Gå til innhold

2 (påhengsmotorer) (prosessorer) nå skal dere høre!!!

Anbefalte innlegg

to påhengsmotorer på 150 hver, blir tilsammen 300!!

men det går ikke dobbelt så fort! men båten kommer raskere opp i plan! jeg hvet ikke hvorfor det ikke går dobbelt så fort, dual påhengsmotorer har også mindre propeller!! som gjør at de drar mindre vann og går fortere rundt!

over til prosessorer:

en prosessor gjør utregninger ikkesant?

og to like raske matematikere regner dobbelt så fort som en!! alle enige? men sånn er ikke dual prosessorer koblet (jeg spurte på komplett i dag) den andre pros. tar det den første ikke rekker!

(det blir som master og sleeve?)

en annen ting jeg er sikker på er at kobler du kjølevifter ved siden av hverandre (paralell) blåser de tilsammen dobbelt så mye som en!

hvis du kobler de etter hverandre (serie) blir trykket dobbelt! akkurat som strøm og spenning:-)

NOEN SOM ER UENIGE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I praksis kan maskinen kjøre flere oppgaver samtidig. Det vil si at den kan kjøre to programmer samtidig, uten at du merker noe "slowdown". Det vil også si at programmer som er konstruert for å utnytte dual vil kjøre mye raskere. Det er ikke fullt dobbelt så raskt, men det er ikke langt unna (tror jeg).

Pål

Lenke til kommentar

Quote:

en annen ting jeg er sikker på er at kobler du kjølevifter ved siden av hverandre (paralell) blåser de tilsammen dobbelt så mye som en!

hvis du kobler de etter hverandre (serie) blir trykket dobbelt! akkurat som strøm og spenning:-)

NOEN SOM ER UENIGE?

Vel... nå er det en del forutsetninger så må stemme for at dette skal bli sant, som at begge viftene har lik tilgang til luft, at trykkendringene som kommer ikke påvirker turtallet til viftene osv...

Men rent teoretisk stemmer det jo.

Lenke til kommentar

NOEN SOM ER UENIGE?

Mener du rent mekaniskt eller elektrisk?

Hvis du setter to vifter ved siden av hverandre så

vil de flytte dobbelt så mye luft som en vifte, men

da trenger du også en dobbelt så bred kjøleribbe for

å få plass til de eller en eller annen form for

dobbel funnel.

I serie tror jeg ikke du får en fordobling av trykket

men du vil nok få en økning så fremt ikke den

fremste viften hindrer den andre gjennom turbulens o.l.

Lenke til kommentar

Mens dere er inne på vifter - vil 4 60mm kabinettvifter skrudd opp i et kvadrat kjøle mer enn én enkel 120mm vifte? Eller bare bråke noe sinnsykt og kjøle like bra?

Prosessorer, det kommer ann på om de kjører asymmetrisk eller symmetrisk. Kjører de asymetrisk vil den andre gjøre det den første ikke rekker, men du kan også kjøre symmetrisk. Da vil prosessorene samarbeide og anstrenge seg like hardt om de samme oppgavene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...