Crywolfuhuu Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Ja, si det... Jeg har som kjent lignede symptomer på min maskin og har sendt tilbake HK & RAM. Dette gjorde jeg på fredag, så jeg tenker Komplett fikk dem nå på mandag. Forventer ingen snarlig reaksjon akkurat... Men å teste en CPU burde vel ikke ta så mange minuttene. Forvent svar snarest! Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 hehe..komplett er treige på retur-saker. Du må nok vente 14 daqer på svar. Jeg hadde et MSI(!) hovedkort før, msi k7t pro 2a heter det. Det funka fint i nesten ett år, men så plutselig ryker skjermkortet. Får ikke noe signal til skjermen. Så setter jeg inn et nytt skjermkort. Så fort jeg slår på maskina, så ryker også dette skjermkortet. Altså AGP porten var ødelagt. Ikke et eneste skjermkort virka, untatt PCI kort. Det er jo tydelig at det er hovedkortet som er ødelagt. Så jeg sender inn dritten til Komplett og det går vel rundt 14 dager før jeg får mail tilbake; "Vi har testet kortet og funnet det OK".. Det var alt liksom.. Funker det kortet? NEI!!!!!! De nekter å bytte det, så nå står det og støver ned på hylla sammen med en 1000mhz athlon. ALDRI mer komplett. ALDRI!!! Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hmmm... Høres ikke bra ut. Men jeg tror ikke de hadde sluppet unna med noe slikt her i gården. Jeg kjenner da rettighetene mine! Det gjelder bare å ikke bli for hissig mot kundebehandler, for da er nemlig kampen over. Gode argumenter + høflig tone = Hjemmeseier!(Tror jeg, da) Men jeg forbereder meg på det verste... Lenke til kommentar
Donnie Brasco Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Tro ikke at ABIT har kommet unna med dette problemet heller... Kjører ABIT KR7A-RAID med via chipset..... w2000, radeon 7500, chieftec big blue, pioneer dvd Har rebootings-problemer så det synger etter.... Blå-skjermer med alt i fra "Hardware Malfunction" errors til de mer berømte "STOP 0x0000000..." errors med w2000. Har prøvd alle tenkelige løsninger og mer til....men det ser ikke ut til å nytte. Alt fungerer helt smertefritt foruten "rebootingen", der stopper alt! §!"#¤¤#!"# Alle komponentene foruten cpu og hovedkort er byttet ut i håp om å finne problemet.....men nei... Må vel levere hele greia inn til komplett tenker jeg... og det ser ikke akkurat særlig lyst ut i følge dette forumet.... :sad: Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei, se ikke SÅ svart på det! En kompis av meg kjøpte full komponent-pakke fra Komplett.no. Etter å ha montert maskinen gikk den knirkefritt i en uke før den brøt sammen. Etter å ha konferert med Komplett, sendte han tilbake hele maskinen. Litt over en uke senere fikk han PC'en tilbake, stabil som bare det og klokkeklar til bruk! Så det kan gå bra også. Er ikke bare elendighet. Men, man kan være uheldig... Men, som nevnt tidligere: en høflig, men bestemt tone er alltid det beste. Lykke til! Lenke til kommentar
Crywolfuhuu Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Sendte du kortet inn til Komplett? Og hvis så: hvordan gikk det? Sendte også mitt kort inn, men de fant ingen feil. "HK er OK etter oppdatering av BIOS". Vel, vel... Da jeg fikk igjen kortet gikk det i ca. 2 timer. Og så: velkommen tilbake Fire Røde!!! Gikk det bedre med deg? Lenke til kommentar
Woa Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Har msi kort og xp1600+ cpu å kjører uten noe Tull. Tror du/Dere har slurvet ved montering å ødelagt hk med statisk elektrisitet. Men det er jo bare en tanke jeg har. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 kjører også msi... aldri vært noe tull med de korta. hatt en 4 stk. nå. men tror det har litt å gjøre med hvordan og hvem som setter det sammen. det er ikke bare msi som lager problem-kort. bare det at asus- og abit-folka ikke poster her... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 hm.. har, som skrevet, hatt problemer med 4 leds tidligere, noe som har vedvart.. hver gang jeg skal reboote etter å ha brukt maskinen litt, tar det 10-20 min med piping og 4 leds, så funker det greit.. men, nu er jeg lei.. har bestilt en ny powersupply (enermax 430w, har aopen 300w) som skal komme i morgen. hvis det funker da, er det vel litt håp for dere andre også.. :smile: Lenke til kommentar
salomo Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Fikk samme prob når jeg skulle montere brenner, fikk selfølgelig hetta, ringte til levrandør, fire røde det er cpu eller hk som har styrtet, han sa at det måtte sendes inn for kontroll. Nei det har jeg ikke tid til så jeg prøvde å ta ut å sette inn en etter en kontakt til brenner, floppy og hd med restarter. Det var hd kontakt som skapte 4røde. :smile: Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Heisan dere, hmm merkelig problemstilling det der du slite med Bøgge ? Syntes du burde prøve en annen strømforsyning med 300/350 watt da 250 watt er alt for lite til en XP 1600, Jeg selv måtte bytte min 250 watter da jeg kjøpte med Duron 900 mhz , for da jeg smalt inn 900 mhz etter og ha tatt ut den gamle 600 mhz virket ikke mitt MSI kort (trodde jeg) men det viste seg att det var 250 watttern som gikk dunken... Jeg kjøpte meg like godt en 350 watter og dermed virket maskinen tvært .så nå har jeg så det holder :smile: Så kjøp deg like godt en 340-400 watter så innvisterer du i fremtiden og er sikker på att du har så det holder , uansett så er 250 watt alt for lite. En ting til MSI korta er kjent for og være veldig stabile og gode så jeg tror ikke det er hovedkortet som er feil på, men som tidl nevnt strømforsyningen. Det kan også være ram men der er litt mindre sannsynlig. Anyway så håper jeg det ordner seg for deg , det er kjipt når ting går på tverke ... dont give up : PSen ting til, jeg syntes du Civilix er en rappkjefta fan som driver og rakker ned på Bøgge :sad: ikke vær så høy på pæra , neste gang er det kanskje du som trenger hjelp og sitter i "baret" _________________ Thats IT... [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-07 00:30 ] [ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-07 00:31 ] Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Det med strømforsyninga tror jeg ikke på. Mener min er 240W, og det hele funker fint. PS. Er det ingen som bruker Aopen HK? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 remi: du har et aopen hovedkort, hva gjør du i en msi-hk-diskusjon? http://groups.google.com/groups?hl=en&th=e...43073e62&rnum=8 <- les, les. kort oppsummert, folk som har prøvd 3 forskjellige cpu'er på hovedkortet og får 4 røde leds, bytter powersupply, alle funker.. hovedkortet ER nøye når det kommer til psu, og jeg har stor tro på at den nye 430w psu'en jeg får kommer til å ordne biffen. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Har fått ny prosessor og har kjørt en tid nå. Alt funker veldig bra nå. Det toik litt tid og få en ny prosessor men det er bedre det en og må kjøpe en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå