Xticy Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Sa meg lei random disconnects tidligere idag, og bestemte meg for å innstalere nye drivere til "Cnet wireless-g PCI adapter". Problemet da ble at mens Lokal Tilkobling 3( som var tilkoblingen driverene lagde, såvidt jeg har forstått) har internett(ikonet nederst i høyre hjørnet sier noe ala signalstyrke: sterkt, hastighet; 36 mb/s), sier Lokal tilkobling at en nettverkskabel er koblet fra. Jeg får derfor ikke kommet meg online eller lignende. Har prøvd reinstalere driverene, avinstalere de og systemgjennompretting(som ikke tok meg lang nok tid tilbake til å være av noen nytte.) Noen tips om hva som kan være galt? noe jeg har vært borti i forbindelse med innstalasjonen? Endret 16. oktober 2007 av Xticy Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 sjekket akkurat ipconfig i cmd for å skjønne mer av problemet, og det her var infoen jeg fikk: ethernet-kort trådløs nettverkstilkobling 2 automatisk konfigurasjon av ip-adresse 169.254....osv nettverksmaske 255.255.0.0 ip-adresse fe80::208:a1ff:fead:871b&/%5 tunnelkort teredo tunneling pseduo-interface: ipadresse fe80::ffff:ffff:fffd%6 hva er galt her? noen som skjønner noe av det? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Vel, "trådløs nettverkstilkobling 2" får i alle fall ikke kontakt med en DHCP-server, derav ip'en 169.254.. Kanskje ikke krypteringsnøkkelen (WEP/WPA) er satt riktig for den nye tilkoblingen ? Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 automatisk konfigurasjon av ip-adresse 169.254.11.44 er de riktige tallene. ip adressen på andre er fortsatt helt på jordet. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) hvilken "standard gateway" kommer opp, er den riktig? greier du og koble til routeren feks? Kan være du må restarte modemet/routeren, trekk ut kabelen og la det stå i 30 sekunder/ 1 min. for og ungå eventuelt IP låsing. Endret 16. oktober 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Virker sånn, har 2 tilkobling nederst i høyre hjørnet og den ene har jo internett. problemet er bare at PC-en nekter å benytte seg av denne, tror jeg må ha fiklet noe med tilkoblingen "lokal tilkobling" som jeg har brukt fram til igår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå