fisken007 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei, Jeg drar til New York om 10 dager og tenkte å handle mitt første SLR kamera der. Så jeg kan ikke så særlig mye om hvilke linser og sånt jeg bør ha,men har nå prøvd å lest litt, og pentax k10d frister og passer mitt bruk siden det skal være regntett.. Men er dette f.eks et godt tilbud: http://cgi.ebay.com/Pentax-K10D-Digital-SL...0QQcmdZViewItem De har kontor i New York så da kan jeg plukke det opp hos dem.. Er linsene som følger med greie eller er jeg mer tjent med å kjøpe kun kamerahus og så to andre linser utenom? En får Pentax K10D 10.2mp Digital SLR Camera Pentax 18-55 AL Lens Kit (regner med dette er SMCP-DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL) - USA Pentax K10D Kit for 729 dollar i butikk i New York og f.eks Pentax DA 50-200mm f4 5.6 Zoom Lens for 229 dollar. Håper på hjelp Lenke til kommentar
fisken007 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Hmm om det ble litt rotete, kanskje noen kan hjelpe meg litt med hvilke linser dere vil anbefale å kjøpe med kamerahuset? Blant disse: http://www.bhphotovideo.com/c/shop/12042/D...for_Pentax.html Thx Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kort og enkelt forklart: Et zoomobjektiv kan sammenliknes med en "10-kjemper" på idrettsbanen; som skal være god eller best mulig på alt. Men det går ganske enkelt ikke så det blir kompromisser; "spesialistene", her fast objektivene, vil så å si alltid være best i de ulike disipliner, brennvidder..)) Fast objektiver gir naturlig nok ikke like stor fleksibilitet som et zoom objektiv. DA* 50-135mm f/2.8 er visstnok veldig bra, men som du ser også dyr. DA* 16-50mm f/2,8 er i samme kvalitets og prisklasse. Men f. eks DA 16-45mm f/4.0 skal også være et godt objektiv. DA limited finnes i 21, 40 og 70mm disse objektivene holder også en svært god kvalitet. Denne mangler på din link og er ikke så veldig dyr: Pentax Normal SMCP-FA 50mm f/1.4 Autofocus $ 199.00 Dette er et bra objektiv å ha til bruk i relativt dårlig lys. Jeg hadde muligens kjøpt DA* 50-135mm Pluss alle tre DA limited 21, 40 og 70mm Du vil nok legge merke til at man typisk får det man er villig til å betale for. God tur og lykke til ;o) Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Spør gjerne om tips hos B&H i New York også, de som jobber der har relativt god peiling og kan nok hjelpe deg ganske så mye. Utrolig billig er det der også, i forhold til norske priser. Eneste faremomentet med B&H er at du fort ender opp med å kjøpe langt mer enn du hadde tenkt.. :-) Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er også et stort faremoment for at selgerne er mer opptatt av å dytte på deg produkter enn at du faktisk får det du trenger. De er ekstremt salgskåte på B&H, snakker av erfaring. (Men gikk tomhendt hjem, sett bort fra noen duppeditter jeg visste jeg skulle ha) Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Kan ikke si jeg har opplevd det samme når jeg har vært der, men det fins vel alltid folk med ulike erfaringer. B&H er derimot unektelig en butikk med godt utvalg og lave priser. Vil du være på den sikre siden sjekker du ut hva du skal ha på forhånd, og sier nei til eventuelle andre ting selgeren prøver å dytte på deg. Endret 21. oktober 2007 av |FSK| Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Varierer sikkert, men jeg opplevde ingenting som minnet om god kundebehandling. Du kan jo leser mer om mine erfaringer om B&H her. Er ganske mange andre som har tilsvarende erfaringer har jeg funnet ut etterhvert. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva skal du bruke optikken til? Vi kan lage all verdens smørbrødlister for deg hvis du har lyst til det, men det vil nok ikke egentlig hjelpe deg stort så lenge vi vet så lite om hvilke behov du har. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
fisken007 Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ta naturbilder på safari blir nok den første oppgaven siden jeg reiser til afrika ikke så lenge etter jeg har vært i New York, så blir det nok å ta litt bilder på ski og ta bilder av sykkelløp.. Jeg trenger kanskje en god telelinse så jeg slipper å bli spist opp av løvene for å ta bilde av dem? Og kanskje noe bra vidvinkel for å ta bilder fra Kilimanjaro? Takk for all hjelp! Kan ikke si jeg har opplevd det samme når jeg har vært der, men det fins vel alltid folk med ulike erfaringer. B&H er derimot unektelig en butikk med godt utvalg og lave priser. Vil du være på den sikre siden sjekker du ut hva du skal ha på forhånd, og sier nei til eventuelle andre ting selgeren prøver å dytte på deg. Ja det jeg tenkte, derfor jeg spør her =) Jeg har selv jobbet som selger med andre ting som sykler, og vet at ofte blir det litt "Ja selvfølgelig trenger du de råeste sykkelskoene når du kun skal sykle til jobb" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå