Gå til innhold

Internett forsvant i forbindelse med nye driver

Anbefalte innlegg

Sa meg lei random disconnects tidligere idag, og bestemte meg for å innstalere nye drivere til "Cnet wireless-g PCI adapter". Problemet da ble at mens Lokal Tilkobling 3( som var tilkoblingen driverene lagde, såvidt jeg har forstått) har internett(ikonet nederst i høyre hjørnet sier noe ala signalstyrke: sterkt, hastighet; 36 mb/s), sier Lokal tilkobling at en nettverkskabel er koblet fra.

Jeg får derfor ikke kommet meg online eller lignende.

Har prøvd reinstalere driverene, avinstalere de og systemgjennompretting(som ikke tok meg lang nok tid tilbake til å være av noen nytte.)

Noen tips om hva som kan være galt? noe jeg har vært borti i forbindelse med innstalasjonen?

Endret av Xticy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket akkurat ipconfig i cmd for å skjønne mer av problemet, og det her var infoen jeg fikk:

ethernet-kort trådløs nettverkstilkobling 2

automatisk konfigurasjon av ip-adresse 169.254....osv

nettverksmaske 255.255.0.0

ip-adresse fe80::208:a1ff:fead:871b&/%5

tunnelkort teredo tunneling pseduo-interface:

ipadresse fe80::ffff:ffff:fffd%6

hva er galt her? noen som skjønner noe av det?

Lenke til kommentar

hvilken "standard gateway" kommer opp, er den riktig? greier du og koble til routeren feks?

Kan være du må restarte modemet/routeren, trekk ut kabelen og la det stå i 30 sekunder/ 1 min. for og ungå eventuelt IP låsing.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Virker sånn, har 2 tilkobling nederst i høyre hjørnet og den ene har jo internett.

problemet er bare at PC-en nekter å benytte seg av denne, tror jeg må ha fiklet noe med tilkoblingen "lokal tilkobling" som jeg har brukt fram til igår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...