Gå til innhold

Mastiff bygger bil-PC - del 3

Anbefalte innlegg

Takk igjen for rosen, folkens! Og når det gjelder risen: Jeg har min egen stil når jeg skriver, og sånn er det bare. Det er enten det eller å la være å skrive, og selv om jeg ikke får betalt per ord, så får jeg iallfall betalt for jobbene, så det må være noen som liker det! ;)

Og jeg vet ikke noe som ikke dere kan finne ut med litt søking på nettet. Men det blir iallfall en serie med "Mastiff bygger HD-PC". Jeg har kjøpt det meste av maskinvaren allerede...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg vet ikke noe som ikke dere kan finne ut med litt søking på nettet. Men det blir iallfall en serie med "Mastiff bygger HD-PC". Jeg har kjøpt det meste av maskinvaren allerede...

Ååå, så vi er i det kostbare hjørnet i dag....

Tenker jeg stikker over til avsforum en tur jeg.

;)

Lenke til kommentar

Jeg gjør meg ikke kostbar, jeg er kostbar! :tease: Og den Pioneer-greia: Hvis du ser på datoen, er den fra september i fjor. Og søker du på Google, står det fremdeles bare rapportene fra IFA 2006, med at Pioneer skal slippe en sånn "en gang neste år". Så jeg er ikke så sikker på at den vil komme i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Nå må du gi deg! Det er jo ordentlig stil, mangler bare cowboyhatten! :) Det er sånn det skal være. Mange bytter til V8 i dem, men jeg beholder den atskillig mindre tørste V6-eren.

Forresten, visst er dette et gammelt konsept! I den første artikkelen nevnte jeg vel at jeg har hatt pc-er i bilen i en god del år... ;)

v6 er gromt;) hehe;)

Lenke til kommentar

Kontorstol, det kom vel på rundt 14 000 med alle skjermene og GPS-en. Og ja, det kunne jeg gitt ungene hver sin bærbare pc for. Men det ville da ikke vært utfordrende! Og de blir lei av å sitte med bærbare på fanget. Dessuten ville ikke det gitt meg samme kontrollen over systemet. :)

Lenke til kommentar
og jeg vet ikke hvor pokker jeg skulle begynt om jeg skulle rigga noe sånt basert på linux, selv om kanskje mythtv hadde vært en start...

http://www.linuxmce.com/ . Funker sikkert bra i en bil også.

Ellers, mastiff; takk for nok en knallgod artikkelserie. Vindusskjermen bakover var genial, og jeg venta spent på at du skulle fortelle hva mer du brukte den til i del 3, men jeg så ikke noe om det. Jeg kan vel forsåvidt forestille meg det da... :)

Endret av deeweef
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for fine artikkel, Mastiff. Jeg ble i alle fall motivert til å sette i gang.

Men, er det bare meg som hverken får åpnet eller lastet ned videoen?

Jeg har prøvd i dagesvis, for ikke å si ukesvis, men ingenting skjer.

- Ulf

Endret av DeVille
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
ja pokker, linuxmce ja.

med tanke på at guien der er designet for å kunne styres med noe tilnærmet en 5-veis knapp så burde den være ideell som utgangspunkt.

eneste problemet blir da integrasjon av slikt som gps og lignende...

LinuxMCE kommer ferdig som en del av Kubuntu. GPS software ligger ferdigpakket, installeres med et par museklikk. Her har du oversikt over en del GPS software:

http://tuxmobil.org/linux_gps_navigation_applications.html

Her har du oversikt over GPS dingser som er kjent som støttet:

http://tuxmobil.org/gps_linux_survey.html

Burde ikke være spesielt trøblete å få til. Hva annet er det du savner?

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...