det er mye mer alarmerende at hun har et barns forståelse av politikk, at hun ikke visste hva Fannie Mae og Freddie Mac er, at hun ikke vet hva Hamas er, at hun ikke kan nevne hvilke aviser hun leser, at hun stiller opp til visepresident-debatt og nekter å svare på spørsmålene, og at hun kaller John McCain en maverick men ikke kan peke på spesifikke saker hvor han har vært en maverick. Hun mangler grunnleggende kunnskaper på alle områder, og kan derfor ikke henvende seg til det amerikanske folk som en seriøs, intelligent politiker, så hun må selges som en overdrevet folkelig tulling, med sine "gee, golly gosh willikers, doggonit" og blinking(!). Hun er bare en høytfungerende idiot uten noen intellektuelle kvaliteter, akkurat som George W. Bush, så Det republikanske partiet har ingen annen mulighet enn å selge henne som en karikatur av en rotekte, jordnær, smalltown-amerikaner, nøyaktig slik de gjorde med Bush. Bush ble solgt som en folksy cowboy fra Texas, som elsket å være på ranchen sin, men nå, noen måneder før han skal gå av som president, har han lagt ranchen sin ut for salg. Cowboy-imaget var altså bare en løgn, akkurat som som Smalltown Sarah er en løgn.

Lenke til kommentar
Palin bestemte seg for å gå til Fox å grine om Kate Couric intervjuet nå. Må da ærlig talt kunne tåle kritiske spørsmål hvis du har ambisjoner om å bli visepresident..

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=537548

 

Sannheten er at McCain-kampanjen har skaffet henne en infomercial på Fox "News" Channel med "reporteren" Carl Cameron (hvis kone jobbet i Bush-kampanjen), hvor hun har blitt bedt om å sutre over at hun ble INTERVJUET og stilt NORMALE SPØRSMÅL som avslørte hennes totale mangel på kunnskap. Dette er intet annet enn brannslukking med hjelp fra GOPs talerør, Fox News Channel. Fox News er en vits, Palin er en vits og Det republikanske partiet er en vits. Dette er alt de har å fare med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...