RevelleR Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Da jeg kom hjem fra skolen idag og prøver å starte den stasjonære PC-en min, så slår den seg ikke på Strømmen er i og alt. Det er et par lys som lyser på hovedkortet og viftemåleren nedenfor DVD-brenneren lyser. Men når jeg trykker på startknappen, on-off, power knappen, så skjer det ingenting. Hvorfor i granskauen starter han ikke? :S Endret 16. oktober 2007 av pablo91 Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Da jeg kom hjem fra skolen idag og prøver å starte den stasjonære PC-en min, så slår den seg ikke på Strømmen er i og alt. Det er et par lys som lyser på hovedkortet og viftemåleren nedenfor DVD-brenneren lyser. Men når jeg trykker på startknappen, on-off, power knappen, så skjer det ingenting. Hvorfor i granskauen starter han ikke? :S Mulig hovedkortet ditt har tatt kvelden... Forsøk å ta ut minnebrikken(e) og hør om maskina gir fra seg en lang eller mange pipelyder. Om den ikke gjør det betyr det at den feiler i POST (power on self test) før den kommer så langt. Erfaring tilsier hovedkort, men hvis du har en cpu liggende så stapp den i og se om det blir liv med den istedet. Mindre skruing hvis det er tilfelle. Enkelte hovedkort har led's som viser feil med hovedkortet enten i form av farge, blinking eller noe liknende, siden du nevner et par lys på hovedkortet bør du sjekke manualen som fulgte med og se om den tilsier at lampene viser noe galt. Etc... Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 En annen ting: Normalt så er strømmen på 10 watt når PC-en er slått helt av. Og når PC-en er slått på er den rundt 90-100-110 watt. Nå istad så stod den på 57 watt... Hmm... Hva kan det skyldes? Lenke til kommentar
Phido78 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 En annen ting: Normalt så er strømmen på 10 watt når PC-en er slått helt av. Og når PC-en er slått på er den rundt 90-100-110 watt. Nå istad så stod den på 57 watt... Hmm... Hva kan det skyldes? Tipper det er alt maskina gidder å trekke av strøm når den ikke går forbi post. Men kan jo være at powersup'en din har blitt tatt av dage da. Lenke til kommentar
Blackspirit Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg opplevde det samme med min PC for en ukes tid siden. Viste seg at det var strømforsyningen som ikke ville være med å leke lenger. Du kan teste om strømforsyningen klarer å starte ved å følge denne guiden. Får du den ikke igang når den ikke er tilkoblet hovedkortet er det nok mest sannsynlig den som er gåen... Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Hvis hovedkortet lyser, og voltmåleren lyser (under dvd-stasjonen framme ved on-off knappen), hvorfor slår han seg ikke på da? Noen som vet det? Har testet med minnebrikkene, tatt ut en og en (har to), men alikevel ingen tegn til liv. Har oxo testet med skjermkortet, men neida. Akkurat det samme. Endret 21. oktober 2007 av pablo91 Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Kan det være hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå