Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linken viser bare at de som gidder å trykke, av dem som leser Drudge Report så har Palin 70 % oppslutning.

Og nå er vel Drudge Report et fluepapirt på tabloide republikanere uansett.

 

En mer edruelig undersøkelse fra CNN sier

The CNN/Opinion Research Corp. said 51 percent of those polled thought Biden did the best job, while 36 percent thought Palin did the best job.

cnn

Lenke til kommentar
.....

Sonja84: Det er interessant å se at du ble imponert av henne. Er det fordi du er partisk til kjønnet hennes, eller er det den folkelige tonen som er koseligere å høre på enn kjedelige tørrpinne-med-fakta-til-å-støtte-påstander Biden?

 

Nei, Palin gjorde rett og slett en veldig god figur i debatten, hun var den som var mest konkret, hadde mest energi, og virket som om hun mente det hun sa. Biden, ja, hva kan jeg si om ham. Ofte virket det som om han ble lei av sine egne svar, så uengasjert var han. Obama og Biden snakker om change, og dette er altså to senatorer, egentlig er det Palin som står for en reell change. Palin er den som virkelig kan filleriste det høybyråkratiske Washington.

 

 

Filleriste washington ja :roll: først må hun kansje lære seg hva som foregår i russland :!: erlig talt, tror du hun fra og gå fra 2 intervjuer som hun beviste at uten inntrente svar er hun 100% clueless, til og få peiling på så kort tid?

la meg svare på det for deg..... NEI! hun fikk et manus hun trente på hun fremførte det godt og hektet på litt "jeg er glad i middelklassen" BS på toppen. enig i at biden ble litt tørr men ærlig talt USA trenger ikke en mamma til visepresident, de trenger noen som vet hva de snakker om, og obama sin visjon om forandring + biden sin kometanse og erfaring tror jeg kan bli dynamitt.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Kan i utgangspunktet være mer enig i at Palin har mer utstråling, og sjarm når hun snakker. Men det er jo helt komplett umulig å komme unna at alle svarene hennes er til tider unnvikende, og hun er enormt flink til å gå bort fra tema og skjære inn på noe hun er god på, nemlig å henvende seg til den amerikanske kjernefamilien, med 2,4 barn og stasjonsvogn.

 

Biden på den andre siden kan virke kjedelig, men hvis du hører etter hva han sier, istedenfor hvordan han sier det er det ikke tvil om at han hadde gjort en uendelig mye bedre jobb i DC enn Palin.

 

Men for all del, gi Palin 10 år på senatet/kongressen, og hun kan bli en skikkelig slugger hun.

Lenke til kommentar
Nei, Palin gjorde rett og slett en veldig god figur i debatten, hun var den som var mest konkret, hadde mest energi, og virket som om hun mente det hun sa. Biden, ja, hva kan jeg si om ham. Ofte virket det som om han ble lei av sine egne svar, så uengasjert var han. Obama og Biden snakker om change, og dette er altså to senatorer, egentlig er det Palin som står for en reell change. Palin er den som virkelig kan filleriste det høybyråkratiske Washington.

 

Jeg tror det er sånn mange amerikanere tenker. Bryr seg knapt om innholdet i det noen av kandidatene sier, men fokusrerer på hvordan de opptrer.

Lenke til kommentar

Drudge Report er en en kilde jeg stoler på. Trenger jeg å minne deg på at Drudge Report er den som først turte å skrive om Monica Lewinsky/Clinton skandalen, mens alle andre medier sårt prøvde å beskytte Clinton.

 

Uansett, det virker som at noen av dere sov under debatten, kan jo forstå det da Biden var uengasjerende, men les utskriften fra debatten, så ser dere hvem som svarte to the point på spørsmålene, og som var sammenhengende.

 

UTSKRIFT VP-debatten

Lenke til kommentar

så druge report siden de først kom med sladder om presidenten er en god kilde? bedre en cnn? ok da vet jeg det :wee:

 

og ja biden var uegasjerende ingen som nekter for det! men det er ikke en modellkonkuranse vi har her. obama er engasjert nok for 5 så det er ikke et problem. synes det begyner og rakne for sonja nå :p

 

den dagen jeg gidder lese hele det trancritet fra debatten skyter jeg meg selv, debatten er ikke så viktig og uansett hvor mye jeg mener noe har jeg ikke stemmerett. jeg så debatten og fulgte med med et ukritisk øye til palin, selv om jeg må si jeg lo et par ganger da de drøyeste "bytte tema" hennes kom

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Drudge Report er en en kilde jeg stoler på. Trenger jeg å minne deg på at Drudge Report er den som først turte å skrive om Monica Lewinsky/Clinton skandalen, mens alle andre medier sårt prøvde å beskytte Clinton.

Kun fordi at Drudge Report har en skandalpreget journalisme betyr langt fra at det er en sikker kilde.

 

[Matt] Drudge has estimated that 20 percent of his reporting is wrong.

ABC

 

Les mer om hvor pålitelig Drudge Report er på wiki :)

 

Dessuten så viser den spørreundersøkelsen som du henviser til kun at 70 % av dem som gidder å trykke og samtidig leser drugde mener Palin gjorde en bedre figur.

Den har overhode ingen statistisk validitet.

Lenke til kommentar
Nei, ikke for at de kom med sladder, men fordi at de skriver fakta, og ikke prøver å beskytte ekle demokrater, slik som mainstream media

Matt Drugde er en uttalt konservatist, og mtp de oppslagene som har skapt rystelser eks Lewinsky-saken, og de store sakene han senere må trekke tilbake, så er det tydelig at han heller beskytter republikanere.

Lenke til kommentar
så druge report siden de først kom med sladder om presidenten er en god kilde? bedre en cnn? ok da vet jeg det :wee:

 

Nei, ikke for at de kom med sladder, men fordi at de skriver fakta, og ikke prøver å beskytte ekle demokrater, slik som mainstream media

 

 

så det slår ikke deg, som tydeligvis er en snørrete og ekkel republikaner at mange andre republikanere tenker NØYAKTIG det samme som deg og legger in stemmen sin der?

 

flott sikker kilde du har :thumbdown:

 

med et enkelt google søk kan jeg finne kilder på at 90% mener at iran kommer til og angripe usa. det betyr ikke det at dette er noe jeg farer med som et argument for noe! rent bortsett fra og bevise for deg hvor håpløs argumentasjonen din er.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Drudge Report er en en kilde jeg stoler på. Trenger jeg å minne deg på at Drudge Report er den som først turte å skrive om Monica Lewinsky/Clinton skandalen, mens alle andre medier sårt prøvde å beskytte Clinton.

 

Uansett, det virker som at noen av dere sov under debatten, kan jo forstå det da Biden var uengasjerende, men les utskriften fra debatten, så ser dere hvem som svarte to the point på spørsmålene, og som var sammenhengende.

 

UTSKRIFT VP-debatten

 

Hvem som svarte til point? Kjappe utdrag:

 

" IFILL: Governor, please if you want to respond to what he said about Sen. McCain's comments about health care?

 

PALIN: I would like to respond about the tax increases. We can speak in agreement here that darn right we need tax relief for Americans so that jobs can be created......."

 

IFILL: Would you like to have an opportunity to answer that before we move on?

 

PALIN: I'm still on the tax thing because I want to correct you on that again. And I want to let you know what I did as a mayor and as a........

 

PALIN: Well, the nice thing about running with John McCain is I can assure you he doesn't tell one thing to one group and then turns around and tells something else to another group, including his plans that will make this bailout plan, this rescue plan, even better.

 

I want to go back to the energy plan, though, because this is -- this is an important one that Barack Obama, he voted for in '05......

 

"You know what I had to do in the state of Alaska?"

 

Biden: There are ways to help people now. And there -- ways that we're offering are not being supported by -- by the Bush administration nor do I believe by John McCain and Gov. Palin.

 

IFILL: Gov. Palin, is that so?

 

PALIN: That is not so, but because that's just a quick answer, I want to talk about, again, my record on energy versus your ticket's energy ticket, also.

Lenke til kommentar

IFILL: Let's talk conventional wisdom for a moment. The conventional wisdom, Gov. Palin with you, is that your Achilles heel is that you lack experience. (The) conventional wisdom against you is that your Achilles heel is that you lack discipline, Sen. Biden. What is it really for you, Gov. Palin? What is it really for you, Sen. Biden? Start with you, governor.

 

PALIN: My experience as an executive will be put to good use as a mayor and business owner and oil and gas regulator and then as governor of a huge state, a huge energy producing state that is accounting for much progress towards getting our nation energy independence and that's extremely important.

 

But it wasn't just that experience tapped into, it was my connection to the heartland of America. Being a mom, one very concerned about a son in the war, about a special needs child, about kids heading off to college, how are we going to pay those tuition bills? About times and Todd and our marriage in our past where we didn't have health insurance and we know what other Americans are going through as they sit around the kitchen table and try to figure out how are they going to pay out-of-pocket for health care? We've been there also so that connection was important.

 

Veldig "to the point" må jeg si ...

Lenke til kommentar
les utskriften fra debatten, så ser dere hvem som svarte to the point på spørsmålene, og som var sammenhengende.

Palin: And I may not answer the questions that either the moderator or you want to hear, but I'm going to talk straight to the American people and let them know my track record also.

 

Ser ikke ut som Palin er enig med deg. (:

Lenke til kommentar

ahaha ærlig talt å si at palin gjorde en god figur er latterlig! Det er bare en ting jeg trenger å si og jeg har sagt det før og skal nå si det igjen:

 

Først si HVEM som IKKE hadde klart å øve inn +-3 temaer og vri alle spørsmål over til det og DERFOR aldri gå i stå?

 

Og angående hvorfor hun driter seg ut med å ikke klare å svare i intervjuer er jo helt klart beviset på at hun mangler kunnskap! I en debatt så ledes den av debatt lederen og om man ikke vil så trenger man ikke svare på spørsmålene/anklagene til den andre parten ettersom man egentlig snakker til debattlederen og derfra kommer det som oftest bare generelle spørsmål og det var dette vi fikk se i går. Hadde biden og palin fått debattert mot hverandre i en mer intervjuaktig debatt der de kunne snakket direkte med hverandre og kunne krevd svar så hadde de blinde virkelig fått sett at hun er en idiot!

 

Men dessverre så er ikke USA slik vi hadde trengt det å være. Veldig mange folk stemmer dessverre av helt feil grunner og glemmer alt som heter politikk. Ja det at palin ikke gikk i stå vil kanskje gi henne flere stemmer og noen folk vil faktisk prestere å si at hun gjorde det bra og i ekstreme tilfeller at hun vant...

 

og det at "eksperter" sier at hun snakker mer riktig i forhold til at vanlige folk skal forstå er bare en bekreftelse på hvor dumme store deler av amerika er... Jeg så hele debatten live kl 3-5 om natta og hadde null problemer med å forstå alt biden sa og det tror jeg de fleste amerikanere gjorde og MEN problemet er at det ligger i huet og det at palin snakker som en redneck gjør at de selv tror at det er det de forstår bedre...

Lenke til kommentar

la meg bare få utrykke hvor mye jeg ler akkurat nå :rofl:

 

sånn spøk til side, her er KLIPP - LIM fra vg jeg spurte USA "ekspert" som hadde nettmøte idag. og ja det er mye skrivefeil men jeg sitter på jobb så rettskriving er ikke topp pri akkurat nå.

 

Solid i småstater?

Innsendt av: skeptisk, 03/10 - 2008 kl. 12:36

 

Jeg synes at hun spilte vanvittig på alaska og dro hensynsløst mye sammenligninger mot "sånn vi gjorde det i alaska" for meg virker det som hun kan være solid der hun var men en helt upassende Visepresident kanditat, hun har jo rett og slett ikke peiling på hva som skjer utenfor sin egen stat.

 

jeg synes også det blir feil og si at hun klarte seg bra når hun strengt tatt ikke gjorde mer en og spy ut innøvd manus, noe jeg ser 8 klassinger gjør dagelig. lite passende for en person som med stor sansynelighet kan bli øverst kommanderende i et av verdens mektigeste land en dag.

 

hva tenker du i forhold til dette?"

 

Jeg tenker nok som deg. Det var ikke noe sus over deltakelsen hennes, men heller ingen katastrofe. Det bør helt klart være et mål i norsk skole at norske barn og unge skal bli like gode å debattere som Palin.

 

Hilsen Kjell Lars Berge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...