AndersT2 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kanskje litt dum emne tittel men. En på jobben lurte på om det finnes en type joystick, av den gamle type, som han kan spille Pac-Man med. Han spiller det inne på facebook, og han likte ikke at kona har bedre highscore enn han Så finnes det en joystick som kan stilles inn slik at den "emulerer" taster på tastaturet? Slik at han kan bruke joysticken i stedet for piltastene? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 I mange spill kan man jo stille inn hvilken funksjon de forskjellige knappene på joysticken skal ha. Lenke til kommentar
VårHerre Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kanskje litt dum emne tittel men. En på jobben lurte på om det finnes en type joystick, av den gamle type, som han kan spille Pac-Man med. Han spiller det inne på facebook, og han likte ikke at kona har bedre highscore enn han Så finnes det en joystick som kan stilles inn slik at den "emulerer" taster på tastaturet? Slik at han kan bruke joysticken i stedet for piltastene? Du kan bruke f.eks en Speed-Link Competition Pro joystick med usb. https://prisguiden.no/product.php?productId=43079. var litt få treff på den nå, var mange som hadde den sist jeg sjekket Denne gjenkjennes av windows i det du setter den inn som en generell game controller device. I utgangspunktet må spillene ha direkte støtte for game controllers, noe flash-spill på web ikke har finnes forskjellige programmer som gjør at du kan emulere taster på tastaturet med en hvilken som helst game controller device. jeg testet denne nå : http://www.filedudes.com/Total_Game_Contro...load-34656.html funket greit nok men gikk ikke an å save instillinger du setter opp i demoversjonen så du må sette opp tastene på nytt for hver gang testet faktisk pacman med den nå (flash versjon), funket helt fint det bare søk på game controller software eller noe på google så finner du flere sånne programmer du kan prøve emulatorer for gamle spillmaskiner (amiga c64 arcade osv) støtter alltid game controller direkte... jeg er overbevist om at jeg merker en svak latency\lag på signalet fra joysticken når jeg spiller i de der... får IKKE samme kontrollen som jeg gjorde på en ekte amiga... kan ha noe med treg PC å gjøre og, er usikker. Har ikke hørt noen andre klage over det samme, så tror det fungerer greit i de fleste tilfeller.. er ihvertfall bedre enn å bruke piltaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå