Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hva heter frøene som gir posetiv doptest?

ecko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
hva heter frøene som gir posetiv doptest? må man ha spist mange av dem? hvor lenge etter å ha spist dem kan det påvises? hvilket stoff er det frøene kommer frem som?

Ot: synest du sa du ikke var narkoman ? :p

Ontopic: Har ikke snørten peiling. Veit du kan stappe et rør opp i urin røret og gjør noe der, men vet ikke helt hva. Er visst nokså ubehagelig. :p

Lenke til kommentar
hva heter frøene som gir posetiv doptest? må man ha spist mange av dem? hvor lenge etter å ha spist dem kan det påvises? hvilket stoff er det frøene kommer frem som?

Ontopic: Har ikke snørten peiling. Veit du kan stappe et rør opp i urin røret og gjør noe der, men vet ikke helt hva. Er visst nokså ubehagelig. :p

nei jeg driver ikke med stoff. jeg er ikke ute etter å ruse meg på noen frø som skal gi utslag. jeg er misstenkt og lurer derfor på dette, vil helst ikke få posetiv test.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

nei jeg driver ikke med stoff. jeg er ikke ute etter å ruse meg på noen frø som skal gi utslag. jeg er misstenkt og lurer derfor på dette, vil helst ikke få posetiv test.

Positiv på hva? Om du ikke har tatt noe så er det ikke noe og bekymre seg for når du skal ta testen.

Lenke til kommentar

Ja, det er dei du tenkjer på.

Frå Wikipedia:

Although the drug opium is produced by "milking" latex from the unripe fruits ("seed pods") rather than from the seeds, all parts of the plant can contain or carry the opium alkaloids, especially morphine and codeine. This means that eating foods (e.g., muffins) that contain poppy seeds can result in a false positive for opiates in a drug test.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hvit valmue er den som kan gi deg positiv på narkotika tester.

Men med mindre du har plukket den selv, så er ikke det fare, ettersom hvit valmue ikke blir solgt på brød i Norge :)

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

tusen takk! nå ble jeg lettet! du aner ikke hvor jævlig jeg har hatt det når jeg har gått og lurt på dette! denne prøven må jo gå bra.

aner du hvor lenge etter at jeg har spist dem at det kan vises på en prøve? er det lett å bevise sin uskyld om man blir tatt da? for eksempel en kvitering på brød eller bolle?

forresten, noen som vet om det er slike frø i "pågen njuta"?

edit: tusen takk Costrato! hadde jeg vært homo hadde jeg elsket deg nå enten du hadde villet det eller ikke!

Endret av ecko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
tusen takk! nå ble jeg lettet! du aner ikke hvor jævlig jeg har hatt det når jeg har gått og lurt på dette! denne prøven må jo gå bra.

aner du hvor lenge etter at jeg har spist dem at det kan vises på en prøve? er det lett å bevise sin uskyld om man blir tatt da? for eksempel en kvitering på brød eller bolle?

forresten, noen som vet om det er slike frø i "pågen njuta"?

edit: tusen takk Costrato! hadde jeg vært homo hadde jeg elsket deg nå enten du hadde villet det eller ikke!

:!:

Bare hyggelig og hjelpe :)

Kvittering skulle holde :D bare og si hvor du kjøpte den, så snakker de med bakerene på butikken :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
sa ikke du at de ikke fants i norge?

men i faen, hiver de frø fra opiumplanter oppå mat? :wow:

:ohmy:

Nei, altså ikke lovlig :p Så at det kommer forbi mattilsynet er vel 100% umulig :p

Men såklart, som med andre narkotika så blir jo det tatt inn i hjemmet til folk.

Tror du kan være ganske trygg på matbutikkene :)

Lenke til kommentar

Var det ikke Elaine i Seinfeld som var veldig glad i rundstykker/horn med valmuefrø? Hun spiste så mange at dopingprøved ble positiv og mista jobben?

Jeg regner med at Mythbuster spiste temmelig mange valmuefrø. Det er vel ikke den normale rundstykke spiseren som tester positivt, men helst hvis man har spist veldig veldig mange valmuefrødekkende rundstykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...