brage_sk Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Jeg fikk nettopp låne en PC med MSI Ms - 7250 som hovedkort og jeg lurte på om det går ann å bruke en IDE harddisk? Og hvis det ikke går, må jeg bare kjøpe en? Kjape svar hadde vært veldig bra =) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Skjønner ikke helt hva du spør om. Men 7250 kalles vanligvis for K9N. Det har 1 ATA133 kontakt og 6 SATA kontakter. http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...mp;maincat_no=1 Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei, jeg har i alle fall det du referer til. Han tok sin sata og jeg har en IDE harddisk tror jeg. Men jeg vet ikke hvordan jeg kobler den til. Tror det er en ATA kontakt inni PC-en men den brukes til CD rom Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Den kabelen som går til CD kan også kobles til en disk. Da må du ha en kabel med 2 kontakter, og du må sette master - slave jumper riktig. Før var det to slike kontakter på hovedkortene, men siden SATA har overtatt er det nå bare en. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 jeg skjønner, hvordan skal jeg sette slave i? CD eller HDD. Kan du si "step by step" guide? Og hvordan tror du jeg får tillgang til bootmenuen når jeg ikke har lagt inn bios til den nye HDDen på PC-en! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 CD står sikkert som Master. Det må du sjekke. Da setter du HDD som Slave. Det skal være en tegning på disken som sier hvordan jumpere skal stå. Den siste setningen din forstår jeg ikke. Du skal jo ikke legge inn BIOS? BIOS bootmeny får du alltid tilgang til. Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg setter den som slave men det skjer ingenting når jeg slår på datan, det kommer opp noe om windows og så blåskjerm.. Må jeg reformatere? eller skal jeg inn i BIOS bootmeny? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja, den blåskjermen var ikke uventet, du må ta en Repair Install. Ta det videre i den andre tråden. Og du trenger faktisk en XP CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå