Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir ikke forbauset om den jenta ikke visste hva et kondom er. Det er feks en stor prosenandel i USA som ikke vet hva evolusjon er, eller tror på det. Men samme det. Dessuten så drives det anti-kondom kampanjer som sier at de ikke er så effektive og så videre.

 

Uansett så tror jeg ikke dette vil påvirke valget noe særlig. Så lenge jenta føder barnet og får et shotgun wedding så er nok de kristenkonservative klare for å tilgi. Palin ble jo også valgt som visepresidentkandidat for å "stjele" kvinnelige Hillary-velgere fra Demokratene. Men disse vil nok ikke bry seg så mye om denne saken.

 

Jeg hørte også Obama på radioen i dag der han tok sterk avstand fra å bruke en kandidats familie og særlig barn mot dem. Men det kan jo hende at noen Obama-tilhengere vil prøve å brukde dette uansett. Jeg tror det hadde vært verre hvis det var en demokrats datter som ble gravid. Jeg har et inntrykk av at republikanerne er mer villig til å bruke kandidaters personlige og økonomiske historie mot dem. Jeg tenker jo da særlig på Clinton-Lewinski-Whitewater-Paula Jones.

 

edit: la til litt om kondom.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

mye mulig det er slik dere beskriver, alikevel synes jeg det er rart at en 17åring ikke vet om egenskapene til en kondom.

 

men over til det mer viktige: og holde macbrain ute, han vil og kommer til og lage mere krig for og sørge for "USA sine kjerne interesser" samtiding som han ytterligere kommer til og onnanere i tryne på middelklassen og føre en finanspolitikk som ikke ligner rotta.

 

håper virkelig Obama får sjangsen til og bevise at han kan gjennomføre ambisjonene sine for det tror jeg virkelig han vil, spessielt fordi han er FØRSTE svarte president og havner i en rolle hvor han praktisk talt på representere sin egen rase, vilket legger mer press på og prestere. just my eight bucks

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Helt jevnt i siste meningsmåling fra CNN gjort etter at Palin-valget ble kjent:

 

The poll, released by CNN, found that the Democratic team of presidential nominee Barack Obama and his running mate Joe Biden and the Republican team of John McCain and Sarah Palin were in a virtual tie.

 

The Obama-Biden ticket led the McCain-Palin ticket by one point, 49 percent to 48 percent, within the statistical margin of error.

Syke forskjeller på pollene hvis man leser litt rundt. Poll: Obama/Biden Take Eight-Point Lead Democratic Ticket Gets Boost After Convention, CBS News Poll Finds

Lenke til kommentar
Urk, akkurat i det venstresiden begynte å nærme seg statusen som de som ikke slengte dritt i denne kampanjen, så kommer Palin-saken med datteren og "barnebarnet" og har potensiale for å ødelegge.

Dette er jo et direkte resultat av Palins latterlige ståsted når det gjelder prevensjon. Hun ønsker å bekjempe prevensjon og heller tvinge ungdommer til å avstå fra sex. Datteren hennes havnet deretter i en situasjon som er veldig vanlig blant ungdom som "avstår fra sex". Problemet er at de ikke avstår fra sex. De avstår bare fra prevensjon.

 

Palins egen datter er beviset for Palins idioti.

 

 

Du vet ingenting om hva slags seksualundervisning datteren har fått

Jo, det vet vi veldig godt, siden moren er en fanatisk prevensjonsmotstander som kun vil lære ungdommen avholdenhet. Moren er visstnok medlem av en "feministgruppe" som er motstandere av abort (som Palin selv) og som jobber for å forby prevensjonsmidler.

Lenke til kommentar
Du vet ingenting om hva slags seksualundervisning datteren har fått

Jo, det vet vi veldig godt, siden moren er en fanatisk prevensjonsmotstander som kun vil lære ungdommen avholdenhet. Moren er visstnok medlem av en "feministgruppe" som er motstandere av abort (som Palin selv) og som jobber for å forby prevensjonsmidler.

Feminists for Life er riktignok fanatiske abortmotstandere, men de er ikke imot prevensjonsmidler. Et av de viktigste målene til FFL er å promotere prevensjonsmidler for å unngå aborter, det er noe palin visstnok støtter. At hun er imot seksualundervisning i skolene er en annen sak.

 

e: FFL har visst ikke noe vedtatt syn på prevensjon, men de er i hvert fall ikke motstandere av prevensjonsmidler. Derimot er de i mot dødsstraff. Tenk det, den fremtidige republikanske presidenten i USA kan være dødsstraffmotstander!

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Palins egen datter er beviset offeret for Palins idioti.

True, men sånn sett er Palin offeret for hvordan hun selv ble oppdratt. Snart kommer datteren til Palin, med mindre noe mirakuløst skjer, til å oppdra barnet sitt til å avstå fra sex og ikke fortelle henne om prevensjon.

 

The Republican Circle of Life. Hakuna matata!

Lenke til kommentar
- Palin er kreasjonist, og mener kreasjonisme bør læres bort på skolen: "Teach both. You know, don't be afraid of information. Healthy debate is so important, and it's so valuable in our schools. I am a proponent of teaching both."

Dette med kreasjonisme forundrer meg stadig.. .hvordan i alle dager kan såpass mange Amerikanere narre seg selv til å tro at kreasjonisme er en vitenskap og et "alternativ" til evolusjonsteori??

Lenke til kommentar

Hvis man ikke kan noe om biologi, noe de fleste ikke kan, så kan svært svake (men overbevisende) logiske argumenter, i tillegg til Bibelen, være nok til at man tror på kreasjonisme. De sier ting som "Du tror vel ikke at alt bare plutselig oppstod?" eller "Kan noe så komplekst som et menneske dukke opp helt tilfeldigvis?", og da biter de på og går videre med livet. Den store sannheten om verden er at de som bryr seg om astronomi og evolusjon og biologi og hvor vi kommer fra blir like forbauset hver gang de møter et menneske som ikke bryr seg om sånt. Personlig synes jeg det er grusomt når presidenten sier "I haven't made up my mind about evolution", ikke fordi det er en så dum ting å si, men fordi jeg vet at han ikke har tenkt på det. Han leser ikke om emnet, han vil ikke vite sannheten - og sånn sett er han som svært mange andre.

Lenke til kommentar
Palins egen datter er beviset offeret for Palins idioti.

True, men sånn sett er Palin offeret for hvordan hun selv ble oppdratt. Snart kommer datteren til Palin, med mindre noe mirakuløst skjer, til å oppdra barnet sitt til å avstå fra sex og ikke fortelle henne om prevensjon.

Tja, nå gjenstår jo det å se da. Kanskje det er evolusjonen som spiller fam. palin et puss, hvor ironisk ville ikke det vært?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Det er jo Palins egen policy på sex-undervisning som spiller datteren hennes et puss da. Hadde datteren brukt prevensjon istedenfor å satse på "avholdenhet" (LOL) hadde hun sannsynligvis ikke vært gravid nå.

 

 

Dette med kreasjonisme forundrer meg stadig.. .hvordan i alle dager kan såpass mange Amerikanere narre seg selv til å tro at kreasjonisme er en vitenskap og et "alternativ" til evolusjonsteori??

Religiøse fundamentalister prøver jo aktivt å spre løgnproaganda om evolusjonsteorien. Ser ut som de lykkes til en viss grad.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Nå kan det vise seg er Palin ikke er noe mer enn en hykler når det gjelder sitt anti-korrupsjonsarbeid. Sparka en politisjef som ikke ville sparke eksmannen til søstera. Hun har også sørget for at hennes egen hjemby har fått ekstra store bevilginger. Noe hun har kritisert andre politikere for. Republikanerne har en tradisjon for hykleri, men som regel gjelder dette sex. Demokratene ligger litt etter når det gjelder denne amerikanske tradisjonen.

 

Artikkel i Blabladet

Lenke til kommentar
Det hadde egentlig ikke bekymret meg hvem eller hva Palin var, hadde det ikke vært for at "5 time face cancer man" (som Jon Stewart så fint kalte ham) er så gammel. Da kan det fort bli henne i førersetet.

 

Vel, McCain har en veldig aktiv mor på 97 år som har vært ute med han på kampanje. Man skal ikke utelukke noe, men når han har fått en legeærklering på at helsen er veldig bra, så er jeg ikke spesielt bekymret for det. Jeg tror sjansen for at en president blir myrdet (dessverre) er større enn naturlig død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...