HMKG Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har nettopp bestemt meg for å lære meg med linux, men som toppic sier så har jeg aldrig vært borti dette før. Så da er det noen få ting jeg lurer på: -hvilket filsystem må partisjonen jeg skal instalere det på være og hvordan får jeg konvertert til dette filsystemet? -hvilken distro bør jeg begynne med? og hvor får jeg eventellt lastet denne ned? den bør ikke være alt for vanskelig, men ikke for lett heller. jeg vil ha litt utfordring. -er det noen guider eller noe slikt som jeg bør lese før jeg begynner? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 masse svar finner du her på linux-forumet. det er bare begynne å lese Lenke til kommentar
Azton Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Du kunne jo begynt med Mandrake Linux. Dette partisjonerer hdd'en automatisk, og da konverteres samtidig filsystemet. - Azton Lenke til kommentar
pine Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hehe du må bare passe på at autoformateringen til Mandrake ikke sletter windows partisjonene dine i tilfelle du har lyst på dualboot Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 dual boot er nok en nødvendighet, ja. :wink: går det klart frem under instalasjonen hva som må gjøres for å unngå sletting av windows partisjonene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå