Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli sammen med exer til venner eller slektninger

Er det greit å bli sammen med exer til slektninger og venner?  

94 stemmer

1. 1. Er det greit å bli sammen med exer til slektninger og venner?

• Ja - det er greit å bli sammen med exer til venner/slektninger
      36
    • Nei - dette er uholdbart
      45
    • Jeg vil kun svare
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ex til slekt = no go

Ex til vennter, så lenge de sier det er greit = go.

Er selv sammen med eksen til en kamerat av meg. De hadde vel aldri noe seriøst eller langt forhold, men etter at jeg merket at vi hadde noe på gang var det første jeg gjorde å snakke med kompisen, spørre om det var greit for han. Han sa ja - jeg gikk for det - og jeg har dame.

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri prioritert en potensiell kjæreste framfor en venn, men det utelukker ingen av alternativene. Det viktigste er hva eksen synes om forholdet og om de vil fungere sammen. Jeg dater ikke min brors eks hvis vi bor i samme hus og de krangler, ei heller kompisen sin eks hvis jeg ønsker å være med dem begge samtidig.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet nei. Vil tro at det for de fleste ville vært svært ukomfortabelt å se en eks sammen med en nær venn, men man kan ikke hjelpe for følelser. Hvis det er lenge siden det tidligere forholdet og begge er over hverandre og kommer overens tror jeg ikke det ville vært et hinder for vennskapet. Vil sikkert variere veldig.. Har selv vært vitne til at to bestevenner ble totalt fiender da hu eine begynte med eksen til hu andre. Da må man vel tenke etter hva som betyr mest...

Lenke til kommentar
Det mangler et alternativ: Hvis vennen/slektningen synes det er greit.

Ellers mener jeg at man faller for den man faller for. Og om hun har vært sammen med søsteren min eller en venn av meg først er det det samme.

Er det en god venn så hadde nok hun nok ikke sagt nei. Selv om hun innerst inne ikke syntes det var så knall.

Lenke til kommentar
Er det en god venn så hadde nok hun nok ikke sagt nei. Selv om hun innerst inne ikke syntes det var så knall.

En ekte god venn er etter min mening 100% ærlig når h*n blir stilt et spørsmål som kan få såpass alvorlige konsekvenser.

Om jeg må svare ja eller nei, som i avstemningen, sier jeg ja. Men som jeg har sagt før, er dette halve problemet, at folk sier "NEI!" helt unyansert og ugjennomtenkt, kun fordi dette er en velkjent uskreven regel.

Jeg trenger vel ikke skrive alt på nytt, så jeg siterer heller meg selv fra de andre trådene:

for det andre er ikke "venner" som er sammen med exer noe å samle på.

Bullshit!

..For noen.

Helt sant for andre(dessverre?).

For meg er det bullshit. Selvfølgelig ikke samme dagen eller mnd som det ble slutt, men om en venn vil bli sammen med x'n min, når jeg er kommet over det, så er de hjertelig velkommen til det! Spesielt om det var meg som gjorde det slutt, hvilket indikerer at jeg ikke ville ha henne. Så hvorfor skulle ikke hvem som helst andre få lov, så sant jeg fortsatt kan omgås henne uten problemer(hvilket jeg kan med alle x'er)?

Det der "hold deg unna alle kameraters alle x'er" har jeg aldri skjønt. Er man over det, er man over det. Ferdig kapittel, og fritt frem for noen å skrive neste.

(fikk forøvrig aldri noe svar fra deg her, ilpostino?)

Altså, uansett hva. Du blir aldri sammen med eksen til vennene dine. Uansett om de mener det er greit eller, ikke. For det er skikkelig ille!
Det her er jo komplett bullshit! Jeg har en haug eksempler fra min omgangskrets hvor kamerater har "arvet" damer, og det har ikke gått annet enn strålende!

Idiotiske uskrevne absolutte regler funker ikke i det hele tatt på noe så individuelt som følelser!

Åh herregud. Det jeg mener er at jenter snakker som regel mer sammen enn gutter. Og da deler de jo mer ting, de er åpne ol.

Vel, hvis jeg er fullstendig ferdig med en ex, si det er et år siden, og jeg har hatt ny dame i 3mnd, for å ta et eksempel.. Da ville jeg ha null problemer med at en kamerat snakket om intime saker mellom han og exen min. Hvorfor skulle jeg ha problemer med det? Jeg har flere ganger snakket med/gitt råd til exer om deres nye typer jeg, både om det ene og det andre..

Jeg ser ærlig talt ikke greia i det hele tatt..

Kan hende noen gutter har sånt forhold til kompisene sine at de sitter å snakker om følelsene sine....

Kan garantere at det finnes slike gutter. Sannsynligvis tilnærmet like mange som det finnes jenter.

edit:

Avslutningsvis vil jeg si at jeg aldri ville nektet en venn som var skikkelig forelska å få det han ville ha, kun av et idiotisk prinsipp!

Hadde han spurt meg om det var greit(det syns jeg man skal, av respekt for vennen), og jeg visste det ville gå uten de store problemene for meg, er det en fullstendig selvfølge at jeg ville sagt "kjør på!" om jenta fortjente ham og omvendt.

Jeg ser kanskje annerledes på dette fordi jeg har kontakt og et godt forhold til de fleste exer..? Eller fordi jeg er veldig lite sjalu av natur..?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...