Gå til innhold

Hvilket Asus er dette?

Leo_

Anbefalte innlegg

Naboen har et Asus skjermkort, pga at PCen står i sine enkelte faktorer vet vi ikke hvilket kort dette er. Det er merket V6800DDR, prøvde å titte på asus.com uten hell.

GPU-kjøleren på dette kortet er defekt, er det noen som har et godt råd for valg av ny kjøler? (Hva passer, og da helst uten å høres ut som et helikopter...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nei det er ikke akkurat noe værsting-kort, men det gjør visst nytta til hans bruk.

Vifta er skrudd fast i ribba, og ribba er festet med en bøyle som går diagonalt over ribba, som igjen sitter i to plastklips som går gjennom kortet. Denne løsninga var veldig lik en Taisol chipsetkjøler (S124008S7E) jeg fant hos Microplex til en 100-lapp. Er det noen som vet om likheten er tilfeldig, eller om den faktisk passer?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg kommer til å bestille en "Titan chipsetkjøler, kobber

- Ø48x12mm" fra Microplex. Tror den blir bra. Er det noen som har et tips om kjøling av et Asus GF3Ti500 da? Der er GPU og RAM-kjølerene bygd sammen i én enhet. Tror vifta er på tur å ta kveld.

Lenke til kommentar

Bråker? Hmm, rart, den er oppgitt til 24db, det bør da ikke høres noe serlig. Orginalvifta til Blue Orb er oppgitt til 26db. Jaja, det kan vel hende... Bråker den mye da? Det som var fristende var at festeanordningen så høyst kompatibel ut. Ellers er det også et poeng i å ikke legge mye tid og penger i et så gammelt kort. (spesiellt tilpassing og modding, for det er det jeg som må gjøre... :-) )

Ellers... Er det noen som har tips angående GF3en min da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...