Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
begynner å bli mer og mer slakt. angående miljø så var palin tragisk, snakket som om usa har vært en rollemodell på det området til nå. og nå angående irak, white flag of surrender?? k...

 

Hun får en 16 mnd. tilbaketrekningsplan til å bli "surrender"

 

Jeg er skremt av tanken på at denne kvinnen kan bli VP, og president hvis McCain stryker med.

 

Jeg sier ikke at hun er dum, men hun kan ikke mye nok til å være i den posisjonen hun er i nå.

 

 

EDIT: Palin vet ikke en gang hvor USA sin ambasade ligger i Israel..

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Begge svarer hvertfall veldig kjapt og kontant på alt de blir spurt om. Palin kom ikke frem som en sløv bimboaktig fjolledame i det minste. Hun svarer godt for seg, og stopper ikke for å tenke seg om heller. Begge er tydelig ekstremt godt forberedt på alle typer spørsmål, garantert hjulpet av gode rådgivere som har tenkt gjennom alle mulige spørsmål som ville komme på forhånd.

 

Men jeg heller mot Biden..Disse mann/dame publikumsstemmene som går nederst på skjermen har jo stort sett fulgt hverandre hele tiden. Palin nevner denne maverick-greia litt for mye, når det som Biden sier, ikke er ting folket faktisk har noe bruk for. Men mange som forventet at Palin bare skulle drite seg ut og ikke svare for seg overhodet, sitter nok slukkøret der borte nå og tenker "faen, dama kan jo tenke og svare for seg likevel!"

 

Closing statements kan de jo øve på forhånd, men alle disse spm vi har fått i 1,5 time har jo ikke vært innøvde svar. Selv om administrasjonen deres sikkert har tenkt på spørsmål i samme retning.

 

Mange forventet kanskje at Palin bare skulle drite på draget og være dum og uvitende som i det intervjuet det ble referert til før sendinga startet. Men det har jo ikke skjedd.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Mulig jeg er noe biased. Men jeg vil si at Palin hadde problemer når hun måtte "utenfor manus". Særlig var det veldig å vri seg vekk fra spørsmålene og begynne å snakke om track-record i Alaska.

 

Palin snakket mye, men sa lite.

 

Men hun klarte seg langt bedre enn forventet. Noe som kanskje har noe med den begrensede tiden som ble gitt til de ulike emnene.

 

Som BBC-kommentatorene nevnte. Palin trengte ikke å vinne, hun trengte bare ikke å tape. Med tanke på at hun så ut som "a deer in the floodlights" på intervjuene tidligere.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Høh. Palin svarer jo knapt på spørsmålene, det er som å høre en valgtale, ikke en debatt. Og jeg tror det er første gang jeg har hørt et SHOUTOUT i en debatt. Hehe.

 

Lite substans, mye "sjarm". Forøvrig var det interessant å se henne snakke til Biden, men snakket rett inn i kamera. Det var ikke så mye retorikk og argumentasjon, det var mer rettet rundt å følge manus og holde tale til folket.

Lenke til kommentar

bytex, totalt uenig. ja greit nok hun kommer ikke ut som idiot etter dette men slik har hun aldri vært. men hun kommer svært dårlig ut av dette i mine øyne spesielt ettersom hun gang på gang nekter å svare på spørsmål/anklagene som ikke ligger innenfor de 3-4 temaene hun har øvd inn på forhånd. Biden klarer å svare for seg og diskutere ethvert tema og forsvare obamas politikk på alle områder. Jeg er litt skuffet over at debatten ble mer slik at de bare svarte rett på spørsmålene og ikke nok debatt imellom dem og virkelig komme i kjernen på dissse temaene og få skikkelige svar på anklager men slik blir det når du bare har en og en halv time til å gå gjennom mange temaer i den eneste debatten disse to kommer til å ha med hverandre.

 

Jeg vil også legge til at jeg lurer på hvordan mccain og palin skal fikse wallstreet og grådigheten etc med mindre statlig kontroll...

 

Obama for president! Og med det så sier jeg god natt, skal opp om 3 timer....

Lenke til kommentar

Hovedsaken for Palin her var nok å ikke nødvendigvis vinne, men å gjenvinne tilliten at hun faktisk kan snakke for seg, og ikke bare vimse rundt som et skremt rådyr på direkte, uforberedte spørsmål. Altså å ikke drite på draget eller tape direkte.

 

Jeg vil ha et skifte i regjering der borte, men Palin overrasket meg i debatten. Men Biden vant nok på det profesjonelle planet.

Er ikke så tungt engasjert i USA at jeg kaller med demokrat eller republikaner. Men Bush-regjeringen har drete på draget, og det vet begge kandidatene hvertfall.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...