Gå til innhold

Mørk høst dag (natur)

texaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syne sdet var nydelig stemning i dette bildet. Mystisk natur, fin høstfølelse. Kan ikke si så mye om hvordan det er som RAW-bilde, kan ikke så my om det.. :p men vil gjerne bli belært.

Hm.. Hva står E for her? Eksponeringstid?

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Pent bilde, med dybde. Jeg synes trærne i kanten til høyre og venstre blir litt forstyrrende, så jeg ville tatt et utsnitt innenfor de. I tillegg ser jeg at du har lagret i GIF. GIF einer seg best til ensfargede flater og grafikk. Lagre heller i JPG.

Lenke til kommentar

Flott motiv med kontrasten mellom ttåken og gresset. Jeg synes ikke at du skal croppe vekk trøærne på venstre og høyre side.

edit: Jeg ville heller sett toppene til trærne.

Men jeg er enig at det ville vært bedre om du hadde lagret dette som en jpeg.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger :!:

Er helt ny med photoshop men fikk etter litt fikkling lagret i JPEG så jeg legger ut den versjonen også.

Mrk-hst-dag15.jpg

Syne sdet var nydelig stemning i dette bildet. Mystisk natur, fin høstfølelse. Kan ikke si så mye om hvordan det er som RAW-bilde, kan ikke så my om det.. men vil gjerne bli belært.

Tror ikke jeg kan lære deg så mye om RAW bortsett fra at det er en måte å lagre bilde på minnebrikken som komprimerer veldig lite. Og krever etterbehandling før man har et ferdig bilde.

E var eksponeringstid ja

Lenke til kommentar

Er helt ny med photoshop men fikk etter litt fikkling lagret i JPEG så jeg legger ut den versjonen også.

Mrk-hst-dag15.jpg

Syne sdet var nydelig stemning i dette bildet. Mystisk natur, fin høstfølelse. Kan ikke si så mye om hvordan det er som RAW-bilde, kan ikke så my om det.. men vil gjerne bli belært.

Tror ikke jeg kan lære deg så mye om RAW bortsett fra at det er en måte å lagre bilde på minnebrikken som komprimerer veldig lite. Og krever etterbehandling før man har et ferdig bilde.

E var eksponeringstid ja

Flott bilde og det ser ut for meg at GIF her gir litt mere dis og at trærne i bakgrunn blir litt mere blur enn med JPEG eller er har du gjort noen endringer her ?

RAW=rådata fra bildebrikka, dvs ubehandlet av kameraet mht. komprimering (ikke helt sant, da f.eks. Nikon D80 som jeg benytter komprimerer litt og legger ut NEF som er Nikon sitt RAW format...).

Likete versjon #1 best jeg ;)

/L

Lenke til kommentar

Mrk-hst-dag15.jpg

E var eksponeringstid ja

Flott bilde og det ser ut for meg at GIF her gir litt mere dis og at trærne i bakgrunn blir litt mere blur enn med JPEG eller er har du gjort noen endringer her ?

RAW=rådata fra bildebrikka, dvs ubehandlet av kameraet mht. komprimering (ikke helt sant, da f.eks. Nikon D80 som jeg benytter komprimerer litt og legger ut NEF som er Nikon sitt RAW format...).

Likete versjon #1 best jeg ;)

/L

Det har blitt noen versjoner nå siden det er litt prøving og feiling. Men tror kontrsaten ble satt opp litt i siste bilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...