Battone Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Enda en gang har viasat/tv3 klart å ødelegge en landskampskveld. Jeg skjønner at dem ønsker seg flere seere, men dette er ikke måten å gjøre det på.. Har ikke viasat og kommer aldri til å få det så lenge jeg må betale for møkka. Selvsagt ønsker dem å skape motforestillinger mot en kanal så send den for guds skyld på en liten dritt-nisjekanal som ingen kjenner til eller ønsker å vite av, derimot er ønsket å få en positiv presentasjon av en kanal så er det ødelagt med slike stunts som dette.. Landskampene har vært fredet og blitt sendt på de store kanalene, til nød har tv3 sendt dem, men Viasat4.. Alt jeg kan si er; Brenn Viasat, brenn Tv3..... Mine 2 cent.. Lenke til kommentar
RyanReynolds Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kjedelige greier. Ålreit at kampene går på TV3, men Viasat 4? Nei, unødvendig å sende kamper på den kanalen. Heldigvis har jeg kamerater som har del kanalen. Og i tillegg viser vel puber morgendagens kamp? Så, dere som bor i storbyer er ganske heldige. Dere kan se kampene ute på pub. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kjedelige greier. Ålreit at kampene går på TV3, men Viasat 4? Nei, unødvendig å sende kamper på den kanalen. Heldigvis har jeg kamerater som har del kanalen. Og i tillegg viser vel puber morgendagens kamp? Så, dere som bor i storbyer er ganske heldige. Dere kan se kampene ute på pub. Ja og der er det jo ikke crampacked av fulle og slitsomme mennesker, hvorav alt fra 20 til 50 prosent faktisk er der for å se kampen alt etter typen utested. Resten bråker og drikker. Fins jo noen få gode fotballpubs, men da må man være på plass tidlig for å få en brukbar sitteplass. Ganske egoistisk gjort av TV3, de mener vel det er god reklame for den nye kanalen, men de gjør jo bare alle som ikke har Viasat4 piss forbanna over å ikke få sett landskamper og CL slik vi er vant til. Kommer i alle fall ikke til å skifte fra Canal Digital nå, da betaler jeg heller for kampbilletter individuelt og streamer over nettet. Lenke til kommentar
3Maldini Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg syns ikke Viasat skulle hatt rettighetene på landskampene, samdtidelig at noen av dem er for kritiske samtidelig at Viastat tror dem henter inn folk som "tror dem vet best" folk. Hvorfor ikke landskampene, sier seg selv, kampene burde gått på nrk eller tv2 det har alle samdtidelig at Viasat ikke er norsk, og når vi sender Norge på tv bør ikke vi nordmenn å betale for å se Norge. Endret 16. oktober 2007 av 3Maldini Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Når Premier League gikk over på betal var det skrekk og gru, når Tv2 til neste år sender tippeligaen igjen blir mye betal. Viasat4 er med i kabel-tv pakken til de fleste. Å var vel to tredeler av Norge som hadde den kanalen? Ikke en tredel har canal+, å langt færre har tv2 sport. I tillegg betaler de fleste unge ikke tv-lisens, men skrike over at Nrk ikke viser landskamper det skal dem? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Landskamper burde i det minste vært fredet. Det samme gjelder egentlig større mesterskap som EM og VM. Det er greit å betale for Tippeliga / Premier League / CL / annen fotball. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Koffor i all verden sender de EM-kvalifiseringer på kanaler som bare halvparten av befolkningen har? Det er jo helt meningsløst at Landskamper ikke sendes på en Nasjonal tv-stasjon som tv2 eller nrk. Endret 17. oktober 2007 av Samegerilja Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Koffor i all verden sender de EM-kvalifiseringer på kanaler som bare halvparten av befolkningen har? Det er jo helt meningsløst at Landskamper ikke sendes på en Nasjonal tv-stasjon som tv2 eller nrk. Sant! Men de andre kampene i EM-kvalifiseringen som går nå har jo blitt sendt på Tv2, eller? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det meste av fotballsendinger går nå på betal-tv. Ser ikke hvorfor viasat nå plutselig som eneste kanal ikke skal kunne tjene litt penger på å ha rettighetene, de har tross alt betalt ganske mange millioner for de rettighetene. Slutt å klag, skaff deg heller tv-kanalen det er snakk om eller dra å se kampen. Er ingen menneskerett å se på en fotballkamp. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Viasat sender bortekampar, TV2 heimekampar. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Viasat sender bortekampar, TV2 heimekampar. Er det sånn det fungerer ja. Trodde det var TV2 på lørdager, og Viasat i uka jeg Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det meste av fotballsendinger går nå på betal-tv. Ser ikke hvorfor viasat nå plutselig som eneste kanal ikke skal kunne tjene litt penger på å ha rettighetene, de har tross alt betalt ganske mange millioner for de rettighetene. Slutt å klag, skaff deg heller tv-kanalen det er snakk om eller dra å se kampen. Er ingen menneskerett å se på en fotballkamp. Er ingen menneskerett, men hvis du sammenligner med ski om vinteren vises det hver bidige dag. Synes bare at nasjonale sportsbegivenheter burde sendes på riks-tv, som man nu betaler ihvertfall nrk lisensen for. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Viasat on demand any1? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Viasat on demand any1? Joda, grei tjeneste det. for de som har Windows Mediaplayer 10 eller nyere. Noe jeg ikke kan laste ned av visse grunner. Synes WMP9 burde hatt støtte enda Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er ingen menneskerett, men hvis du sammenligner med ski om vinteren vises det hver bidige dag. Synes bare at nasjonale sportsbegivenheter burde sendes på riks-tv, som man nu betaler ihvertfall nrk lisensen for. Er du villig til å legge på en tusenlapp til for at du skal få sett lamdskampene, syns tv-lisensen er allerede for høy. Ser at du sammenligner med ski osv, men har aldri hørt at NRK har måttet betale flere hundre millioner for de tv-rettighetene. Slik sett så klager over at vi lever i et kapitalistisk samfunn der de som er villig til å betale mest får varen. Ikke glem at mye av pengene er med på å støtte breddeidretten. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Viasat on demand any1? Joda, grei tjeneste det. for de som har Windows Mediaplayer 10 eller nyere. Noe jeg ikke kan laste ned av visse grunner. Synes WMP9 burde hatt støtte enda Vel, da syntes jeg ikke så synd på deg..... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) kamp i dag omg... skulle se den jeg.... Etter det jeg vet så alle som har viasat minste pakke på parabol (og annet utstyr) samt canal digital og get sin kabel tv, også rikspakken og lyse sitt fibernett som hadde ztv har i dag Viasat 4. Endret 17. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er ikke alle som bor sør i Norge og har tilgang til kabelnett og den nye digitale tv hverdagen. Har jo faen ikke sagt at jeg er villig til og betale en tusenlapp for og se den landskampen. Men har jo lest og hørt hvor mye Nrk freks går med overskudd i milliardklassen pga inntektene fra lisensen. Ja men er ikke det litt drøyt at man sender ski hver dag i mange uker. Mens når det gjelder Landskamper (og ikke tippeligaen) sendes det bare hjemmekamper og ikke bortekamper (hvor er logikken)? Ja fotballen koster mer en skisporten, men når opptil 500-600 000 ser på fotballen hver gang det sendes. Tror jeg ikke det er noen "tap" situasjon for kanalen(e). Nå vet ikke jeg hvor mange som ser kampene når de går på Viasat. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Det er greit at folk blir irritert når kamper de vil se sendes på kanaler de ikke har. Selv er jeg så heldig at jeg har alt av norske kanaler som sender sport, utenom Viasat Sport 1/2/3, så jeg skal ikke klage. Men man må jo nesten se på det fra et forretningsperspektiv også. Kanalene er nødt til å tjene på rettighetene de har kjøpt, ellers vil de ikke ha råd til hverken å produsere TV til folket eller å kjøpe lignende rettigheter i fremtiden. Og når Viasat nå har åpnet en ny TV-kanal, så er det egentlig naturlig å profilere denne ved å sende attraktive program, deriblant fotball, på den nye kanalen for at folk skal få øynene opp for den, ellers ville kanalen kun bli forbigått i stillhet. Det er egentlig bare til å forberede seg på at all fotball i fremtiden vil sendes på betal-TV. Tippeligaen blir i stor grad betal-TV nå, det er vel kun én kamp hver runde neste sesong som skal sendes direkte på TV2, ettersom TV2 kutter ut Zebra-kampene og fører dem over på TV2 Sport. Primera Division er 100% betal-TV i Norge via TV2 Sport. Premier League er allerede 100% betal-TV på Canal+, det samme gjelder Serie A. EM vil i stor grad bli betal-TV, men vi vet ikke detaljene for hvor stor grad enda. En del kamper vil nok likevel sendes på TV2 eller andre offentlige kanaler hvis rettighetene for enkeltkamper blir solgt til for eksempel NRK. VM i 2010 regner jeg med vil bli nesten kun betal-TV. Champions League, FA-cup og ligacup er det Viasat som har rettighetene til, og mange av disse kampene blir sendt på åpne kanaler, men samtidig er det mange som må betale ekstra for TV3/Viasat 4, eller som ikke har tilgang til dem i det hele tatt. En del av Champions League, FA-cup og ligacup sendes også på Viasat Sport 1/2/3, som er betal-TV. Om noen år (to år?) så vil man bli nødt til å betale for hovedkanalen TV2 også. NRK er jo på en måte betal-TV allerede ettersom man må betale lisens, men de sender ikke mye fotball lenger. Konklusjon: Betal-TV vil være fremtiden, hvert fall for fotball. Det er enkelt og greit slik det vil bli. Etterspørselen er så stor og rettighetene så dyre at TV-kanalene ikke lenger har råd til å finansiere det kun ved reklame, og dermed må betal-TV til. Jeg er klar over at det er veldig kjipt for mange, men det er ingenting å gjøre med det. Og for å være helt ærlig synes jeg det er rett og rimelig at man må betale en viss sum for å se på dette. Det som derimot er synd er at det er mange som ikke engang har tilgang til å få mange av disse kanalene, og det må ordnes. Vil vel bli bedre når det nye bakkenettet er inne for fullt. Endret 18. oktober 2007 av Hewitt Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Hewitt, jeg er fullstendig enig med det du sier. Her i Finnmark får vi det digitale bakkenett i år 2008, og synes da det er ett fett om jeg ser på Viasat, nrk eller tv2 bare jeg får sett den fotballkampen. Men mitt ønske og mange andre sitt hadde vel vært det hvis man hadde ordnet det slik at landskampene (borte og hjemme) går foreløpig på nrk eller tv2 til det digitale bakkenettet er fullstendig utbygd. Men det er jo dessverre ikke opp til oss (buisness er buisness) Mange har heller ikke råd til å kjøpe parabol og ha en kostnad på 5-600 kr hver tredje måned? Endret 18. oktober 2007 av Samegerilja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå