Gå til innhold

Er dette en kjempedeal?Pcbygger netshop


Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å kjøpe PC i sommer men pga økonomi måtte vi legge det på is inntil videre. Satte meg ned i dag for å konfigurere en pc, og se om det har vært noe prisfall de sste 2-3 månedene og kom over dette:

 

 

 

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 20+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

 

1 stk. Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PC7BSCANDV3 u/powersupply (Ubekreftet 19.10.2007)

 

1 stk. MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 20+)

 

1 stk. GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN (På lager 20+)

 

1 stk. Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (På lager 100+)

 

1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-4200 2x2048MB 533MHz. (4-4-4-12) (På lager 1)

 

1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 20+)

 

 

1 stk. FOX+ GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 OC CC630MHz,HDCP,DD-Link DVI,HDTV-Ut,Vista (På lager 5)

 

1 stk. Pioneer Blu-Ray Spiller BDC-202BK Bulk, Sort (På lager 4)

 

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 20+)

 

 

 

Pris 15 441 kroner

 

 

Nå har jeg ikke lagt til operativsystem ( fordi det ikke var oppført noe 64 bit vista)

Og jeg valgte ikke noe lydkort; har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha.

 

Men 15000 for en pc med 4gig ram, Blu-ray og 8800gtx hørtes rimelig ut?

 

ser at vista premium oem 64bit koster 850 , og lydkort kan en få ganske billig.

 

 

Så er dette en good deal, eller helt ordinært?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ha en topp maskin som varer veldig lenge. Har hatt samme pc i 5 år og den har holdt seg bra til og med på spill som selges i dag, men det er på tide med nytt og bedre.

 

 

Men er det ingen som reagerer på at det følger med Blu-ray spiller og 8800gtx kort. Er ikke det veldig dyre komponenter?

Eller har jeg misset et par datatimer på nett?

Lenke til kommentar
Vil ha en topp maskin som varer veldig lenge. Har hatt samme pc i 5 år og den har holdt seg bra til og med på spill som selges i dag, men det er på tide med nytt og bedre.

 

 

Men er det ingen som reagerer på at det følger med Blu-ray spiller og 8800gtx kort. Er ikke det veldig dyre komponenter?

Eller har jeg misset et par datatimer på nett?

 

Du må vell ut med 2000-3000 for en Blu-Ray spiller.

Du må jo huske at det er en spiller og ikke brenner da, hvorvidt en spiller og ikke brenner er noe særlig tess på en stasjonær PC for du jo vurdere selv. Men hvis du ikke mindre kobler den opp på en HD-TV og har et skjermkort med skikkelig HD-støtte og HD-akselerasjon. Så ser jeg ikke helt poenget, du kan jo ikke brenne CD-er eller DVD med den heller tror jeg.

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å kjøpe PC i sommer men pga økonomi måtte vi legge det på is inntil videre. Satte meg ned i dag for å konfigurere en pc, og se om det har vært noe prisfall de sste 2-3 månedene og kom over dette:

 

 

 

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 20+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

 

1 stk. Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PC7BSCANDV3 u/powersupply (Ubekreftet 19.10.2007)

 

1 stk. MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 20+)

 

1 stk. GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN (På lager 20+)

 

1 stk. Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (På lager 100+)

 

1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-4200 2x2048MB 533MHz. (4-4-4-12) (På lager 1)

 

1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 20+)

 

 

1 stk. FOX+ GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 OC CC630MHz,HDCP,DD-Link DVI,HDTV-Ut,Vista (På lager 5)

 

1 stk. Pioneer Blu-Ray Spiller BDC-202BK Bulk, Sort (På lager 4)

 

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 20+)

 

 

 

Pris 15 441 kroner

 

 

Nå har jeg ikke lagt til operativsystem ( fordi det ikke var oppført noe 64 bit vista)

Og jeg valgte ikke noe lydkort; har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha.

 

Men 15000 for en pc med 4gig ram, Blu-ray og 8800gtx hørtes rimelig ut?

 

ser at vista premium oem 64bit koster 850 , og lydkort kan en få ganske billig.

 

 

Så er dette en good deal, eller helt ordinært?

Det der er en kongemaskin :dribble: der er bare å kline til :thumbs:

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å kjøpe PC i sommer men pga økonomi måtte vi legge det på is inntil videre. Satte meg ned i dag for å konfigurere en pc, og se om det har vært noe prisfall de sste 2-3 månedene og kom over dette:

 

 

 

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. PC eske/emballasje (På lager 20+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

 

1 stk. Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PC7BSCANDV3 u/powersupply (Ubekreftet 19.10.2007)

 

1 stk. MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3 - Ny versjon, ATX 2.2, med kabel kit (På lager 20+)

 

1 stk. GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN (På lager 20+)

 

1 stk. Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB, BOXED m/vifte Socket 775 (På lager 100+)

 

1 stk. Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-4200 2x2048MB 533MHz. (4-4-4-12) (På lager 1)

 

1 stk. Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 20+)

 

 

1 stk. FOX+ GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 OC CC630MHz,HDCP,DD-Link DVI,HDTV-Ut,Vista (På lager 5)

 

1 stk. Pioneer Blu-Ray Spiller BDC-202BK Bulk, Sort (På lager 4)

 

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk) (På lager 20+)

 

 

 

Pris 15 441 kroner

 

 

Nå har jeg ikke lagt til operativsystem ( fordi det ikke var oppført noe 64 bit vista)

Og jeg valgte ikke noe lydkort; har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha.

 

Men 15000 for en pc med 4gig ram, Blu-ray og 8800gtx hørtes rimelig ut?

 

ser at vista premium oem 64bit koster 850 , og lydkort kan en få ganske billig.

 

 

Så er dette en good deal, eller helt ordinært?

 

Skjønner ikke helt hva du skal med 4 gb ram men.. jaja..

ellers er det et greit oppsett... blu-ray er kanskje litt unødvendig for tiden, ettersom du ikke kan brenne..

Lenke til kommentar

Ville kutta ut blu-rayen mot en DVD-brenner og to stk harddisker i raid 0 som systemdisker, ellers ser den knall ut. Det innebygde lydkortet er forresten tilstrekkelig til det meste. 4GB RAM er heller ikke så dumt, du får utnyttet 3 gb av den i Windows XP og Vista 32-bit, men hvis du oppgraderer til Vista 64-bit senere vil det være verdt det. Men ellers kan du bytte dem ut med 2x1024mb brikker av høyere hastighet.

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Bra pris, ikke noe ubegripelig overveldende bra, men det skal mye til før det blir det uansett, så hvis jeg var deg ville jeg slått til :)

 

Men stiller meg litt tvilende til Blu-Ray-spiller. Vi vet ikke hvem som vinner formatkrigen enda, dessuten er det bare en spiller, som ikke kan brenne, og prisene vil nok synke veldig på den. Hvis dette skal være en multimediamaskin ville jeg droppa den og heller brukt litt mer penger på godt lydkort, og spart resten til en annen gang.

 

Men ellers ser det bra ut. Bare kjøp i vei du!

 

 

@ ThomasT-93: joda, 4GB RAM kan være fint det, spesielt på Vista, som både bruker mer minne på tull og utnytter resten bedre enn feks XP. Dessuten har mange spill kommet så langt at det faktisk kan være fint med litt ekstra.

 

Nå er det kanskje litt "snobbete" med 4GB, men minne er så latterlig billig nå, og det ryktes at prisene på DDR2 skal gå opp fordi lagrene tømmes. Veit ikke om det er sant, men de store priskuttene framover blir nok på DDR3 uansett (skyt meg hvis jeg tar feil).

 

-G.G. :)

Lenke til kommentar

Takker for alle gode svar. :thumbup:

 

Er enig i at Blu-ray ikke er noe must og jeg kan lett droppe den.

 

Vil ha lengst mulig levetid på maskinen, i og med at jeg av økonomiske og dame årsaker, ikke får oppgradere så ofte som jeg vil.

 

Derfor tror jeg at jeg vil hoppe på vista 64bit og 4gb ram med en gang.

 

Noen som har fått erfaringer med Vista 32 og 64 bit? Er det blitt bedre eller er det samme sorgen som man har lest side opp og side ned av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...