xthal Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har noen småpropblemer (vel egentlig ikke problemer bare litt rart!) med mitt MSI k7t266pro r. Når jeg booter opp rebooter den etter at den har oppdaget harddiskene og cdromene, etter det fungerer den helt fint. Dette skjer ikke hele tiden, vanligvis bare når maskinen har vert avskrudd ei stund! :razz: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Fikk også 4stk røde led her om dagen på mitt kort etter å ha tatt av kjøleribbe, prøvde å ta ut og inn cpu gjøre masse tiltak. Bestilte bare ny cpu siden jeg hadde låst opp den gamle, men jeg blir ikke bli hvis den plutselig finner ut at den skal funke når jeg får et nytt abit kr7a kort... _________________ Etter død xp og solgt MSI HK kommer dette på posten snart! XP 1800 Abit KR7A raid Fra gammelt 2*256 PC2700 AMD Pro WaterKit med gigant radiatoren. Gleder meg som en liten unge :smile: [ Denne Melding var redigert av: blackice på 2002-01-09 10:51 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Men hvorfor skal det bare pluttelig slutte og fungere? Det virker litt rart at det skjer etter en tid. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det kan ikke vere at dere som har problemer har klart og kortslutte noe når dere har leggi goop(dere har vel det) på cpu da? Prøv å vaske med litt sprit for å få fjerna alt unødvendig(Bøgget du vet hva jeg snakker om ) *Bare en spøk* for å mobbe mr. bakken litt :smile: Jeg er veldig fornøyd med kortet mitt, og har ikke opplevd noe problemer med det, utenom noen rare restarter noen ganger iblandt da, men det tror jeg at kan vere noen med kombinasjonen GF, VIA og WinXP (er noe der har jeg hørt)... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Hehe. Jeg vet hva du snakker om Civilix. Jeg leste et eller annet sted på forumet om hvordan man skulle fjerne goop. Der sto det whitesprite til å fjerne goopen og rødsprit til å fjerne produktrestene til whitespriten. Rødspriten funka veldig dårlig så jeg fikk skaffa meg teknisk sprit (Rein Alkohol :razz: ) men da forsvant litt mere en produktrestene. Det brune på prosessoren blei "falma" men coren sinner som ny. Jeg har ikke tørt og prøve prosessoren fordi det oser alkohol av den. Noen som hvet om teknisk sprit leder? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Teknisk sprit fordamper vel med tida det også, prøv med hørføner da blir det tørt i en fei. Er jo bare å prøve du bruker jo ikke prosessoren når den bare står der "neddynket" i sprit. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 jeg har lufta den i 2 dager og det oser sprit enda. btw jeg har send en mail til MSI og spørt hva som er feilen til at XP slutter og virke på hovedkorte og at folk opplever merklige reboots. Får krysse fingrene og håpe på svar. Lenke til kommentar
Ove Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hei ! Har også fått problem med 4 røde lysdioder. Installerte min XP 1600+ i MSI hovedkortet i gårkveld, reagerte litt på at temp. var litt høy (66-68 'c).Prosessoren vistes som 1050 MHZ i Biosen, men da jeg ikke hadde riktig ISDN kort for å koble meg til internett for oppdatering tenkte jeg at jeg kunne kjøpe det idag og gjøre oppdateringen av Biosen. MEN da jeg skulle starte opp PC'en i morges kom de jæ... 4 røde lysdiodene på. Rekner med CPU'en er defekt og at jeg må handle ny, har levert PC'en inn for sjekk ! Ser ut som jeg ikke er alene med dette problemet ! Lenke til kommentar
magfa Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 kjøpte et MSI kort for første gang nå, da jeg skal bygge en pc for en venn. fikk 4 lys med en gang, fikk tak i ny cpu, men fortsatt 4 lys. prøvde å bytte alt på hk, men fortsatt 4 lys. da sendte jeg den i retur til komplett, å klagde på defekt hk. venter i 3 uker, å de finner ingen feil, : "maskinen boter hos oss" Fyfaan for et dritt kort......!!! har brukt mange AMD cpu'er før, å aldri klart å knekke noen. nå skal jeg ligsom ha knekt 2 stykker??? må være noe feil med vifte feste som sitter på MSI hk'ene... tror jeg. ser at så mange har prob. med kaput cpu med det hk'et. skulle fått noen til å sjekke om det er noe feil med festene, kansje de gjør at vifta presser for hardt på cpu'en?? mag Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Men Duron kjører helt fint på det korte. Håper ikke MSI er like treige til å svare på mailer som Topline er. Lenke til kommentar
LordSnick Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hvorfor kjøper alle MSI hk når det bare er problemer da?? har alltid brukt ASUS har ikke hatt noe problem med dem uansett hva jeg har puttet i hk'et... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Kjenner MSI K7T266 Pro2 kortet litt, når en bruker XP som har 133 Bus må det endres i Bios i "Hardware Monitor Setup", står på 100 som default for å passe Duron. - ingen jumpere ang. Bus på det kortet. Har og CPU viftealarm som gir advarsel og 2 valg når en starter opp - fiksa det med Bios flashing til V 3.2, der alarmen kan slås av. Vil anbefale kjøler som er skrudd i kortet med fjærer (dyrt?) , er etter min teori "snillere" med coren på prosessor ved montering. Uansett sett på kjøler med kortet ute av kabinettet det gir bedre plass og oversikt, har Chieftech Maxitower der er det ca 1,5 cm fra kjøler (Papst Pal 8045) til "hylla" under strømforsyninga. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Gutter...Jeg har bare to ting å si. 1 - Kjøp ASUS. 2 - Bruk Isopropanol for å rense CPU Core. (Kondensfjerner) Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Blir ikke noe asus her i gården, nå er det bare det beste som gjelder og siden abit akkurat har lansert sitt nye kr7a raid så er det det som er framtiden for meg. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 quote: "Hvorfor kjøper alle MSI hk når det bare er problemer da?? har alltid brukt ASUS har ikke hatt noe problem med dem uansett hva jeg har puttet i hk'et..." MSI korta er ikke BARE problemer, men det krever kansje litt mere av brukeren for å kjøre bra. Som jeg sa tidligere er jeg storfornøyd med kortet mitt. Kortet "liker" all HW jeg stapper på det, men så har jeg ha heller ikke kjøpt noe fra økonomiavdelingen på super'n, bare beste kvalitet fra øverste hylle. For folk som bøgget(småfolk) kan det vere vanskelig å nå opp dit, det forstår jeg :smile: (enda en spøk som egentlig ikke hadde noe med topic å gjøre) Lenke til kommentar
Beemer Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Ja, det er nok ikke dumt å spandere litt på ordentlig utstyr. Jeg mener, Du putter ikke en Porche-motor i en lada...Det kan da umulig gå bra. Forøvrig kjører jeg Asus MB`s, P4T-E, for å være nøyaktig. For å unngå evnt. diskusjoner anngående Intel vs. Amd, vi skipper den nå. Men uansett, jeg lurer bare på om ikke dette kan ha noe med VIA å gjøre. Hører stadig flere som har problemer med Via og AMD. Just a hinch, men noe sier med at via muligens er problemet, eller rettere, chipsettene deres for AMD. For jeg nekter å tro at AMD har møkka til prosessoren. De veit hva de holder på med, ellers hadde ikke Athlon XP eksistert. Har enda ikke hørt om folk som har hatt problemer med orginale AMD-Chipset(Kan være feil). Jeg bytta fra Amd til Intel, en av årsakene var CRAPPY Mb`s, samma f... hvem som produserte dem, og denne lille stringen bekrefter den anelsen jeg hadde. Ja, Ja.....Sånn kan det altså gå.. :smile: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-09 18:22, magfa skrev:fikk 4 lys med en gang, fikk tak i ny cpu, men fortsatt 4 lys. prøvde å bytte alt på hk, men fortsatt 4 lys.da sendte jeg den i retur til komplett, å klagde på defekt hk. venter i 3 uker, å de finner ingen feil, :"maskinen boter hos oss" Fyfaan for et dritt kort......!!! Det samme skjedde første gangen jeg satt sammen maskinen. Sendte den til PSData, men de klarte å boote den, da jeg fikk den tilbake, virket den hos meg også!!! Skjønner fremdeles ikke hva som skjedde! Nå er det skjedd igjen og jeg har sittet uten maskinen min (den på signaturen) siden begynnelsen av juleferien!!!! (snufs) Lenke til kommentar
magfa Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 kipt det kenny.. har selv 2 maskiner(abit) som går..hehe den tredje(msi) er heldigvis ikke til meg selv. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Noen som hvet hvor lang tid det tar før man får couen fra komplett etter du har sendt den på service? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå