Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

penger inn på konto, fribeløp for skatt?

destilert

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om hvor mye penger man kan sette inn på kontoen sin i løpet av et helt år, uten at man blir kontaktet av skattemyndighetene som lurer på hvor pengene kommer fra. Og hvor mye cash kan du komme med til banken og sette inn på kontoen uten å få "problemer"?

Jeg tenker på å selge en del saker og ting fra garasjen, og lurer på dette fordi jeg ikke er særlig interessert i at jeg må føre det opp som inntekt og skatte av beløpet jeg får solgt det for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis ikke, hvor mye penger kan jeg sette inn på kontoen, uten å oppgi det som inntekt, uten å få noen form for problemer?

Er vel ikke noen grense for hva diu kan sette inn på kontoen. Ikke noen form av automatikk for når så og så mange kroner har gått inn på kto og alarmklokke hos skattefuten. Skattemyndighetene kan begjære innsyn på kontoen din, skulle de finne de nødvendig.

I forhold til garasjesalget, er vel kanskje bare gevinsten av dette som er skattepliktig.

Lenke til kommentar

Vel, regner vel ikke akkurat med å gå med overskud etter garasjesalg da men :p Men er uansett litt interessant dette her, har småregnet litt på det og om jeg blir kvitt alt burde jeg kunne få inn ca 20000, men i dette er det ingen gevinst. Så da trenger jeg strengt tatt ikke skatte av det..?

Lenke til kommentar

Vel, har sånn halvveis god peiling på hva som befinner seg der inne, og malerier er det lite av :p

Men når alt er solgt sitter jeg jo igjen med pengene i handa, kommer jo ikke til å skrive ut kviteringer og sånn, så om skattefuten kommer og spør "hvor kommer de 20000 kronene fra?", hva skal jeg gjøre da? er det nok å si "nei solgte litt greier i garasjen, den gamle tv'n og stereoen til noen naboer osv" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...