Gå til innhold

Nytt Hovedkort, skjermkort og vannkjøling.

Anbefalte innlegg

Hei=)

Tok nettopp knekken på hovedkortet og skjermkortet jeg har hat i 2 månder. slik at nå må jeg bare ut å handle nytt..

Det jeg hadde var:

Asus p5b-pluss socket 775

asus 7800gt kort.

Slik at jeg må ha meg da ha meg nytt hovedkort og skjermkort.

Men siden jeg nå først skal kjøpe meg nytt disse tingen skal jeg også ha meg ny vannkjøling.

Men den er jeg ganske sikker på hvordan skal være slik at den tilslutt.

Oppsettet jeg har ellers er:

Core 2 duo [email protected]

Geil 2gb 1024mbx2 ddr2-5300

Harddisker:

1 x wd raptor 74gb

1 x wd 250gb raid ed.

3 x wd 320gb

5 til sammen. Sata alle sammen har også dvd brenner over sata slik at jeg trenger minimum 6 sata porter.

Og ser helst at disse står på samme plass på hovedkortet.

Til sammen på skjermkort og hovedkort vil jeg ikke bruke særlig mer enn 3500kr.

Kort jeg ser for meg:

Asus P5B-pluss (har nettopp hat dette. Hadde en del problemer med bios. måtte bruke mye tid på flashing. og driver oppdatering. Har lite lyst til å gjøre det på nytt. Men ellers var jeg kjempefornøyd med dette kortet)

Asus P5B DLX/WIFI-AP (Hvilke fordeler er det med dette kortet foruten om wifi? som jeg ikke har bruk for. Erfaringer?)

Asus P5N32-E SLI PLUS (Ser dette er best i test på hw. Det har SLI som ingen av de andre kortene har. Men det har jeg egnetlig ikke bruk for. Sata portene er plasert bedre enn på de andre kortene. Men det er mindre av dem. Bedre lyd modul. Men dyrest på 1200kr ca. De to andre ligger på under tusen lappen.)

Skjermkort:

Det må være 8800gts eller vente til 8800gt kommer. noen anbefalinger her?

Hva vil forskjellen mellom 320mb utgaven og 640mb utgaven av 8800gts?

Og vil jeg greie å klokke et kort fra 500mhz standar til 600mhz som noe kort er klokket fra fabrikk og 1600mhz til 2000mhz på ramen?

Vannkjølingen:

CPU block: Swiftech Apogee GTX Extreme Performance block

GPU block:Swiftech Stealth Rev. 2 VGA Waterblock for nVidia 8800 GTS, GTX and Ultra

Pumpe: Swiftech MCP350 12v DC Pump

Radiator1(har): MIST 120mm

Radiator2: Black Ice GT Stealth 120

Slange: Tygon R3400

Pluss litt små stash. Rundt 300dollar uten frakt.

Vil ikke bruke mer enn 2000kr på vannkjølingen.

Ønsker helst henvedelser på skjermkort og hovedkort.;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er veldig gla i mitt gigabyte p35 ds3r hovedkort. kosta rundt 900kr, og det har nyeste ICH9R.

helt ok hovedkort, har 6 sata. syns det meste er ok plassert på kortet, bortsett fra IDE-kontrollen. men hvem bruker den?

utrolig lite hovedkort. tester viser at det er duger bra til overklokking.

ser at du er asus-fan, men gigabyte lager ok vare de oxo...

8800gt skal visst være svakere enn gts standard, men de kan sikkert klokkes lettere pga mindre transistorer. (tror det er 65nm istedet for 90nm)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt 640 mb versjon av 8800 gts ,den er mere framtidsrettet enn 320 mb versjonen.

når det gjelder hovedkort ,ville jeg valgt enten P5N-E SLI, det gir bra ytelse og jeg bruker det hovedkortet selv(P5N-E SLI er lillebroren til Asus P5N32-E SLI PLUS) Det er mere økonomisk hvis penger er et problem , hvis du skal kjøre dual channel med dette kortet velg ecc eller epp til normal, da er problemet borte, jeg bruker også bios versjon 0608 dette gir støtte for nyere ram typer og nyere Prosessorer. addressen nedenfor er hvilke cpu p5n-e sli støtter med nyeste bios. lykke til

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...del=P5N-E%20SLI

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar
Vannkjølingen:

CPU block: Swiftech Apogee GTX Extreme Performance block

GPU block:Swiftech Stealth Rev. 2 VGA Waterblock for nVidia 8800 GTS, GTX and Ultra

Pumpe: Swiftech MCP350 12v DC Pump

Radiator1(har): MIST 120mm

Radiator2: Black Ice GT Stealth 120

Slange: Tygon R3400

Pluss litt små stash. Rundt 300dollar uten frakt.

Vil ikke bruke mer enn 2000kr på vannkjølingen.

Jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at du må huske moms, hvis du skal kjøpe fra utlandet..

Ser at mye av det kommer fra sidewindercomputers.. :) du vet det nok, men gjør bare oppmerksom.

GTS kortene er helt supre de. Og er vel ikke så mye poeng å hente, for det er vel ikke så ekstremt mye å hente, så lenge du ikke drar deg opp på ultra nivå.

jeg har Asus P5B DLX/WIFI-AP og er veldig fornøyd. Ikke noe problemer, klokke venlig osv :) Alltid mye man ikke trenger, går ofte på lommeboka mener da jeg :p

Lenke til kommentar
jeg er veldig gla i mitt gigabyte p35 ds3r hovedkort. kosta rundt 900kr, og det har nyeste ICH9R.

helt ok hovedkort, har 6 sata. syns det meste er ok plassert på kortet, bortsett fra IDE-kontrollen. men hvem bruker den?

utrolig lite hovedkort. tester viser at det er duger bra til overklokking.

ser at du er asus-fan, men gigabyte lager ok vare de oxo...

8800gt skal visst være svakere enn gts standard, men de kan sikkert klokkes lettere pga mindre transistorer. (tror det er 65nm istedet for 90nm)

Takk for tipset:)

Likte ikke heilt layouten på gigabyte kortet. Men ellers så det greit ut:)

aha.. Hørt noe om ca pris på gt?

Jeg ville valgt 640 mb versjon av 8800 gts ,den er mere framtidsrettet enn 320 mb versjonen.

når det gjelder hovedkort ,ville jeg valgt enten P5N-E SLI, det gir bra ytelse og jeg bruker det hovedkortet selv(P5N-E SLI er lillebroren til Asus P5N32-E SLI PLUS) Det er mere økonomisk hvis penger er et problem , hvis du skal kjøre dual channel med dette kortet velg ecc eller epp til normal, da er problemet borte, jeg bruker også bios versjon 0608 dette gir støtte for nyere ram typer og nyere Prosessorer. addressen nedenfor er hvilke cpu p5n-e sli støtter med nyeste bios. lykke til

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...del=P5N-E%20SLI

Okei. Vet du noe om at man vil klare å klokke et 8800gts 640mb med 500mhz og 1600mhz til rundt det samme som de beste fabrikk klokkete kortene med 320mb?

Vil det være noe ekstra ytelse å hente?

For meg virker det som at Asus P5N32-E SLI PLUS vil være det smarteste valget så langt.

Likte layouten på det blant annet. Men det var få sata porter skulle gjerne hatt noen i bakhand.

Jeg vil bare gjøre deg oppmerksom på at du må huske moms, hvis du skal kjøpe fra utlandet..

Ser at mye av det kommer fra sidewindercomputers.. :) du vet det nok, men gjør bare oppmerksom.

GTS kortene er helt supre de. Og er vel ikke så mye poeng å hente, for det er vel ikke så ekstremt mye å hente, så lenge du ikke drar deg opp på ultra nivå.

jeg har Asus P5B DLX/WIFI-AP og er veldig fornøyd. Ikke noe problemer, klokke venlig osv :) Alltid mye man ikke trenger, går ofte på lommeboka mener da jeg :p

Dette er jeg klar over. Man slipper også moms i utlandet når man handler derfra om jeg ikke tar helt feil...?

Okei. Noen sjangse for at gts vil synke i pris når gt kommer? Eller er det nå jeg burde hanlde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...