Mastiff Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Takk igjen for rosen, folkens! Og når det gjelder risen: Jeg har min egen stil når jeg skriver, og sånn er det bare. Det er enten det eller å la være å skrive, og selv om jeg ikke får betalt per ord, så får jeg iallfall betalt for jobbene, så det må være noen som liker det! Og jeg vet ikke noe som ikke dere kan finne ut med litt søking på nettet. Men det blir iallfall en serie med "Mastiff bygger HD-PC". Jeg har kjøpt det meste av maskinvaren allerede... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Og jeg vet ikke noe som ikke dere kan finne ut med litt søking på nettet. Men det blir iallfall en serie med "Mastiff bygger HD-PC". Jeg har kjøpt det meste av maskinvaren allerede... Ååå, så vi er i det kostbare hjørnet i dag.... Tenker jeg stikker over til avsforum en tur jeg. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kan det være noe i retning denne? http://www.engadget.com/2006/09/01/pioneer...ve-the-bdr-103/ -C- Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg gjør meg ikke kostbar, jeg er kostbar! Og den Pioneer-greia: Hvis du ser på datoen, er den fra september i fjor. Og søker du på Google, står det fremdeles bare rapportene fra IFA 2006, med at Pioneer skal slippe en sånn "en gang neste år". Så jeg er ikke så sikker på at den vil komme i det hele tatt. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg så på datoen og syntes det var rart at den ikke hadde kommet... Men men. -C- Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvor mye kostet det å bygge denne bil PC-en hvis man legger sammen alle kostnader? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Nå må du gi deg! Det er jo ordentlig stil, mangler bare cowboyhatten! Det er sånn det skal være. Mange bytter til V8 i dem, men jeg beholder den atskillig mindre tørste V6-eren. Forresten, visst er dette et gammelt konsept! I den første artikkelen nevnte jeg vel at jeg har hatt pc-er i bilen i en god del år... v6 er gromt;) hehe;) Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Kontorstol, det kom vel på rundt 14 000 med alle skjermene og GPS-en. Og ja, det kunne jeg gitt ungene hver sin bærbare pc for. Men det ville da ikke vært utfordrende! Og de blir lei av å sitte med bærbare på fanget. Dessuten ville ikke det gitt meg samme kontrollen over systemet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Jeg venter ihvertfall på noe lydgreier herfra: http://www.auzentech.com/site/index.php Endret 19. oktober 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
deeweef Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) og jeg vet ikke hvor pokker jeg skulle begynt om jeg skulle rigga noe sånt basert på linux, selv om kanskje mythtv hadde vært en start... http://www.linuxmce.com/ . Funker sikkert bra i en bil også. Ellers, mastiff; takk for nok en knallgod artikkelserie. Vindusskjermen bakover var genial, og jeg venta spent på at du skulle fortelle hva mer du brukte den til i del 3, men jeg så ikke noe om det. Jeg kan vel forsåvidt forestille meg det da... Endret 24. oktober 2007 av deeweef Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 ja pokker, linuxmce ja. med tanke på at guien der er designet for å kunne styres med noe tilnærmet en 5-veis knapp så burde den være ideell som utgangspunkt. eneste problemet blir da integrasjon av slikt som gps og lignende... Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Takker for fine artikkel, Mastiff. Jeg ble i alle fall motivert til å sette i gang. Men, er det bare meg som hverken får åpnet eller lastet ned videoen? Jeg har prøvd i dagesvis, for ikke å si ukesvis, men ingenting skjer. - Ulf Endret 2. november 2007 av DeVille Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Takk for ros! Jeg sjekket den nettopp, og den funket for begge deler hos meg. Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det var jo ufattelig kjapt svar! Takk for det, men det funker fortsatt ikke, og jeg har prøvd fra flere maskiner. Jeg bor for tiden i Tyskland, kan det være noe med at jeg kommer fra en tysk IP? - Ulf Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Jeg var tilfeldigvis "i området" akkurat nå. Jeg vet ikke om det er sperret for utenlandsk bruk, men jeg trodde ikke det. Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ok, takk likevel. De forstørrede bildene får jeg jo greitt åpnet, så det funker jo... Ser forresten fram til neste runde med HTPC. - Ulf Lenke til kommentar
notorled Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Takker for en fin artikkel, driver selv på med et lite pc i bil byggeprosjekt. Dvs, i en relativt stor russebil. En 15" skjerm og en 17" skjerm skal pryde den. Men hvordan koblet du batteriene dine? Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 ja pokker, linuxmce ja. med tanke på at guien der er designet for å kunne styres med noe tilnærmet en 5-veis knapp så burde den være ideell som utgangspunkt. eneste problemet blir da integrasjon av slikt som gps og lignende... LinuxMCE kommer ferdig som en del av Kubuntu. GPS software ligger ferdigpakket, installeres med et par museklikk. Her har du oversikt over en del GPS software:http://tuxmobil.org/linux_gps_navigation_applications.html Her har du oversikt over GPS dingser som er kjent som støttet: http://tuxmobil.org/gps_linux_survey.html Burde ikke være spesielt trøblete å få til. Hva annet er det du savner? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Ja, hvordan koblet du batteriene dine? Du må svare snart Siden pcen og lyden har eget batteri sier du, så startbatteriet ikke blir utladet. Men hvordan får du ladet begge batteriene uten at også begge batteriene blir tappet for strøm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå