tomsi42 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Skulle fyre opp min halvgamle Powershot A-75 her om dagen; og oppdaget at den har tatt kvelden - bare striper på skejrmen (tror det kommer fra sensoren). Kameraet er nå litt over 3 år gammelt (kjøpt i juni 2004). Så spørsmålet er om et kompakt-kamera kan forventes å vare mer enn 2 år og omfatter 5 års reklamasjonsrett ? Tom Lenke til kommentar
Deem Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) ikke vet jeg helt det med garantien men jeg hadde samme problemet med min a70, dunk den litt forsiktig, men bestemt i et bord eller hodet ditt så vil det fikse seg... tror det er forårsaket av støv på ccd-brikken og at den trenger rensing... men å la være å slå den i bordet hver gang du vil ta bilde og få den reparert er nok mye bedre:)... Er kameraet norsk modell tror jeg garantien gjelder... For når det ble fem år garanti på mobiler gjelder den også for de som kjøpte mobil før loven fem års reklamasjons-rett ble innført, og så vidt som jeg vet så har vel 5årig kamera reklamasjonsrett vært her lenger enn mobil retten... Men jeg han ikke si noe sikkert... Endret 16. oktober 2007 av snillest Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Kameraet er nå litt over 3 år gammelt (kjøpt i juni 2004). Så spørsmålet er om et kompakt-kamera kan forventes å vare mer enn 2 år og omfatter 5 års reklamasjonsrett ? Har ikke saksnr. fra FTU i hodet, men joda, et kamera har 5 års reklamasjonsfrist. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Her skal ingen kameraer bankes hardt i bordet! Jeg mener å huske at A-75 og en del andre kameraer slet med feil på CCD'en - symptonene virker veldig likt. Så jeg leverer det inn og prøver å få fikset det på reklamasjon. Det er jo fortsatt brukbart kamera. Tom Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bare husk at hvis det er støv på ccden så må du mest sansynlig betale utbedringen selv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Bare husk at hvis det er støv på ccden så må du mest sansynlig betale utbedringen selv. Dette er ikke støv - bildet er sort med noe røde striper... Tom Lenke til kommentar
Deem Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det nesten samme var med min A70... Sort skjerm og lilla strpier som kommer når det er lys... Flagrer stripene dine? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) ikke vet jeg helt det med garantien men jeg hadde samme problemet med min a70, dunk den litt forsiktig, men bestemt i et bord eller hodet ditt så vil det fikse seg... tror det er forårsaket av støv på ccd-brikken og at den trenger rensing... men å la være å slå den i bordet hver gang du vil ta bilde og få den reparert er nok mye bedre:)... Er kameraet norsk modell tror jeg garantien gjelder... For når det ble fem år garanti på mobiler gjelder den også for de som kjøpte mobil før loven fem års reklamasjons-rett ble innført, og så vidt som jeg vet så har vel 5årig kamera reklamasjonsrett vært her lenger enn mobil retten... Men jeg han ikke si noe sikkert... Du bruker ordene garanti og reklamasjon i annenhver setning omhverandre, det blir bare rot og feil. Det er 2 helt forskjellige begreper du bør lære forskjellen på. Man er alltid og uten unntak ved forbrukerkjøp svært godt dekket i lovverket, såkalt reklamasjon. Det har ingenting med garanti å gjøre. Garanti gitt av en produsent el skal gi deg rettigheter utover det du har krav på etter loven. Her syndes det svært ofte. Endret 16. oktober 2007 av Panter Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Det nesten samme var med min A70... Sort skjerm og lilla strpier som kommer når det er lys... Flagrer stripene dine? Ja, det ligner. Regner med at det er den kjente "Nesten alle CCD'er var råtne" feilen som plaget kameraene som ble laget i 2003-4. Trodde min utgave hadde sluppet unna. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå